Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:38:06 GMT

میکائیلی: منتظر تقویم اتحادیه جهانی کشتی هستیم

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۲۴۰۴

میکائیلی: منتظر تقویم اتحادیه جهانی کشتی هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، روح اله میکائیلی در مورد برنامه های آتی تیم کشتی فرنگی جوانان گفت: در حال حاضر منتظر این هستیم اتحادیه جهانی کشتی تقویم فنی خود را اعلام کند و فدراسیون نیز بر اساس آن برنامه هایش را به هیأت های کشتی اعلام کند.

وی ادامه داد: اولین برنامه ما برگزاری مسابقات قهرمانی کشور خواهد بود که امیدوارم شرایط به دلیل شیوع ویروس کرونا هرچه زودتر به حالت عادی بازگردد تا بتوانیم به کار خود ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میکائیلی در مورد اینکه بعنوان یک مربی سازنده، هدایت تیم ملی کشتی فرنگی جوانان را برعهده گرفته است، گفت: این کار فدراسیون بسیار خوب و ارزشمند است. به عنوان کسی که در یک باشگاه مربی هستم و تمرین می دهم، این شانس را پیدا کردم که به عنوان سرمربی انتخاب شوم و این یک دیدگاه نو و جدید است.

وی افزود: مربیان سازنده دیگر باشگاه ها نیز از انتخاب من اعلام خرسندی کردند و از این موضوع که امکان این را دارند، روزی بتوانند سرمربی تیم ملی شوند خوشحالند. به هرحال راه برای مربیانی که در باشگاه ها زحمت می کشند باز شده است و این باعث شده که قوی تر به کار خود ادامه دهند.

عضو اسبق تیم ملی کشتی فرنگی در مورد اینکه حضور در تیم ملی به کارش در سازندگی لطمه نمی زند، تصریح کرد: مربی سازنده باید سازندگی کند و این باعث نمی شود که این کار را کنار بگذارم. ۱۲ سال است که مربیگری می کنم و کار و حرفه ای جز مربگیری ندارم. یک زمانی کشتی می گرفتم و از روزی که کشتی را کنار گذاشتم ب عنوان مربی مشغول به کار شدم. زمانی که در اردوها حضور ندارم، قطعا به باشگاه خود می روم و کار مربیگری را ادامه می دهم.

وی ادامه داد: در این مدت نیز که به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شدم هر روز صبح و بعد از ظهر در کوه و دشت با نونهالان و نوجوانان کار می کنم و دلیل نمی شود که کشتی را در قم رها کنم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در مورد نحوه برگزاری اردوهای تیم ملی اظهار داشت: به نظرم در رده های نونهالان، نوجوانان و جوانان باید از برگزاری اردوهای بلند مدت اجتناب کرد و بهتر است اردوها مقطعی و کوتاه مدت باشد. این کار باعث این می شود که کشتی گیران بتوانند تمام انرژی و توان خود را در رده سنی بزرگسالان به کار گیرند. امیدوارم که این اتفاق بیافتد تا ما نیز بتوانیم در باشگاه ها نیز حضور بیشتری داشته باشیم.

میکائیلی افزود: البته اردوهای بلند مدت برای یک سری از کشورها مانند آذربایجان که کشتی گیر زیادی ندارند و سعی می کنند در اردوها کشتی گیران را بسازند شاید کارساز باشد. اما به نظرم فدراسیون کشتی به دنبال تقویت باشگاه ها است و کشتی گیر در باشگاه است که ساخته می شود و پس از آن به تیم ملی راه پیدا می کند. برگزاری اردوهای تیم های ملی نیز باید جایی برای برطرف کردن اشکالات و نقاط ضعف و پررنگ کردن نقاط قوت کشتی گیران باشد و تیم های ملی جای سازندگی نیست.

وی با بیان اینکه برگزاری اردوهای بلند مدت و متعدد بسیار هزینه بر است گفت: برگزاری اردوها باید توجیه پذیر و هدفمند باشد و طوری نباشد که کشتی گیر از درس و زندگی خود بیافتد. اگر یک کشتی گیر در باشگاه خود تمرین کند هم به درس و هم به زندگی خود می رسد، بهتر است هزینه ها طوری مدیریت کنیم که بتوانیم کشتی گیران را به تورنمنت ها اعزام کنیم یا اینکه به باشگاه ها و هیأت ها توجه شود تا امر پشتوانه سازی در استان ها به نحو بهتری انجام شود.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولان فدراسیون کشتی که به من بعنوان یک مربی سازنده اعتماد کردند تشکر می کنم و تمام تلاشم را می کنم که پاسخ خوبی به اعتماد این عزیزان بدهم.

کد خبر 4944011

منبع: مهر

کلیدواژه: کشتی فرنگی رده نوجوانان تیم فوتبال استقلال تهران ویروس کرونا تیم فوتبال پرسپولیس والیبال لیگ برتر فوتبال ایران فدراسیون فوتبال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا فیفا لیگ برتر والیبال کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه پرسپولیس وزارت ورزش و جوانان اساسنامه فدراسیون فوتبال کشتی آزاد تیم ملی کشتی فرنگی کشتی فرنگی جوانان برگزاری اردوهای برگزاری اردوها سرمربی تیم ملی کشتی گیران باشگاه ها کشتی گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۲۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو

آمریکایی‌ها که هنوز در دو وزن ۵۷ و ۶۵ کیلوگرم سهمیه المپیک نگرفته‌اند با «اسپنسر لی» و «زین رترفورد»؛ برنده امیرمحمد یزدانی در فینال جهانی ۲۰۲۳، به استانبول خواهند آمد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مسابقات کشتی گزینشی جهانی، روزهای 20 تا 23 اردیبهشت در استانبول برگزار می‌شود. بعد از مسابقات جهانی بلگراد که مجموعاً 5 کشتی‌گیر (نفرات اول، دوم، سوم مشترک و پنجم حقیقی) از آن سهمیه المپیک گرفتند و برگزاری 4 مسابقه گزینشی قاره‌ای که در هر کدام از آنها دو کشتی‌گیر راه یافته به فینال صاحب سهمیه المپیک شدند، در این رقابت‌ها در مجموع 54 کشتی‌گیر در سه رشته آزاد، فرنگی و زنان مجوز شرکت در المپیک را دریافت خواهند کرد.

در این رقابت‌ها که آخرین گزینشی المپیک در رشته کشتی است، علاوه بر فینالیست‌ها، نفر سوم حقیقی که از مسابقه پلی‌آف بین بازنده‌های دو فینالیست مشخص خواهد شد، سهمیه می‌گیرند.

آمریکایی‌ها که هنوز در دو وزن 57 و 65 کیلوگرم سهمیه المپیک نگرفتند، بعد از برگزاری مرحله نهایی انتخابی تیم ملی‌شان، با اسپنسر لی که توماس گیلمان را شکست داد در وزن اول و با زین رترفورد قهرمان وزن غیرالمپیکی 70 کیلوگرم جهان در سال 2023 که برنده امیرمحمد یزدانی در فینال بلگراد است، عازم استانبول می‌شوند.

ترکیه‌ی میزبان نیز سلیمان آتلی در 57 کیلو، عبدالله توپراک در 65 کیلو، سونور دمیرتاش در 74 کیلو و عثمان گوکن در 86 کیلوگرم را در این مسابقات دارند.

به نظر می‌رسد در ترکیه بیشتر نگاه‌ها به سمت فرانک چامیزو باشد، کشتی‌گیری که مبارزه‌ای بحث‌برانگیز با توران بایراموف آذربایجانی در مرحله نیمه‌نهایی وزن 74 کیلوگرم گزینشی اروپایی داشت و اشتباهات محرز داوری، که به تایید اتحادیه جهانی رسید، نتیجه این کشتی را به سود کشتی‌گیر میزبان تغییر داد.

اتحادیه جهانی البته صرفا به محرومیت سنگین داوران مسابقه بسنده کرد و با استناد به قانون، نتیجه را تغییر نداد. تنها پوئنی که به کشتی‌گیر ایتالیایی داده شد، حضورش در سید یک وزن 74 کیلوگرم مسابقات استانبول بود. او حالا شاید شاخص‌ترین کشتی‌گیری باشد که در ترکیه به دنبال سهمیه المپیک است.

ژاپنی‌ها که در گزینشی آسیایی هم با آرش یوشیدا به دنبال کسب سهمیه بودند و این کشتی‌گیر ایرانی-ژاپنی مقابل امیرعلی آذرپیرا تن به شکست داد و از دور رقابت‌ها حذف شد، بار دیگر به او برای کسب سهمیه 97 کیلوگرم اعتماد کرده‌اند.

از جمله دیگر کشتی‌گیران شاخص حاضر در ترکیه، می‌شود به زاندانبود مغولی و امان هندی در 57 کیلو، تولگا تومور اوچیر مغولی، عبدالمجید کودیف تاجیک و سوجیت هندی که به جای باجرانگ به ترکیه می‌آید در 65 کیلو، آوتاندیل کنتچادزه گرجی، سالکازانوف از اسلواکی و ایمان مهدوی کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل که به اسم UWW دررقابت‌ها شرکت می‌کند در 74 کیلو، ماگومد شریپوف بحرینی، دیپاک پونیای هندی و بوریس ماکائف از اسلواکی در 86 کیلو، ماگومد ابراگیموف ازبک در 97 کیلو و دنیل لیگتی مجارستانی در 125 کیلوگرم اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روز پسر ۱۴۰۳ چه روزی است؟ / روز پسر ۱۴۰۳ کی است؟
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  • تشکیل کمپین علیه آنتونیو؛ احتمال کودتا در استانبول!
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندانیان لرستان
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • روز پسر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • فرصت دفاع برای مصلایی‌پور؛ وقتی فقط یک نفر تعلیق شد