Web Analytics Made Easy - Statcounter

زالی با اشاره به سال جهش تولید و اینکه خط قرمز ما حفظ تولید و اشتغال کشور است از بررسی مشکلات ۲۴۰ هزار اشتغال و ۲۱۰ واحد تولیدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «میثم زالی» شب گذشته (یکشنبه 18 خرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به بررسی وضعیت اشتغال و رفع موانع در این حوزه پرداخت و با بیان اینکه در جلسات کمیته تخصصی و دبیرخانه ستاد، مشکلات ۲۴۰ هزار اشتغال و ۲۱۰ واحد تولیدی بررسی و برای آنها تصمیماتی گرفته شد، گفت: قانونگذار در سال ۹۷ به دولت اجازه داد برای رفع موانع تولید نسبت به تشکیل ستاد تسهیل اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه مزیت این ستاد نسبت به کارگروه‌های مشابه حضور پررنگ بخش خصوصی است به ارائه توضیحاتی درباره ۷۸۲ مصوبه رفع موانع تولید پرداخت و افزود: از ابتدای سال ۹۸ در ستاد و کمیته‌های تخصصی و دبیرخانه آن موظف شدیم مشکلات واحد‌های تولیدی در استان‌ها را حل و فصل کنیم و از ظرفیت استانی استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه توانستیم با تعامل با بانکها، سازمان مالیاتی و تامین اجتماعی مصوباتی صادر کنیم که بالغ بر ۵۵ درصد مصوبات اجرایی شده است، گفت: برای حفظ رونق تولید و جهش تولید باید اصلاح رویه داشته باشیم که اصلاحات از سال قبل شروع شده است تا رویه چندسال قبل در شبکه بانکی اصلاح شود.

 

زالی با تاکید بر اینکه بیشتر مصوبات کارگروه در بخش بانکی است اما ضمانت اجرایی در این باره دیده نشده است، گفت: سال جاری سال جهش تولید است و خط قرمز ما حفظ تولید و اشتغال کشور است و وقتی مصوبه‌ای تصویب می‌شود همه جوانب درنظر گرفته می‌شود و دستگاه‌های اجرایی ملزم به اجرای مصوبه هستند.

 

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به راه اندازی سامانه ستاد تسهیل در برخی از استان ها گفت: سامانه ستاد تسهیل نیز در ۵ استان راه اندازی شده که با اجرایی شدن سامانه درخواست واحد تولیدی در سامانه ثبت و به دستگاه ذی ربط ارسال می‌شود و در ادامه اگر درخواست انجام نشود به ستاد ارسال می‌شود.

 

وی همچنین بر این موضوع نیز اشاره داشت که کمتر از ۲۰ درصد بدهی بانک‌ها مربوط به واحد‌های خصوصی است و تمام تلاش‌ها بر اصلاح رویه هاست تا فرایند و بستر برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی را فراهم کنیم.

 

زالی با تاکید بر اینکه شرایط برای تولید در کشور مهیا نیست، گفت: با این وجود با توجه به تاکیدات رهبری عزم جدی برای تولید و بهبود فضای کسب و کار پیش رو داریم و اگر مصوباتی که در حوزه مالیاتی و تامین اجتماعی کارشناسی شده است تصویب شود، مشروط بر اینکه واحد‌های تولیدی، اشتغال خود را تا بهمن و اسفند حفظ کنند خبر‌های خوبی از کاهش نرخ مالیاتی و مشارکت حداکثری در پرداخت حق بیمه خواهیم داشت./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: جهش تولید رونق تولید تولید رفع موانع تولید واحد تولیدی ستاد تسهیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۲۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مرکز خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: در سال ۱۴۰۲ با نگرش جذب سرمایه‌گذاری خارجی ۱۱ واحد تولیدی با ارزش بیش از ۱۱میلیون یورو در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بهره‌برداری شده است.

جعفر فرشچی طوسی افزود: این میزان سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برای ۲۱۸ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی گفت: محل ساخت و فعالیت این واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی چناران، کاویان فریمان، قوچان ۲، خیام، چرمشهر و تایباد در نقاط مختلف جغرافیای خراسان رضوی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی افزود: تمایل سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی نسبت به سالیان قبل افزایش یافته و این ظرفیت‌های اقتصادی باعث شده مراودات تجاری از سوی کشور‌های همسایه بیشتر شود و تاجران آن کشور‌ها در ایران سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.

فرشچی طوسی گفت: تاکنون سرمایه‌‎گذاران خارجی از کشور‌های افغانستان، امارات متحده عربی و کویت استقبال خوبی از طرح‌های صنعتی و اقتصادی در استان داشته و با امنیت خاطر سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 

دیگر خبرها

  • رفع موانع تولید در راستای تحقق شعارسال
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی
  • مشکلات و دغدغه های تولیدکنندگان ملارد پیگیری و حل شود
  • سیب و زنجیره تولید وابسته به آن از ویژگی‌های منحصر به فرد سمیرم است
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • آغاز به کار واحد کشتارگاه صنعتی در شهرستان فسا
  • واحد کشتارگاه صنعتی در فسا بار دیگر آغاز به کار کرد/ اشتغال ۱۰۰ کارگر
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید