Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، در این دیدار سه‌جانبه تسریع در روند آزادی زندانیان [طالبان] و نیز مذاکرات گروه‌های افغان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

این دیدار سه‌جانبه یک روز پس از آن روی‌ می‌دهد که طالبان ۳۸ نفر دیگر از زندانیان وابسته دولت افغانستان را از زندان های وابسته به این گروه در استان های «فراه» و «نیمروز» از زندان آزاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سهیل شاهین» سخنگوی طالبان روز شنبه درصفحه توییتر خود دراین زمینه گزارش داد: هر زندانی با گرفتن پنج هزار افغانی پول نقد راهی منازل خود در استان های مختلف این کشور شده‌اند.

طبق گزارش های رسانه ای، دولت افغانستان تاکنون حدود سه هزار زندانی وابسته به گروه طالبان را آزاد کرده و دفتر شورای امنیت ملی این کشور هم بتازگی گزارش داده است که یکهزار زندانی دیگر طالبان نیز بزودی رها خواهند شد.

براساس توافقنامۀ ۲۹ فوریه سال جاری میلادی میان آمریکا و طالبان در قطر، باید پیش از آغاز گفت‌وگوهای صلح میان افغانستانی ها تعداد پنج هزار زندانی طالبان و یکهزار زندانی دولتی از دو طرف آزاد شوند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مایکل وایت مجید طاهری مینیاپولیس اکبر طبری طالبان دیدار نمایندگان آمریکا ناتو مذاکره مایکل وایت مجید طاهری مینیاپولیس اکبر طبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند

آفتاب‌‌نیوز :

کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: در جریان سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان، ۲۸ تبعه پاکستان که به جرم ورود غیرقانونی و صید غیرمجاز در زندان به سر می‌بردند، با استفاده از رافت اسلامی و با تعلیق بخشی از مجازات حبس آنان، آزاد و به کشور خود بازگردانده می‌شوند.

وی افزود: در چارچوب توافقات به عمل آمده با پاکستان، برخی اتباع ایرانی زندانی در این کشور نیز آزاد خواهند شد و این فرآیند میان ۲ کشور تا تعیین تکلیف تمامی افراد بازداشتی در ایران و پاکستان، ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • بازگشت سنت اعتراض‌ به دانشگاه‌های آمریکا | دانشجویان: تعامل با رژیم اشغالگر متوقف شود / سرکوب می‌کنید؟ مقاومت می‌کنیم
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟
  • پویش آزادی ۴۰ زندانی با کمک اردبیلی‌های مقیم آذربایجان‌شرقی
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • ایران ۲۸ زندانی پاکستانی را آزاد می کند
  • معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه: ۲۸ زندانی پاکستانی آزاد می‌شوند
  • آزادی ۱۵۵ زندانی از زندان های هرمزگان
  • آزادی ۱۵۵ زندانی در هرمزگان
  • درخواست نمایندگان دموکرات از بایدن برای ممانعت از حمله به رفح