Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتحانات حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، حالا مراقبان سلامت هم به جمع مراقبان حوزه‌های امتحانی اضافه شده‌اند و اینجا برای حفظ سلامتی فرزندان، جای هیچ‌گونه تخلفی نیست. ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، این روزها در حالی دانش آموزان پایه نهم  و دوازدهم امتحانات خود را به صورت حضوری برگزار می‌کنند که شاهد افزایش آمار مبتلایان به کرونا هستیم و از آنجایی که سلامت فرزندان از جمله دغدغه‌های والدین و مسئولان است، در این باره پای صحبت تعدادی از اولیا و دانش آموزان نشستیم و سپس نظر معاون سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان را در این باره جویا شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که متوجه افزایش کرونا شدیم، نگرانی ما از امتحانات حضوری بیشتر شد

خانم فقیهی که دخترش دانش‌آموز پایه دوازدهم است با نگرانی از حضور فرزندش در امتحانات نهایی، گفت: متاسفانه بسیاری از مسائل زندگی روزانه تحت تاثیر کرونا قرار گرفته و از همه مهم‌تر دانش آموزان هستند که در هر پایه و مقطع مشکل خاص خودشان را دارند.

وی افزود: از وقتی که فهمیدیم امتحانات به صورت حضوری برگزار می‌شود خیلی نگران شدیم ولی نگرانی ما زمانی بیشتر شد که متوجه شدیم آمار ابتلا، روند افزایشی داشته ولی کاری به غیر از رعایت بیشتر بهداشت نمی‌توانیم انجام دهیم و امیدوارم بچه‌ها این دوره امتحانی را به سلامت بگذرانند.

آقای ایمانی که او هم یک دانش آموز پایه دوازدهمی دارد، معتقد است که می‌شد زمان برگزاری امتحانات را به تعویق انداخت و این کار اخلالی در  روند آموزش وارد نمی‌کرد.

خانم امامی مادر یکی از دانش آموزان پایه نهم، گفت: امسال سال سرنوشت سازی برای دانش آموزان پایه نهم بود چرا که باید انتخاب رشته کنند ولی تعطیلی اجباری و تدریس آنلاین برای بیشتر دانش آموزان کار را سخت کرد.

وی ادامه داد: با اینکه شنیدم مدرسه قبل و بعد از امتحان ضدعفونی می‌شود و مسئولان برگزاری امتحانات به شدت مراقب سلامت دانش آموزان هستند، خودم به پسرم توصیه‌های لازم را کردم و امیدوارم همه دانش آموزان سلامت باشند.

آقای محمودی از والدینی است که دو فرزندش در پایه نهم و دوازدهم درس می‌خوانند و بسیار نگران است، وی دراین‌باره گفت: به نظر من امتحانات باید حضوری برگزار شود تا دانش‌آموزان درس را جدی‌تر بگیرند و ایرادی به مسئولان وارد نیست، روی صحبت من به افرادی است که کرونا را جدی نگرفتند و با عادی سازی آن باعث افزایش آمار شدند، ای کاش همه مردم فکر سلامت خود و خانواده‌شان بودند تا هر چه زودتر کرونا از بین برود.

هیچ وقت فکر نمی‌کردیم دلمان برای مدرسه تنگ شود

نظر دانش آموزان به طور کلی با والدینشان متفاوت بود و آنها از اینکه می‌توانستند بعد از تقریبا 4 ماه دوستان خود را ببینند خوشحال بودند و تعدادی از آنها با خنده می‌گفتند: هیچ وقت فکر نمی‌کردیم دلمان برای مدرسه تنگ شود و خدا را شکر که به خاطر برگزاری حضوری امتحانات می‌توانیم دوستان و معلمان خود را ببینیم.

البته در بین این همه دانش آموز مشتاق به حضور در مدرسه تعدادی هم بودند که فاصله اجتماعی چند متری با هم کلاسی هایشان داشتند و پیدا بود دل خوشی از حضور در مدرسه به خاطر شرایط کرونا ندارند.

گزارش|حضوری یا غیرحضوری بودن؛ چالش این روزهای امتحانات دانشگاه‌هاامکان لغو امتحانات حضوری در صورت درخواست ستاد ملی کرونا وجود دارداز گوشه و کنار کاشان| 2713 دانش‌آموز پایه دوازدهم در امتحانات نهایی شرکت کردند

 انتخاب رشته و کنکور علت برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری است

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری، اظهار داشت: طبق تصمیم گیری‌های انجام شده در مورد نحوه برگزاری به لحاظ اهمیت امتحانات پایه دوازدهم در فرآیند کنکور و نقش معدل در ادامه تحصیل و همچنین امتحانات پایه نهم برای دریافت هدایت تحصیلی و انتخاب رشته، مقرر شد دانش آموزان این دو پایه به صورت حضوری امتحانات خود را بدهند.

عبدالرضا رئیسی افزود: هماهنگی بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام شد و در استان اصفهان نیز میان اداره کل آموزش و پرورش استان با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  و به ویژه مرکز بهداشت تعاملاتی صورت گرفت و پروتکل تهیه شده به مدارس ابلاغ شد.

وی با اشاره به تعامل نزدیک اداره کل آموزش و پرورش با مرکز بهداشت، گفت: مراکز بهداشت به اجرا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی بسیار کمک می‌کنند تا عامل انتقال بیماری از دانش آموزی به دانش آموز دیگر به وجود نیاید.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: با حضور تک تک روسای ادارات آموزش و پرورش ویدئو کنفرانس برگزار شد و آنها نیز با مدیران مدارس و روسای حوزه‌های امتحانی در مورد رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی هنگام امتحانات به صورت حضوری صحبت کردند.

وی ادامه داد: براساس این پروتکل‌ها، تمامی حوزه‌های امتحانی باید مجهز به مواد ضدعفونی باشند و دانش آموزان هنگام ورود باید پای خود را در حوضچه مایع ضدعفونی قرار دهند، استفاده از ماسک برای تمامی دانش آموزان الزامی است و اگر دانش آموزی ماسک به همراه نداشت، مدرسه موظف به ارائه ماسک به وی است، باید حوزه‌های امتحانی قبل و بعد از امتحان روزانه ضدعفونی شوند، مراقبان سلامت معرفی شده از مرکز بهداشت موظف به غربالگری  دانش آموزان هستند تا در صورت مشاهده علائم بیماری به اتاق ایزوله راهنمایی شود و بعد از امتحان آن روز طبق هماهنگی‌های انجام شده در مدرسه حضور نیابند و در شهریور ماه ادامه امتحانات را بدهند.

رئیسی با اشاره به مابقی پروتکل‌های بهداشتی هنگام برگزاری امتحانات نهایی، اظهار داشت: فاصله‌گذاری 1.5 تا 2 متری برای چینش صندلی‌ها رعایت شده و به موضوع تهویه محل آزمون و درجه هوای آن مکان نیز توجه شده تا بدون هیچ نگرانی امتحانات برگزار شود.

امسال تعداد حوزه‌های امتحانی تقریبا 2 برابر شد

وی خاطرنشان کرد: امسال به دلیل شرایط کرونا، تعداد حوزه‌های امتحانی تقریبا 2 برابر شد تا فاصله اجتماعی دانش آموزان با یکدیگر حفظ شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: سال جاری برای نخستین بار یکی از اعضای  مستقر در حوزه‌های امتحانی از مراقبان سلامت هستند که بر اجرای صحیح پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی در کنار مراقب سلامتی که غربالگری دانش آموزان را انجام می‌دهد، حضور دارد.

رئیسی با بیان اینکه قبل از امتحان توصیه‌های لازم به دانش آموزان ارائه شده است، گفت: هر چند دانش آموزان با مسائل بهداشتی آشنایی دارند ولی با این‌حال پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی برای آنها گفته می‌شود تا با رعایت هر چه بیشتر بهداشت شاهد قطع زنجیره انتقال کرونا در استان و کشور باشیم.

چند ماهی از شیوع کرونا ویروس در کشورمان می‌گذرد و متاسفانه از جمله اقشاری که از کرونا متضرر شدند دانش آموزان بودند. تعطیلی اجباری، آموزش آنلاین و نحوه امتحانات از کیفیت آموزش آنها تا حدی کاست و والدین از این بابت بسیار نگران هستند. حالا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هنگام برگزاری امتحانات 2 پایه‌ای که به صورت حضوری برگزار می‌شود و امتحانات مجازی سایر مقاطع تحصیلی، پرونده این سال آموزشی پر فراز و نشیب بسته خواهد شد اما تصمیم‌گیری برای سال تحصیلی جدید و برطرف کردن ضعف‌های شرایط موجود باید هرچه سریع‌تر در دستور کار مسئولان آموزش و پرورش قرار گیرد.

انتهای پیام/166/ی

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی برگزاری امتحانات حوزه های امتحانی امتحانات حضوری امتحانات نهایی مراقبان سلامت نهم و دوازدهم صورت حضوری پایه دوازدهم حضوری برگزار دانش آموزان دانش آموز پروتکل ها پایه نهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۲۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد

  احمد علی سرحدی  در آیین اختتامیه طرح سفیران سلامت دانش‌آموزی چابهار اظهار کرد: دانش آموزان به عنوان سفیر سلامت مدرسه‌ها، باید با یادگیری مفاهیم بهداشتی و آموزش نحوه انتقال این مفاهیم به همکلاسی‌ها، خانواده و دوستان، ترویج کننده اصول سلامتی شوند.

وی تاکید کرد: دانش‌آموزان سفیر برای ایفاگری نقش موثر در ارتقای بهداشت و سلامتی در مدارس باید هم خود آگاه و هم آگاهی خود را نشر دهند و به‌ عنوان یک شهروند مطلوب در حوزه سلامت فعال شوند.

مدیرآموزش وپرورش منطقه آزاد چابهار ادامه داد: سفیران سلامت دانش آموزی در مدارسی که مربی بهداشت دارند، آموزش‌های مهارتی و کاربردی بهداشت فردی، تغذیه سالم و محیط زیست سالم را از مراقبان یا رابطان سلامت مدرسه دریافت می‌کنند و موظف به آموزش این مهارت‌ها به دست‌کم ۱۰ نفر از همسالان خود هستند.

اختتامیه جشنواره "سفیران سلامت" در چابهار برگزار شد

سرحدی افزود: همه دانش آموزان به صورت چرخشی این فرصت را دارند که به عنوان سفیر سلامت شناخته شوند و مهارت‌های بهداشتی را تمرین و در سطح مدرسه خود عملیاتی کنند.

وی عنوان کرد: هدف از جشنواره سفیران سلامت این است که دانش آموزان بتوانند مهارت‌های فردی را در قالب مهارت‌های هنری آموزش ببینند چرا که به طور حتم اثرگذاری مطلوبی در مهارت‌های فردی و انتخاب سبک زندگی سالم دارد.

مدیر آموزش و پرورش چابهار یادآور شد: کرونا نشان داد که نقطه آغاز آموزش و پرورش سلامت است و اگر سلامت نباشد کلاس آموزشی هم وجود نخواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت نام کلاس اولی ها از فردا
  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار برگزار شد
  • طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است
  • کسب مجوز برگزاری امتحانات در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد
  • امتحانات نهایی دانش آموزان عشایری متوسطه در سه مدرسه برگزارمی شود
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟