Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ رودگر پاین (Rodger A. Payne) استاد علوم سیاسی دانشگاه لویزویل است. حوزه تخصصی وی روابط بین‌الملل و سیاست خارجه آمریکا است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در خصوص تنش‌ها در خاورمیانه بیان کرد.

برجام در زمان ترامپ مرده است

رودگر پاین در ابتدا گفت: برجام در زمان ترامپ (با وجود ترامپ) مرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او فشار حداکثری را رها نمی‌کند و تحریم‌ها را بر نمی‌دارد.

مطمئن نیستم بازگشت به برجام اولویت بایدن باشد

بحث ملی نابرابری نژادی دولت آمریکا را درگیر کرده است

وی در ادامه در مورد احتمال انتخاب مجدد ترامپ گفت: در حال حاضر، به نظر می‌رسد ترامپ مجدداً انتخاب نخواهد شد، هرچند که احتمال صفر نیست. دولت آمریکا در دوره ریاست جمهوری بایدن به احتمال زیاد علاقه‌مند به بازگشت به توافق‌نامه است، اما بسیاری از مشکلات سیاست داخلی و خارجی برای بایدن وجود دارد و من مطمئن نیستم که بازگشت به برجام تا چه حد اولویت بایدن است.

استاد علوم سیاسی دانشگاه لویزویل یادآور شد: به احتمال زیاد، رئیس‌جمهور ایالات متحده در ابتدا با کووید ۱۹  و رکود اقتصادی مرتبط با آن روبه‌رو خواهد بود. همانطور که احتمالاً می‌دانید، ایالات متحده نیز در حال حاضر درگیر بحث ملی نابرابری نژادی است و این ناآرامی‌ها دولت را درگیر کرده است.

درصورت انتخاب مجدد ترامپ باید انتظار آشفتگی داخلی بیشتری در آمریکا داشته باشیم

وی افزود: اگر ترامپ مجدداً انتخاب شود، من انتظار آشفتگی داخلی بیشتری را دارم که می‌تواند خشونت‌آمیزتر شود. با این حال، اگر ایالات متحده به دوره‌ای نسبتاً عادی برگردد، احتمال دارد که ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور منتخب مجدداً متقاعد شود که در مورد توافقنامه جدید امنیتی و تجاری با ایران مذاکره کند تنها در اینصورت در دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ چنین احتمالی وجود دارد.

جمهوری‌خواهان هم جنگ با ایران را نمی‌خواهند

رودگر پاین در ادامه گفت: در اوایل سال جاری، پس از حمله ایالات متحده به ژنرال سلیمانی و متعاقب آن حوادث غیرمترقبه، کنگره آمریکا به منع جنگ با ایران رأی داد. تقریباً هیچکس جنگ جدید ایالات متحده، به ویژه در خاورمیانه را نمی‌خواهد حتی جمهوری‌خواهان نیز جنگ با ایران را نمی‌خواهند. بنابراین ترامپ مایل به درگیری با ایران نیست.

ایالات متحده سابقه طولانی در مداخله در امور آمریکای لاتین دارد

وی با اشاره به درگیری لفظی اخیر میان ایران و آمریکا در جریان انتقال نفت به ونزوئلا یادآور شد: در مورد صادرات نفت ایران به ونزوئلا چیزهای زیادی نمی‌دانم. با توجه به اینکه ونزوئلا در گذشته صادرکننده عمده نفت بوده و دارای ذخایر عظیم نفتی است، مشکلات عرضه فعلی آنها  ناشی از تحریم‌های آمریکا، آشفتگی داخلی و کاهش تقاضای نفت است. ایالات متحده سابقه طولانی در مداخله در امور آمریکای لاتین دارد. بایدن مادورو را «ستمگر» خوانده و از تحریم‌های چندجانبه هدفمندتر لیه دولت مادورو حمایت می‌کند.

متحدان و شرکای تجاری آمریکا موافق تحریم‌های موجود علیه ایران نیستند

استاد علوم سیاسی دانشگاه لویزویل گفت: شخصاً همیشه اعتقاد داشته‌ام که ​​تحریم‌ها باید «هوشمندانه» باشند و افراد شاخص را هدف قرار دهد نه مردم عادی را علاوه بر این، تحریم‌های یکجانبه دارای سابقه تاریخی ناچیزی برای کسب موفقیت است.

وی افزود: این را هم نباید فراموش کرد که در مورد ایران، متحدان و شرکای تجاری آمریکا موافق تحریم‌های موجود نیستند. معتقدم مردم ایران باید به منابع مختلف کشورها به ویژه کشورهای غربی در زمینه تجهیزات  پزشکی و سایر مایحتاج ضروری دسترسی داشته باشند.

منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، ترامپ ، مذاکره ایران و آمریکا سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ترامپ مذاکره ایران و آمریکا ایالات متحده آشفتگی داخلی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۲۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش راشاتودی، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تایید کرد که کمک‌های آمریکا در آینده نزدیک وضعیت اوکراین را تغییر نخواهد داد.

طبق گزارش فایننشال تایمز سالیوان اشاره کرد که همچنان انتظار دارد ارتش روسیه در پیشروی در خاک اوکراین در آینده نزدیک موفق شود.

به گفته سالیوان «انجام یک ضدحمله جدید از سوی اوکراین قبل از سال ۲۰۲۵ ضروری نیست.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که حمله جدید اوکراین تا حد زیادی به موافقت کنگره و کاخ سفید برای ارسال بسته‌های کمکی جدید بستگی دارد.

وی در ادامه گفت: کمک‌های دریافتی کی یف به تحکیم موقعیت ارتش اوکراین در جبهه جنگ کمک می‌کند و راه را برای عملیات‌های جنگی آینده هموار می‌کند.

در ۲۴ آوریل، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قانونی را برای ارائه کمک‌های اضافی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین برای ادامه رویارویی با روسیه امضا کرد.

از سوی دیگر دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین اعلام کرد که نیرو‌های روسی در حال بهبود مواضع خود در منطقه عملیات ویژه نظامی هستند و کمک آمریکا به اوکراین این وضعیت را تغییر نخواهد داد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد. وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود. تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تعلیق تحویل مهمات به رژیم صهیونیستی توسط آمریکا
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • پیشنهاد گروگان سابق آمریکایی در خصوص جنگ ایران و اسرائیل
  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • جان جیمز یوبل، فعال ضدصهیونیسم در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت
  • جان جیمز یوبل فعال ضدصهیونیسم آمریکایی در گفت‌وگو با قدس: صهیونیسم‌ستیزی در میان آمریکایی‌ها افزایش خواهد یافت