Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد طاهری، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه یگان حفاظت از منابع طبیعی استان تهران مانند سال گذشته در حال رصد اوضاع حاکم بر منابع طبیعی استان هستند اظهار داشت: در حال حاضر کانون بحران در استان تهران بیشتر در پارک‌های جنگلی اطراف تهران، که در روزهای اخیر شاهد برخی از آتش‌سوزی‌ها بوده‌ایم.

طاهری با اشاره به اینکه در زمان شیوع کرونا به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی و همچنین پروتکل‌های بهداشتی بوستان‌ها و منابع طبیعی بر روی گردشگران بسته بودند افزود: هم اکنون که محدودیت‌ها برداشته شده‌اند احتمال افزایش وقوع آتش سوزی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران عنوان داشت: خوشبختانه طی سال گذشته با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شد، جنگل‌ها و مراتع زیادی در استان تهران از بین نرفت و گرفتار حریق نشد و موارد جزئی که بود، نیز به‌سرعت خاموش شد و خسارت چندانی نزد.

وی گفت: در سال جاری تا این لحظه موارد خاص و قابل‌ذکر از وقوع حریق را نداشته ایم، اما کار ما در سال جاری شروع‌شده، چرا که تاکنون درخت‌ها و مراتع به دلیل بارندگی‌ها خیس بودند و در این ایام اندک‌اندک در حال خشکی هستند و همین گرما و خشکی مراتع را مستعد آتش‌سوزی می‌کند، که نگران‌کننده است، زیرا بارندگی‌های مناسب در سال جاری پوشش گیاهی مراتع استان تهران را افزایش داده و خطر آتش‌سوزی را دو برابر کرده است.

کد خبر 4944055

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد طاهری اداره کل منابع طبیعی استان تهران حریق ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا قزوین گرگان آتش سوزی ایلام سالروز ارتحال امام خمینی امام خمینی ره بیرجند آتش سوزی جنگل ها سانحه تصادف استان تهران منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۲۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان

بابک چمرانی، رئیس آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شفت گفت: ساعت ۱۵ و ۴۵ دقیقه عصر امروز (یکشنبه ۱۶ ار دیبهشت ماه) در منطقه لیشاوندان این شهرستان، یک واحد تجاری فروش ابزار یراق طعمه حریق شد و به شدت سوخت.

او افزود: ۸ آتش نشان با ۴ خودروی اطفای حریق از شهر‌های شفت، تولم شهر و فومن آتش را در حدود ۱۰ دقیقه خاموش و از سرایت به دیگر واحد‌ها جلوگیری کردند.

به گفته رئیس آتش نشانی شفت، علت این آتش سوزی و میزان خسارت آن در دست بررسی است.

از شهرستان سیاهکل هم خبر رسید که یک واحد مسکونی آتش گرفته است.

کمیل لاهوتی، شهردار سیاهکل گفت: ساعت ۱۵:۳۰ امروز با گزارش آتش سوزی یک واحد مسکونی به واحد آتش نشانی این شهرستان، ۷ آتش نشان با ۲ خودروی اطفای حریق به سرعت به محل حادثه اعزام شدند. 

او افزود: با توجه به همجواری تعداد زیادی از واحد‌های تجاری با این واحد مسکونی، آتش نشانان به سرعت دست به کار شده و با خاموش کردن آتش این واحد مسکونی از سرایت آتش به دیگر واحد‌ها جلوگیری کردند. 

شهردار سیاهکل تصریح کرد: علت حادثه و میزان خسارت در دست بررسی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • آتش سوزی در خیابان لاله‌زار تهران
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • آتش سوزی ۲ واحد تجاری و مسکونی در گیلان
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • مستقر شدن بالگرد در لرستان برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی ضروری است