Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@14:20:23 GMT

شرکت‌های دانش‌بنیان ناجی کشاورزی یزد می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۳۱۱۴

شرکت‌های دانش‌بنیان ناجی کشاورزی یزد می‌شوند

با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به موضوع کشاورزی یزد، زمینه حرکت این عرصه بسیار مهم استان به سمت هوشمندسازی فراهم شده است. ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزای تسنیم از یزد، منیره‌السادات اسماعیل‌زاده حسینی در نشست شورای آموزش و پژوهش استان یزد اظهار داشت: طرح اجرای سامانه هوشمند جامع مزرعه در راستای دستیابی به کشاورزی هوشمند در استان یزد مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: این طرح در جهت توسعه فناوری‌های محیطی، مدیریت آب، ساخت نرم‌افزارها و سخت‌افزارها لازم برای رسیدن به کشاورزی هوشمند حرکت می‌کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان استان یزد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بارش در استان یزد و در بخش ایران مرکزی کم بوده و به سرعت به سمت خشک‌سالی پیش می‌رود لازم است از این سرمایه استفاده بهینه داشته باشیم اما تاکنون توانسته‌ایم تنها 21 درصد مزارع را به آبیاری نوین مجهز کنیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه 73 درصد غرامت‌های مراکز بیمه مربوط به سرما‌زدگی محصولات است گفت: این طرح با استفاده از دستگاه‌های مناسب در جهت شناخت درست و به هنگام گرما و سرمای ناگهانی، میزان باد، تعیین میزان رطوبت خاک، سنجش دیگر شرایطی محیطی موثر به ارتقای کیفیت و میزان محصولات کشاورزی کمک می‌کند.

اسماعیل‌زاده حسینی ادامه داد: لازم می‌دانیم بانک اطلاعاتی از مزارع استان در ارتباط با اطلاعات خاک، آب، میزان بهربرداری و تولید هر مزرعه داشته باشیم تا در مواقع نیاز اطلاعات کافی از سطح کشاورزی استان داشته باشید.

وی با بیان اینکه امنیت این بانک اطلاعات را تامین می‌کنیم اما لازم است روز به روز با گسترش مجموعه امنیت بانک اطلاعات را با ابزارهای پیشرفته‌تر فراهم کنیم گفت: این طرح در پنج بخش قابل اجرا است که بخشی از اعتبار تهیه دستگاه‌های لازم را خود شرکت تامین کرده و مابقی در حدود 150 میلیون تومان اعتبار توسط سازمان جهاد کشاورزی استان تامین می‌شود.

استاندار فارس: آبیاری زمین‌های کشاورزی با فاضلاب ممنوع استبیش از 2400 شغل جدید با اجرای طرح‌های جهش تولید در بخش کشاورزی استان مرکزی ایجاد می‌شودکدام محصولات کشاورزی بیشترین و کمترین افزایش قیمت را تجربه کردند؟

عبور اقتصاد یزد از منبع محور به اقتصاد دانش‌بنیان

حامد فلاح مدیرگروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علم و هنر یزد هم در این نشست اظهار داشت: اشتغال یزد در حال گذار از اقتصاد منبع محور به سمت اقتصاد دانش‌بنیان است، طرح بلوغ اکوسیستم و نوآوری ابتدا با شناسایی چالش‌های محتوایی، ارائه راهبردها و راهکارها، برنامه‌های مدونی برای زنده ‌کردن اکوسیستم دارد.

وی ادامه داد: در این طرح تاکنون 18 چالش در چهار محور نهاد قانونی، فرهنگی آموزشی، زیرساخت‌های فیزیکی، شناسایی جذب مطرح کرده‌است و 24 راهبرد، 36 راهکار و 70 برنامه عملیاتی در حوزه نوآورانه تدوین شده‌ است.

مدیرگروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علم و هنر یزد افزود: در ارتباط با این چالش که چرا هنرمندان در کارهای فرهنگی مشارکت کمی دارند به چندین برنامه از جمله با اصلاح قوانین و حق بیمه می‌توان میزان مشارکت هنرمندان را افزتیش داد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های شاخص بسیاری برای تاثیرگذاری بر جامعه هدف تعیین شده است از جمله برگزاری تورهای صنعتی، آموزش‌های لازم به وکلا و قضات مسلط بر قوانین مالکیت فکری و معنوی، کسب و کارها بوده است.

فلاح خاطرنشان کرد: بررسی‌ها عملکرد از سازمان‌های اداری و استخدامی نشان می‌دهند که ادارات دولتی برنامه‌های نوآورانه‌ای نداشته‌اند.

مدیرگروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علم و هنر یزد گفت: استان یزد از لحاظ بلوغ اکوسیستم در سطح 2 اکوسیستم قراردارد، اماری از سطح کشوری اعلام نشده‌ اما قطع استان یزد با وجود اقدامات خوبی که تاکنون انجام شده‌ سطح بهتری نسبت به کشوری دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از سرمایه‌های سرگردان از چالش‌های مهم سیستم نوآورانه است که با همکاری و مشارکت مردمی سرمایه‌گذاری هوشمند و خوبی را رقم می‌زند.

انتهای پیام/781/ح

R41376/P/S6,76/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش بنیان استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۳۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، محسن یازرلو با اشاره به لزوم برنامه ریزی های لازم برای حمل و نقل روان و هماهنگ محصولات کشاورزی، اظهارداشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای با بکارگیری بیش از 5 هزارناوگان باری عملیاتی و انجام برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم، تمام توان خود را برای تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی استان به کار گرفته است.

به گفته وی، یکی از مهمترین برنامه‌های سازمانی، برنامه‌ریزی برای حمل و نقل بوده که در این میان حمل به موقع و تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

یازرلو با اشاره به آغاز فصل برداشت و همزمانی برداشت برخی از محصولات کشاورزی، ادامه داد: با هماهنگی و پیش بینی های صورت گرفته، در حال حاضر هیچ گونه کمبودی در تامین ناوگان حمل و نقل محصولات کشاورزی وجود ندارد و در صورت ضرورت، از ظرفیت ناوگان دیگر استان‌ها برای حمل بار این منطقه اقدام خواهد شد.

رئیس اداره حمل و نقل کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: نرخ حمل و نقل براساس عرضه و تقاضا و توافق اضلاع حمل بوده و تشکل های صنفی نرخ پایه را تنظیم کرده اند.

یازرلو تاکید کرد: کشاورزان برای حمل  محصولات کشاورزی و بار خود از طریق شرکت های حمل و نقل مجاز برای تامین ناوگان اقدام کرده و با هدف جلوگیری از سرقت محموله از میادین و مجاری غیرمجاز نسبت به تامین کامیون اقدام نکنند

دیگر خبرها

  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • حمل محصولات کشاورزی گلستان، برنامه ریزی های لازم را می خواهد
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرای خیر
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد
  • امضا تفاهم نامه همکاری میان جهاد کشاورزی و شرکت‌های دانش بنیان