Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نشریه معتبر انگلیسی، سرمربی پیشین منچستریونایتد را به عنوان بهترین سرمربی تاریخ معرفی کرد. ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸ ورزشی فوتبال جهان نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه معتبر «فور فور تو» انگلیس در تازه‌ترین شماره خود (ماه ژوئن) اقدام به معرفی 100 سرمربی برتر تاریخ فوتبال کرد که بر این اساس سرالکس فرگوسن، سرمربی پیشین و اسطوره‌ای شیاطین سرخ به عنوان بهترین سرمربی تاریخ معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سرمربی اسکاتلندی که بین سال‌های 1986 تا 2013 هدایت منچستریونایتد را برعهده داشت و در نهایت هم با این تیم انگلیسی از دنیای سرمربیگری کنار کشید، در مدت 26 سال حضور در این تیم، 38 جام قهرمانی را برای شیاطین سرخ به ارمغان آورد که از این بین می‌توان به 13 قهرمانی در لیگ برتر انگلیس و دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا اشاره کرد.

سرالکس همچنین عناوین انفرادی بسیاری در کارنامه حرفه‌ای‌اش دیده می‌شود که از آن جمله می‌توان به کسب 11 عنوان بهترین سرمربی فصل لیگ برتر و معرفی به عنوان سرمربی سال یوفا در فصل 99-1998 اشاره کرد.

نکته جالب اینکه دو مربی موفق و نامدار سال‌های اخیر فوتبال، یعنی پپ گواردیولا و ژوزه مورینیو که عناوین قهرمانی متعددی به نام خود ثبت کرده‌اند؛ در جمع 5 مربی برتر این فهرست قرار ندارند.

برخی سرمربیان مشهور و محبوب که نام‌شان در این لیست دیده می‌شود، عبارتند از: روی هاجسون (رتبه 100)، فاتح تریم (99)، روبرتو مانچینی (97)، ژرار هولیه (96)، آنتونیو کونته (93)، میرچا لوچسکو (87)، مارچلو بیلسا (77)، دیدیه دشان (73)، یواخیم لو (66)، کارلوس بیلاردو (65)، فرناندو سانتوس (64)، فرانک رایکارد (57)، لوئیس آراگونس (48)، اوتو رهاگل (47)، بابی رابسون (46)، دیه‌‌گو سیمئونه (43)، رافائل بنیتس (41)، لوئیس فیلیپه اسکولاری (39)، گاس هیدینک (37)،‌ زین‌الدین زیدان (36)، کنی دالگلیش (33)، یوپ هاینکس (32)، یورگن کلوپ (29)، ماریو زاگالو (27)، فابیو کاپلو (24)، آرسن ونگر (23)، لوئیز فن‌خال (20)، کارلو آنچلوتی (18)، اوتمار هیتسفلد (17)، ویسنته دل‌بوسکه (15)، جیووانی تراپاتونی (14)، مارچلو لیپی (13)، ژوزه مورینیو (12)، سِرمَت بازبی (7)، آریگو ساکی (6)، پپ گواردیولا (5)، بیل شانکلی (4)، یوهان کرایف (3)، رینوس میشل (2) و سرالکس فرگوسن (1).

خاطره جالب گیگز از درخواستش از فرگوسن؛ به تو دوچرخه هم نمی‌دهم، چه برسد به خودرو!

انتهای پیام/

R1015161/P/S3,1410/CT10 واژه های کاربردی مرتبط منچستریونایتد سر الکس فرگوسن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منچستریونایتد سر الکس فرگوسن منچستریونایتد سر الکس فرگوسن عنوان بهترین سرمربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکونام قهرمانی استقلال را قطعی کرد (ویدیو)

به گزارش ورزش سه، 15 اردیبهشت 1392 برای استقلالی‌ها یک روز خاص است و در چنین روزی با تک گل جواد نکونام قهرمانی در لیگ برتر را قطعی کردند و جام قهرمانی دوازدهین دوره لیگ برتر را بالا بردند.

استقلال در این مسابقه با ترکیب سیدمهدی رحمتی، حنیف عمران زاده، پژمان منتظری، علی حمودی،هاشم بیک‌زاده، خسرو حیدری، جواد نکونام، مجتبی جباری،جیلوید ساموئل، سیاوش اکبرپور و فرهاد مجیدی به میدان رفت.

دقیقه 19 بازی استقلال و فولاد لحظه سرنوشت ساز این مسابقه بود، فرهاد مجیدی با نفوذ به محوطه جریمه فولاد مهدی امیرآبادی را در شرایطی قرار داد که او را سرنگون کند و پنالتی به سود استقلال اعلام شود و جواد نکونام سرمربی حال حاضر استقلال این توپ را به گل تبدیل کند.

در ادامه مسابقه آبی‌ها توانستند از تک گل خود دفاع کنند و با بسته نگه‌داشتن دروازه یک هفته زودتر از پایان لیگ برتر به عنوان قهرمانی لیگ برتر برسند.

ویدئو: 236969

سال‌ها از این روز می‌گذرد و پایه گذار تک گل قهرمانی استقلال فرهاد مجیدی به همراه این تیم و به عنوان سرمربی موفق شد با این تیم جام قهرمانی را بالا ببرد و در حال حاضر جواد نکونام سرمربی آبی‌ها پنج هفته تا قهرمانی لیگ برتر فاصله دارد و در صورت پیروزی در هفته های آینده بدون هیچ قید و شرطی به همراه این تیم قهرمان خواهد شد.

سرمربی استقلالی‌ها که سابقه قهرمانی با این تیم را در لیگ برتر دارد حالا به عنوان سرمربی برای کسب این عنوان تلاش می‌کند، سالروز قهرمانی استقلال در لیگ برتر برای استقلالی‌ها دو نام درخشان دارد، فرهاد مجیدی و جواد نکونام و باید دید شماره 6 سابق استقلال می‌تواند مسیر هم‌تیمی سابق خود را ادامه دهد و جام قهرمانی را به عنوان سرمربی بالای سر ببرد یا برای کسب این عنوان باید انتظار بیشتری بکشد و سال‌های آینده برای کسب این عنوان تلاش کند.

دیگر خبرها

  • سرمربی جدید تیم فوتبال بعثت کرمانشاه معرفی شد
  • اولین سرمربی مارادونا هم به ال‌دیه‌گو پیوست
  • جریمه ویسی سنگین‌تر از لگد کانتونا در آمد!
  • رونمایی از سنگین‌ترین حکم تاریخ فوتبال ایران!
  • رونمایی از سنگین‌ترین حکم در تاریخ فوتبال ایران!
  • یرزی دودک: کارلو آنچلوتی بهترین سرمربی تاریخ فوتبال است
  • با عبور از زیدان؛ کارلو آنچلوتی دومین سرمربی پرافتخار تاریخ رئال مادرید شد
  • ادی هاو به رکورد ۱۰۰ بازی به عنوان سرمربی نیوکاسل در لیگ برتر رسید
  • نکونام قهرمانی استقلال را قطعی کرد (ویدیو)
  • خداحافظی بهترین فوتبالیست ۲۰ سال گذشته امارات