Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی با بیان اینکه در سال گذشته در ایام طرح سالمسازی دریا ۴۷ نفر در دریای مازندران غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نداشت، افزود: ۳۱ نفر در ساعات ۸ صبح تا ۲۰ شب و ۱۶ نفر در ساعات غیر پوشش غرق شدند.

عباسی تصریح کرد: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان، ۴۰ نفر از غرق شدگان معادل ۸۵ درصد غیر بومی و مابقی بومی هستند و در این مدت شهرستان‌های محمودآباد با ۱۰، بابلسر و نوشهر هر کدام با ۹ فوتی بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از کل موارد غرق‌شدگی در چهار ماهه خرداد، تیر، مرداد، شهریور سال گذشته، ۳۱ نفر در محدوده خارج طرح، ۲ نفر در داخل طرح، ۱۰ نفر بخش خصوصی و ۴ نفر منطقه غیر قابل پوشش جان با ختند و بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به مرداد ماه با ۱۸، شهریور با ۱۴ و تیر با ۱۲ مورد به ثبت رسید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران یادآور شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر غرق شدگان در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۱۷ مورد هستند و بعد از آن ۱۱ تا ۲۰ با ۱۲ مورد و ۳۱ تا ۴۰ با ۷ مورد غرقی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

عضو شورای قضائی استان در پایان خاطر نشان کرد: بدون شک اطلاع رسانی و پیگیری‌های به موقع اصحاب رسانه اعم از صداو سیما، خبرگزاری‌ها و رسانه مجازی و حساسیت و حضور فعال و ارائه راهکارهای مناسب مسئولین استانی، استانداری، فرمانداری، شهرداری و.... در کاهش این آمار مثمر ثمر خواهد بود.

طرح سالمسازی دریا از ۱۵ خردادماه در سواحل مازندران فعال شده است.

کد خبر 4944103

منبع: مهر

کلیدواژه: علی عباسی ناجیان غریق ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا قزوین گرگان آتش سوزی ایلام سالروز ارتحال امام خمینی امام خمینی ره بیرجند آتش سوزی جنگل ها سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد

به گزارش خبرنگار مهر، «علی سلاجقه» رییس سازمان محیط زیست، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دریای خزر نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره بردای ۵ کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سال‌های مختلف عقب‌نشینی یا بالا آمدگی داشته باشد؛ الان در بازه زمانی عقب‌نشینی هستیم.

وی افزود: کشورهای حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند. دولت سیزدهم پس از ۶ سال این کنوانسیون را احیا کرد.

سلاجقه تاکید کرد: در ژنو، توافقات خیلی خوبی شد؛ کاپ ششم هم در تهران برگزار می‌شود و کشورها اگر آب بند یا سدی ایجاد کرده اند، باید تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

وی در خصوص میزان عقب‌نشینی آب دریای خزر گفت: در میانگین نوسانات، وضعیت فعلی طبیعی است و سال‌هایی داشته‌ایم که این عقب‌نشینی بیشتر بوده است.

رییس سازمان محیط زیست با اشاره به جمع‌آوری کیسه‌های نایلونی، گفت: طبق اساس‌نامه دولت، کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شود.

کد خبر 6087498

دیگر خبرها

  • واکنش انصارالله یمن به خروج ناو هواپیمابر آمریکا از دریای سرخ
  • عقب نشینی ناوهواپیمابر و یک ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ
  • سومین پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا هدف ارتش یمن قرار گرفت
  • موج کوتاه در دریای خزر
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • حذف کیسه‌های پلاستیکی در ایران | آب دریای خزر باز هم عقب‌نشینی کرد
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر و حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد