Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیلان خاکی نویسنده و پژوهشگر سقزی 1000 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شیلان خاکی نویسنده و پژوهشگر سقزی یک هزار جلد کتاب  از کتابخانه شخصی خود را برای استفاده عموم به کتابخانه‌های عمومی استان کردستان اهدا کرد.

کتاب هایی اهدایی وی درحوزه علوم انسانی و بیشتر با موضوعات علوم سیاسی، جامعه شناسی و فلسفه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نویسنده و پژوهشگر تاکنون چهار عنوان کتاب با عناوین «گذار دموکراسی به خاورمیانه در هزاره سوم»، «تاثیر تاکتیک‌های براندازی آمریکا بر تحولات سوریه»، «ژئوپولتیک کرکوک؛ منازعه یا مصالحه (2003 تا 2020 )» و «در جستجوی راه سوم (امکان‌سنجی شکل‌گیری اقلیم کوردی در شمال سوریه)» را با همراهی همایون عباسی به چاپ رسانده است.

همچنین کتاب «سیاسه‌ت وانان بوچی درو ده‌که‌ن؟» (سیاستمداران چرا دروغ می‌گویند؟) نیز توسط وی به زبان کوردی ترجمه شده است.

شیلان خاکی هدف از این اقدام را ترویج فرهنگ اهدای کتاب و کمک به غنی‌سازی منابع کتابخانه‌های عمومی استان کردستان به ویژه در حوزه‌هایی مانند علوم سیاسی و جامعه شناسی بیان کرد.

گفتنی است، کتاب های اهدایی پس از تائید کارشناس مربوطه بر اساس نیاز در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان توزیع می‌شود.

همچنین از ابتدای سال‌جاری دو هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان اهدا شده است.

انتهای پیام/71/2330

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب کردستان نویسنده و پژوهشگر کتابخانه های عمومی کتابخانه های عمومی استان کتابخانه های عمومی نویسنده و پژوهشگر جلد کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۳۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل

کمال‌الدین میرجعفریان در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: توسعه فضای کتابخانه‌ای در اردبیل و نزدیک شدن به سرانه متوسط کشوری یکی از مطالبات دانش‌آموزان و دانشجویان در سال‌های اخیر بوده است.

او ادامه داد: در پاسخ به این نیاز و رفع نیازمندی‌ها پس از جلسات متعدد کارشناسی پراکندگی کتابخانه‌های عمومی در سطح شهر اردبیل مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و برای رفع مشکلات فرهنگی تلاش می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل هم در این جلسه از مذاکره با خیر کتابخانه‌ساز برای احداث کتابخانه عمومی خبر داد و افزود: خیرین کتابخانه‌ساز آماده احداث پروژه احداث کتابخانه عمومی پس از تحویل زمین هستند.

پروانه رضاقلیزاده خاطر نشان کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود طی یک تا ۲ سال آینده بتوانیم کتابخانه‌هایی شایسته در مناطق مختلف شهر اردبیل افتتاح کنیم تا شهروندان ساکن در این مناطق از فضای مطالعاتی و خدمات کتابخانه‌ای آن بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: دسترسی آسان به کتابخانه یکی از استاندارد‌های فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری (ایفلا) می‌باشد و این امر مستلزم افزایش تعداد کتابخانه‌ها در مناطق مختلف شهری و روستایی است.

در این جلسه مقرر شد تا در خصوص تامین زمین مورد نظر برای احداث کتابخانه عمومی در محلات دروازه مشگین و میدان جهاد که وسعت و تراکم جمعیت قابل توجهی داشته و از کتابخانه‌های عمومی شهر فاصله چشمگیری دارد، اقدامات لازم توسط دستگاه‌های ذیربط صورت بگیرد.

همچنین اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل مکلف شد زمینی به مساحت ۶۰۰ متر مربع در خیابان دامپزشکی برای احداث کتابخانه در اختیار کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل قرار دهد.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است. در حال حاضر تعداد کتابخانه‌های استان اردبیل ۸۲ باب (با یک میلیون جلد کتاب) است که ۶۵ باب از آنها زیر نظر مستقیم اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی اداره می‌شود و ۱۷ باب دیگر با مشارکت سایر ارگان‌ها و نهاد‌های خصوصی و دولتی فعالیت می‌کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب