Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@23:09:37 GMT

کشت 3 گیاه دارویی برای نخستین بار در ارومیه

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۳۷۷۳

کشت 3 گیاه دارویی برای نخستین بار در ارومیه

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : امسال به منظور ترویج کشت گیاهان دارویی کم آب بر به صورت پایلوت در سطح یک و نیم هکتار از اراضی زراعی شهرستان ارومیه، سه گیاه دارویی اسطو خودوس، آویشن باغی و سیاه دانه کشت شد.

عزیز امانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اساسی جهاد کشاورزی توسعه گیاهان دارویی کم آب بر در کشور است ، اظهار داشت: زمینه رویش و توسعه کشت انواع گیاهان دارویی در استان فراهم است و در صورت توجه به آن و توسعه کشت این گونه گیاهان، می توان برای اشتغال، تولید و صادرات بیشتر بسترسازی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشاورزی در آذربایجان غربی به عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌های توسعه اقتصادی استان به شمار می‌رود و در سال‌های اخیر به سبب خشکی دریاچه ارومیه کشت گیاهان کم آب بر مورد توجه قرارگرفته است ، اضافه کرد: در راستای حمایت و توسعه کشت گیاهانی دارویی کم آب بر از بین گیاهان منتخب، سایر گیاهان دارویی ارزشمند نیز درحال مکان یابی و کشت هستند که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: کشت گیاهان دارویی مورد حمایت وزارت جهاد کشاورزی است و تولیدکنندگان آنها می‌توانند از تسهیلات بهره‌ مند شوند.

امانی تصریح کرد: در استان آذربایجان غربی انواع گیاهان دارویی از جمله زعفران، گل محمدی ، بیدمشک، سنجد، بادرشبو و گیاهان دیگری هم مثل زرشک ،موسیر، زیره ،آویشن، بابونه ،شاهسپرن ،باریجه ،،مرزنجوش ، نعنا فلفلی ، مریم‌ گلی به صورت متفرقه کشت می شود.

وی خاطر نشان کرد: ترویج کشت گیاهان دارویی کم آب بر شامل گل محمدی، زیره ، سیاه دانه ،اسطوخودوس و رزماری، زنیان، آنیسون ، موسیر، اسفرزه ،همیشه بهار، خرفه ، بومادران و بادرشبو که نسبت به گیاهان دارویی دیگر آب کمتری نیاز دارند ، در دستور کار سازمان قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس دارویی کم آب آذربایجان غربی گیاهان دارویی جهاد کشاورزی کشت گیاهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۳۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی گفت:در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۷۰۰ نفر از بیماران صعب العلاج در سطح استان از خدمات درمانی جمعیت هلال‌احمر بهرمند شدند.   مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی همچنین افزود:ارزش ریالی این طرح حمایتی قریب به۷ میلیارد تومان بود که از محل تامین اعتبارات درمانی استان محقق گردید و در قالب هزینه‌های دارویی، بسته‌های درمانی، کمک هزینه خدمات تشخیصی و کمک هزینه تامین وسایل و تجهیزات توان بخشی در سال ۱۴۰۲ از بیماران نیازمندی که توان تامین دارویی خود را نداشتند، حمایت شد.

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان