Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:00:06 GMT

آمریکا؛ سرزمین تبعیض‌های قانونی

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۴۰۹۸

آمریکا؛ سرزمین تبعیض‌های قانونی

ایسنا/لرستان یک مدرس حوزه و دانشگاه، از آمریکا به‌عنوان سرزمین تبعیض‌های قانونی یاد کرد و گفت: تبعیض نژادی در این کشوز بیداد می‌کند و اگر پلیس سفیدپوست زانویش را بر گردن جورج فلوید سیاه‌پوست می‌فشارد، این نماد فشار صاحبان زور بر طبقه محروم و محکوم آمریکا است.

امیرعلی‌حیدر امیری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اعتراضات اخیر در آمریکا و این‌که ریشه این اعتراضات به وجود انواع تبعیض‌ها در آمریکا برمی‌گردد، اظهار کرد: در آمریکا یک واقعیتی وجود دارد که به‌شدت آزاردهنده است و آن هم وجود تبعیض‌های مختلف در آن جامعه نژادپرست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تبعیض جنسیتی را یکی ‌از انواع تبعیض‌ها در آمریکا ذکر کرد و افزود: در کشور آمریکا تحت لوای برابری جنسیتی به زن به‌عنوان یک کالا نگاه می‌شود و مردان برای اقناع چشمان خود با شعار «فمینیسم» و «تساوی حقوق زن و مرد» زنان را می‌فریبند و آنان را عریان کرده و به نمایش می‌گذارند کمااینکه در غرب و آمریکا حجاب مردان به مراتب بهتر از حجاب زنان است.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این‌که در ورزش، لباس ورزشکاران زن نیز زننده، بدن‌نما و اغواکننده است؛ لذا تجاوز به عنف، زورگیری، توهین به شخصیت زن، بهره‌گیری از زنان به‌عنوان کالای جنسی، بردگی جنسی و بهره‌برداری از زن در غرب بیداد می‌کند، ادامه داد: این بهره‌گیری غیرمنصفانه از زنان تبعیض جنسیتی است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی تبعیض سرمایه‌ای را یکی دیگر از انواع تبعیضات در آمریکا برشمرد و گفت: در غرب پولداران و صاحبان سرمایه بر فقرا و قشر آسیب‌پذیر جامعه زور می‌گویند و این زورگویی سرمایه‌داران بر محرومان ریشه در مکتب لیبرال دموکراسی دارد، کمااینکه در مکتب لیبرال دموکراسی حکومت سرمایه‌داران، کارتل‌های نفتی، کارخانه‌های اسلحه‌سازی، بورس، بیمه و بانک‌هاست، لذا در این جامعه افراد محروم، محروم‌تر و پولداران نیز پولدارتر می‌شوند این در حالی‌است که اگر مشتری دو قسط وام مسکن خود را پرداخت نکند خانه مسکونی‌اش توسط بانک مصادره می‌شود.

امیری با بیان این‌که یک نوع تبعیض سرمایه‌ای و ثروتی در آمریکا بیداد می‌کند و امروزه در آمریکا وال‌استریت بر مردم حکومت می‌کند، اظهار کرد: از دیگر انواع تبعیض در آمریکا می‌توان از تبعیض سیاسی و اعتقادی نام برد، در این کشور دو حزب قدرتمند جمهوری‌خواه و دموکرات خود را بر مردم عادی برتر می‌دانند؛ لذا وابستگان به احزاب خود را برتر از دیگران می‌پندارند.

وی تبعیض قومیتی را از دیگر انواع تبعیضات در آمریکا عنوان کرد و افزود: ساکنان اصلی آمریکا خود را بر مهاجرانی که از دیگر کشورها به امید زندگی بهتر به آمریکا کوچ کرده‌اند برتر می‌دانند و به‌نوعی ساکنان اصلی آمریکا، دولت آن و مؤسسات مالی این مهاجران را با ایجاد رفاه نسبی و حقوق مکفی به بیگاری می‌گیرند.

این مدرس حوزه و دانشگاه تبعیض رنگ‌پرستی را از دیگر انواع تبعیضات در آمریکا عنوان و خاطرنشان کرد: سیاه‌پوستان و سرخ‌پوستان در آمریکا نژاد پست شمرده می‌شوند و ریختن خون سیاهان و سرخ‌پوستان امری عادی است، لذا تبعیض نژادی در آمریکا بیداد می‌کند و اگر پلیس سفیدپوست آمریکا زانویش را بر گردن جورج فلوید سیاه‌پوست می‌فشارد، این نماد فشار صاحبان زر و زور و تزویر بر طبقه محروم و محکوم آمریکاست.

این تئوریسین مسائل سیاسی، با یادآوری این‌که امروز تظاهرات آمریکا فقط قیام سیاهان نیست، بلکه قیام خون دل خوردگان، ضعفا، محرومان، طبقه محکوم، زنان و کسانی است که از نابرابری‌ها و بی‌عدالتی‌ها در آمریکا می‌نالند و شکاف طبقاتی، نژادی، جنسیتی، قومی، سیاسی و دینی در آمریکا بیداد می‌کند.

نویسنده کتاب بیداری اسلامی، تبعیض دینی را از دیگر موارد تبعیض در آمریکا عنوان کرد و گفت: اکثریت مردم آمریکا مسیحی هستند، ولی یهودیان براساس تفکرشان خود را دین برتر دانسته و بر مسیحیان، مسلمانان و حتی فرق دیگر ظلم می‌کنند، کمااینکه سوزاندن اعضای فرقه داوودیه در دولت بوش نماد تبعیض دینی است و نحوه برخورد با فرق، ادیان و مذاهب نماد تبعیض دینی و مذهبی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا قانون استانی سیاسی روابط ایران و آمریکا سیاهپوستان اعتراضات آمریکا انواع تبعیض تبعیض ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲۵۵ زائر از فرودگاه بندرعباس به سرزمین وحی

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان از اعزام ۲۵۵ نفر از زائران بیت الله الحرام به سرزمین وحی از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس پس از وقفه ۹ ساله خبر داد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077073 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اینجا سرزمین آزادی‌هاست! | ببینید
  • اعزام ۲۵۵ زائر از فرودگاه بندرعباس به سرزمین وحی
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • خروش موج بیداری انسانی توسط دانشجویان/ حبس دموکراسی در سرزمین مدعیان مردم‌سالاری!
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • به شدت به آمریکا درباره ارتکاب هر حماقتی و تبعات آن هشدار می دهیم
  • انتقاد ملی‌پوش بوکس از«تبعیض فدراسیون» و«رفتار عجیب فونتانا»
  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد
  • بلینکن بار دیگر به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند