Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و وزیر ارتباطات امروز تفاهمنامه‌ای برای ایجاد "پارک اقتصاد دیجیتال" در مساحت ۳۰ هکتار امضا کردند؛ از جمله مزایای این پارک برای شرکتها و استارت‌آپهای حاضر در آن، معافیت از مالیات به مدت ۲۰ سال است. ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ اجتماعی علم و تکنولوژی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ با امضای تفاهمنامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، "پارک اقتصاد دیجیتال" در مساحت 30 هکتار برای پذیرش شرکتهای فعال در عرصه دیجیتال آغاز به فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله مزایای این پارک برای شرکتها و استارت‌آپهای حاضر در آن، معافیت از مالیات به مدت 20 سال، معافیت از حقوق کارکنان و عضویت در بسته‌های تشویقی سازمان فناوری اطلاعات ایران، بهره‌مندی از معافیت هرگونه عوارض، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده واردات تجهیزات، امکان استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی منطبق با قوانین مناطق آزاد، استفاده از ظرفیت ترک تشریفات مناقصه در انعقاد قراردادهای دولتی، افزایش ضریب امتیاز فنی شرکت در مناقصات، عدم تبعیت شرکتها و کارکنان فعال در پارک از قانون کار معمول کشور، بهره‌مندی از زمین با قیمت مناسب، امنیت و زیرساخت شهری و ارتباطی پارک است.

این پارک در کنار پارک فناوری پردیس احداث خواهد شد.

نامه 354 فعال فناوری اطلاعات به مجلس یازدهم/ کمیسیون «فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال» را تشکیل دهیدروحانی: با شیوه‌های سنتی نمی‌توان با فساد مبارزه کرد/ سهم 6.5 درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی کشورافتتاح پروژه های پیشران «اقتصاد دیجیتال»/ رونمایی از بسته حمایتی 2500 میلیارد ریالی برای حمایت از استارتاپ ها

انتهای پیام/

 

R1356/P/S2,1313/CT1 واژه های کاربردی مرتبط معاونت علمی ریاست جمهوری وزارت ارتباطات پارک علم و فناوری

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت علمی ریاست جمهوری وزارت ارتباطات پارک علم و فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری وزارت ارتباطات پارک علم و فناوری اقتصاد دیجیتال فناوری اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۴۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر ناصر عتباتی با اعلام این خبر بیان داشت: در سال ۱۴۰۲ دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از اراضی ملی و طبیعی، با اقدامات خود از بیش از ۲۱۰۰ هکتار از اراضی ملی که مورد تعرض و تصرف عده‌ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی خود و پای کار آوردن ادارات متولی رفع تصرف نمود.
عتباتی ادامه داد: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بالغ بر ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در ۱۱۳۷ فقره به مساحت بیش از ۱۲۴۷ هکتار بود.
رئیس کل دادگستری استان همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها در سال ۱۴۰۲ نیز پرداخت و گفت: دستگاه قضایی استان در سال گذشته به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در استان و شهرستان‌ها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، ۲۶۸۶ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی و در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از ۶ هکتار با تعداد ۱۰۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی ممانعت به عمل آمد.
مقام ارشد قضایی استان همچنین به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی هم اشاره و گفت: در سال ۱۴۰۲ از بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان نیز رفع تصرف به عمل آمده است.

دیگر خبرها

  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات به پایان رسید
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • نیمه پنهان مالیات‌ستانی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی