Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان سعودی قیمت تمام درجات نفت خود را برای فروش در آسیا بین ۵.۶۰ و ۷.۳۰ دلار در هر بشکه افزایش داد. ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، عربستان سعودی پس از تمدید قرارداد کاهش تولید اوپک پلاس، بیشترین افزایش قیمت را برای صادرات نفت خام طی دو دهه گذشته اعمال کرد تا بر استراتژی خود در تقویت بازار نفت پافشاری کرده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این افزایش شدید قیمت بر صادرات عربستان به آسیا در ماه جولای تاثیر میگذارد. به علاوه، این افزایش قیمت تقریبا تمام تخفیفهایی را که عربستان طی جنگ قیمت خود با روسیه داده بود، جبران می کند.

 کاهش تولید نفت خام به بهبود شرایط بازار نفت که از همه‌گیری ویروس کرونا ضربه خورده بود کمک میکند. کاهش تولید بی‌سابقه به رهبری عربستان و روسیه قیمت نفت را در ماه مه افزایش داد و ائتلاف اوپک پلاس در روز شنبه تصمیم گرفت این کاهش تولید را تا پایان جولای ادامه دهد. نفت خام برنت که 36 درصد در سال جاری میلادی کاهش قیمت داشت، بخشی از این افت قیمت را جبران کرده و روز جمعه بیش از 40 دلار در هر بشکه معامله شد.

 ولی سود پالایشگاه های نفت که از تبدیل نفت خام به سوخت به دست می‌آید، نتوانسته همگام با بهبود شرایط بازار پیش برود و افزایش شدید قیمت نفت توسط عربستان احتمالا شرایط آنها را سختتر می کند. نمایندگانی از پالایشگاه‌ها از اروپا و آسیا ابراز نگرانی کرده و اعلام کرده اند که این قیمت گذاری حاشیه سوددهی آنها را پایین میآورد.

 عربستان سعودی در ماه مارس یک جنگ قیمت به راه انداخت و قیمت رسمی فروش نفت خود را به پایینترین حد طی سه دهه گذشته رساند و 10 میلیون بشکه نفت را طی یک روز از بازار خارج کرد. قیمت پایین نفت باعث شد تولید کنندگان آمریکا چاه های نفت خود را ببندند و تولید نفت این کشور 2 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

درآمد صادرات نفت عربستان 21.9 درصد کاهش یافتعراق 4.213 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد

 ائتلاف اوپک پلاس در روز شنبه تصمیم گرفت قرارداد کاهش تولید را تا پایان جولای ادامه دهد. شرکت آرامکو که معمولاً در پنجم هر ماه میلادی قیمت نفت را اعلام می‌کند، این ماه قیمت‌گذاری خود را تا مشخص شدن تصمیم ائتلاف اوپک پلاس به تعویق انداخت.

 عربستان سعودی نفت خام خود را با قیمتی متفاوت با شاخص های نفتی به فروش می‌رساند و هر ماه افزایش یا کاهش قیمت این نفت را نسبت به شاخص های جهانی اعلام میکند.

 عربستان سعودی قیمت تمام درجات نفت خود را برای فروش در آسیا بین 5.60 و 7.30 دلار در هر بشکه افزایش داده است. این در حالی است که تاجران و پالایشگاهها انتظار یک افزایش 4 دلاری را داشتند.

 خریداران نفت عربستان در آمریکا، منطقه مدیترانه و شمال غرب اروپا هم باید پول بیشتری برای نفت بپردازند.

 انتهای پیام/19

R7586/P/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: عربستان سعودی کاهش تولید نفت خود اوپک پلاس قیمت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۴۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه

قیمت سکه در معاملات نقدی روز پنجشنبه هفته قبل نزولی شد. در شرایط کنونی فنی‌های بازار معتقدند که قیمت‌ها در مرز حساسی قرار دارند و دو روز ابتدای هفته جاری برای معامله گران مهم است.

به گزارش اقتصادنیوز، بازار سکه در آخرین روز معاملاتی هفته قبل با افت دما روبرو شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که پس از آنکه قیمت دلار به مسیر کاهشی خود ادامه داد سکه بازان بار دیگر دنده‌معکوس زدند و فلز گران‌بهای داخلی با افت ۱۵۰ هزار تومانی بر روی ۴۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قرار گرفت.

در شرایط کنونی فنی‌های بازار معتقدند که قیمت‌ها در مرز حساسی قرار دارند و دو روز ابتدای هفته جاری برای معامله‌گران مهم است.

گفتنی است بازار طلا روز جمعه شاهد فراز و فرود قیمت اونس طلا بود. فلز زردرنگ جهانی روز گذشته تا سطح ۲۳۵۲ دلار بالا رفت؛ اما دوباره نزولی شد و تا محدوده ۲۳۲۶ دلار پایین آمد. البته بامداد امروز قیمت طلا در حول‌وحوش ۲۳۳۸ دلار بسته شد.

از سوی دیگر برخی از معامله‌گران مدعی بودند که اسکناس آمریکایی در معاملات پشت خطی روز جمعه تا حدودی کاهشی شد. فعالان بازار می‌گفتند درصورتی‌که دلار در اولین روز هفته نوسان نزولی را ثبت کند شرایط برای صعود سکه دشوار خواهد شد.

به عقیده تکنیکالیست‌ها درصورتی‌که سکه بالای مرز ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان ماندگار شود احتمال رسیدن آن به نیمه کانال یاد شده وجود دارد. از سوی دیگر مرز ۴۲ میلیون‌تومانی و محدوده ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای جناح کاهشی بازار مهم است. هفته گذشته سکه تا این مرز مهم پایین آمد، اما نتوانست تثبیت دهد و دوباره به سمت بالا برگشت. تحلیلگران می‌گویند درصورتی‌که سکه مرز ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست دهد قدرت کاهشی‌ها تا حدودی بیشتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • ریال عربستان در بازار آزاد ۱۶۵۶۰ تومان
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها