Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@18:52:24 GMT

سرنوشت شامپانزه سه ساله مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۴۴۶۰

سرنوشت شامپانزه سه ساله مشخص شد

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با برگزاری جلساتی در دادگاه درباره شامپانزه سه ساله‌ای که توسط دامپزشک سابق باغ وحش ارم نگهداری می‌شد، نتیجه آن مشخص شد که باران توسط دامپزشکش که با او زندگی می‌کند (ایمان معماریان) به باغ وحش ارم تحویل داده شود.

این درحالی است که ایمان معماریان دامپزشک سابق باغ وحش ارم در گفت و گو با خبرنگار  حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اگر باران به باغ به وحش ارم بازگردانده شود سرنوشت آن تباه خواهد شد، اظهار کرد: بهترین متخصصان دنیا که با شامپانزه هاکار می‌کنند توصیه نامه نوشتند و تاکید کردند که باران در ایران آینده روشنی ندارد، ولی چشم‌ها و گوش‌ها بسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه بیان کرد: با نامه محیط زیست و طبق دستور دادستانی باران باید تحویل محیط زیست و به احتمال زیاد باغ وحش ارم شود، واقعا مسئولان نخواستند تا یک تصمیم درست و علمی برای آینده این بچه شامپانزه بگیرند.

گفتنی است باران در باغ وحش ارم تهران متولد شده است و اکنون سه سال دارد و طی سه سال گذشته به طور مستمر و ۲۴ ساعته توسط دامپزشکش نگهداری می‌شده است.

بیشتر بخوانید

ماجرای شامپانزه ای که به باغ وحش ارم بازگردانده نشد، چیست؟

جزئیات دادگاه شامپانزه سه ساله مشخص شد

گم شدن شامپانزه در باغ وحش ارم صحت ندارد

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست باغ وحش باغ وحش ارم محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است

به گزارش خبرآنلاین البرز؛امیدرضا تونی روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت گفت: در فروردین ماه امسال، شش نفر از عاملین آلودگی محیط زیست شامل اشخاص حقیقی و حقوقی با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی و چهار فقره دادنامه و رأی محکومیت در این خصوص صادر شده است.

تونی افزود: آلودگی‌های نفتی، عدم مدیریت پسماندهای بیمارستانی و شهری و تخلیه فاضلاب‌خام در محیط از جمله تخلفات زیست محیطی بوده که برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده و تا حصول نتیجه، توسط کارشناس اداره محیط زیست کرج پیگیری خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج ادامه داد: هر اقدامی که تهدید علیه محیط زیست شناخته شود از قبیل دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها و استفاده‌ غیرمجاز از فاضلاب خام یا پساب تصفیه‌ خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبین چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجازات شدیدتری نباشند به حبس محکوم خواهند شد.

این مسئول اظهار کرد: محیط زیست سالم و طبیعی هر روز هم در حال تحدید و هم در حال تهدید است. رشد جمعیت در کنار توسعه فعالیت‌های صنعتی به خطر بزرگی برای آینده محیط زیست در جهان بدل شده و اگر امروز کاری برای محیط زیست نشود، دیگر چیزی از آن برای آیندگان باقی نمی‌ماند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901300

دیگر خبرها

  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • درخشش دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان در جشنواره محیط زیست کشور+فیلم
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • استقلال سرنوشت قهرمانی و سقوط را مشخص می‌کند!
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • جسد جوان ٢٨ ساله پلدختری در دره‌شهر کشف شد