Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@03:54:35 GMT

محکومیت قطبی به دست فرهاد با کمک میلاد(گزارش تصویری)

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۴۵۰۹

محکومیت قطبی به دست فرهاد با کمک میلاد(گزارش تصویری)

قصد داریم یادی کنیم از یک بازی فوق‌العاده زیبا در تاریخ لیگ برتر. جدال حساس و تماشایی استقلال و سپاهان که در نهایت با نتیجه عجیب ۴ بر ۳ به سود آبی‌ها به پایان رسید.

به گزارش "ورزش سه"، در هفته‌ی هفتم از فصل دهم لیگ برتر، دو تیم استقلال و سپاهان در شرایطی به مصاف هم رفتند که یک بازی جنجالی در انتظار دو تیم بود در ابتدای آن فصل، امیرقلعه‌نویی و سپاهان، خسرو حیدری ستاره‌ی آن روزهای فوتبال ایران را به خدمت گرفته بودند و همین اتفاق، موجب خشم هواداران استقلال از قلعه‌نویی و حیدری شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر خسرو حیدری، استقلالی‌های زیادی در ترکیب سپاهان حضور داشتند. سیدمهدی رحمتی، هاشم بیگ‌زاده، رضا عنایتی و فابیو جانواریو استقلالی‌های پُرشمار و شناخته شده‌ای بودند که در آن فصل، با پیراهن سپاهان به میدان می‌رفتند.

 

استقلال هفته‌ی قبل از بازی با سپاهان را با یک نمایش نا امیدکننده و نتیجه صفر- صفر مقابل نفت تهران به پایان رسانده بود، اما سپاهان با گل دقیقه ۲+۹۰ محسن بنگر توانسته بود پاس همدان را از پیش روی بردارد و با روحیه بهتری پای به نبرد حساس تهران بگذارد.

 

چنانچه بخواهیم به حواشی قبل از بازی بپردازیم، قطعا جنجالی‌ترین چهره‌ی آن روزها کسی نبود جز خسرو حیدری. دو تیم استقلال و سپاهان در ابتدای فصل و بر سر حفظ و جذب خسرو حیدری، جدال‌های لفظی زیادی داشتند و مربیان و مدیران عامل دو باشگاه علیه یکدیگر بارها موضع‌گیری کردند تا در نهایت، با تذکر جدی سازمان لیگ، طرفین صلح کردند، اما روز بازی فرصتی بود تا دو گروه حرف خود را در زمین فوتبال و در میدان بزنند.

 

 

مسؤولان استقلال قبل از بازی وعده دادند که علیه خسرو حیدری شعاری سر داده نخواهد شد تا حساسیت‌های کاذب مسابقه به حداقل برسد، اما در زمین فوتبال حساسیت‌ها به جای خود باقی بود. قبل از بازی، هر دو تیم ۹ امتیازی بودند. ۲ برد، ۳ مساوی و یک شکست حاصل کار دو تیم در ۶ بازی ابتدایی لیگ دهم بود ولی استقلال به لطف گل زده بیشتر، دو پله بالاتر از حریف پُر مهره خود و در رده ششم قرار داشت.

 

قلعه‌نویی در آن زمان معتقد بود که سپاهان را مانند بارسلونا بسته و حالا با این بارسلونا می‌خواست به دیدار تیم سابق خود برود. نتیجه این مسابقه برای هر دو تیم سرنوشت ساز بود؛ اگرچه با توجه به نتایج نه چندان مطلوب دو تیم، مدیران دو باشگاه از سرمربیان تیم‌های خود حمایت کرده بودند، اما هواداران فوتبال به اندازه مدیران صبور نبوده و فقط به دنبال کسب ۳ امتیاز بودند. استقلال و سپاهان هر دو ادعای قهرمانی داشتند، اما در آن هفته با جمع مدعیان فاصله داشتند و شکست در آن دیدار می‌توانست آن فاصله را با پرسپولیس صدرنشین و ۱۵ امتیازی، بیشتر کند.

 

 

چند روز قبل از بازی دو تیم که در تاریخ ششم شهریورماه ۸۹ برگزار شد، لیست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی توسط افشین قطبی اعلام شد، اما نه میلاد میداوودی در آن لیست جایی داشت و نه فرهاد مجیدی. خط حمله‌ی آتشین استقلال هیچ سهمی از لیست تیم ملی نداشت و همین موجب اعتراض مدیرعامل و مدیر روابط عمومی وقت استقلال شده بود. تا قبل از بازی بزرگ استقلال و سپاهان و در پایان هفته ششم، میلاد میداوودی ۴ گل زده بود و فرهاد مجیدی ۳ گل.

 

همه چیز مهیای شروع یک بازی پُر از هیجان بود. در ترکیب استقلال که با سیستم ۲-۵-۳ روانه بازی شده بود، این بازیکنان پای به زمین گذاشتند: محمد محمدی در درون دروازه حضور داشت، پژمان منتظری، حنیف عمران‌زاده، امیرحسین صادقی سه بازیکن خط دفاعی را تشکیل داده بودند، خط هافبک استقلال شامل مهدی امیرآبادی، آندره لوئیز، مجتبی جباری، فرزاد آشوبی و کیانوش رحمتی می‌شد و فرهاد مجیدی در کنار میلاد میداووی دو مهاجم استقلال را تشکیل می‌دادند. سرمربیگری تیم را نیز پرویز مظلومی بر عهده داشت.

 

 

اما برای سپاهان این بازیکنان در زمین حاضر شده بودند: «مهدی رحمتی، هادی عقیلی ، سید جلال حسینی، محسن بنگر، خسرو حیدری، هاشم بیگ‌زاده، محرم نویدکیا، احمد جمشیدیان، احسان حاج‌صفی، جواد کاظمیان و ابراهیم توره» به سرمربیگری امیر قلعه‌نویی.

 

این بازی حساس، ۷۰ هزار تماشاگر را به ورزشگاه آزادی کشانده بود. جایی که دوئلی بود بین هواداران استقلال با امیرقلعه‌نویی و خسرو حیدری.

 

اولین خطر جدی بازی را سپاهانی ها ایجاد کردند. خسرو حیدری در میان هو و سوت‌های ممتد هواداران استقلال از راست به حرکت درآمد و با پاسی خوب ابراهیم توره را صاحب توپ کرد؛ سانتر توره را کیانوش رحمتی دور کرد و ضربه پشت محوطه جریمه حاج‌صفی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت تا محمدی بازی را از کنار دروازه استقلال به گردش دربیاورد.

 


اما گل اول بازی روی همین شروع مجدد محمد محمدی به دست آمد. پس از ضربه محمدی، توپ به مجیدی رسید، فرهاد آبی‌ها پس از یک حرکت تکنیکی، آندره لوئیزی را صاحب توپ کرد که به‌عنوان جانشین خسرو حیدری به استقلال پیوسته و تا آن هفته بخاطر عملکرد ضعیف‌اش، زیر تیغ انتقادها بود.

 

لوئیز توپ مجیدی را به کناره‌ها برد و با یک سانتر عالی روی سر میلاد میداوودی، پایه‌گذار گل اول بازی و استقلال شد. میداوودی که از عدم دعوتش به تیم ملی دلخور بود، خیلی زود خودش را اثبات کرد و با یک ضربه سر زیبا و دور از دستان مهدی رحمتی، استقلال را پیش انداخت.

 

 

هفت دقیقه بعد، شماره هفت آبی‌ها در یک حرکت ویران کننده، خط دفاعی سپاهان که همان خط دفاعی تیم ملی بود را به هم ریخت و دروازه‌ی دروازه‌بان تیم ملی و سپاهان را گشود تا فقط در ۲۵ دقیقه، ۲ بازیکنی که همگان از عدم حضورشان در تیم ملی متعجب بودند، دروازه‌بان و خط دفاع تیم ملی را به زانو دربیاورند. نکته‌ای که مزدک میرزایی، گزارشگر آن بازی هم پس از گل انفرادی و زیبای مجیدی به آن اشاره کرد که «چرا این بازیکن به تیم ملی دعوت نمیشه؟»

 

 

 

 

بعد از این گل، سپاهان فشار زیادی روی دروازه استقلال آورد و شوت راه دور و زیبای خسرو حیدری را محمدی به سختی دور کرد و مانع از باز شدن دروازه استقلال شد. پس از این توپ نیز ابراهیم توره روی پاس زیبای نویدکیا صاحب یک فرصت تک به تک شد که بازهم محمدی به زیبایی توپ را دور کرد تا برتری ۲ گله‌ی استقلال حفظ شود.

 

 

در دقایق پایانی بازی در نیمه اول، استقلال صاحب یک پرتاب شد که آندره لوئیز با یک پرتاب بلند، توپ را به میداوودی آماده رساند و میلاد با یک ضربه قیچی برگردان زیبا، شب رویائی‌اش را کامل کرد تا استقلال نیمه اول را با نتیجه باورنکردنی ۳ بر صفر به رختکن برود. نیمه‌ای که با تنش و درگیری‌هایی نیز همراه بود و تصاویر آن از دوربین امیرحسین خیرخواه ثبت شده است.

 

اما با شروع نیمه دوم، امیرقلعه‌نویی دست به یک حرکت انتحاری زد و با تعویض هادی عقیلی که بد بازی کرده بود، میلوراد یانوش مهاجم بلند قامت صربستانی خود را به بازی فرستاد. همچنین جواد کاظمیان که زیاد در جریان بازی نبود، جای خود را به رضا عنایتی داد تا قلعه‌نویی در همان بین ۲ نیمه، ۲ تعویض خود را انجام دهد.

 

در نیمه دوم اما موتور تیم قلعه‌نویی روشن شد و تعویض‌های او نیز به خوبی جواب داد. حملات شدید بازیکنان سپاهان روی دروازه استقلال تمامی نداشت و آنها دو بار تیردروازه محمدی را به لرزه درآورند، ولی در گل زدن ناکام بودند، تا اینکه در دقیقه ۶۱ سانتر خسرو حیدری به محوطه استقلال را محمدی برگرداند، اما هاشم بیگ‌زاده با یک والی تماشایی از پشت محوطه جریمه اولین گل سپاهان را به ثمر رساند تا اختلاف را کمتر کند.

 

 

 

 

توره در دقیقه ۶۶ فرصت زدن گل دوم سپاهان را داشت، اما آندره لوئیز توپ را از روی خط دروازه برگرداند تا او نیز شب خوبش را کامل کند و هواداران استقلال، نبود خسرو حیدری را حس نکنند، اما سپاهان دو گل دیگر نیز تا دقیقه ۷۵ به ثمر رساند تا همه چیز به تساوی کشیده شود. ابتدا یانوش مهاجم صربستانی سپاهان از ضربه آزاد به دست آمده نهایت استفاده را برد و با شوتی سرکش و تماشایی محمد محمدی را تسلیم خود کرد و گلی بی‌نظیر را وارد دروازه استقلال کرد؛ پس از آن سپاهان دقیقا از همان نقطه‌ای که آندره لوئیز در نیمه اول پایه‌گذار گل سوم استقلال بود، صاحب یک پرتاب اوت شد که پرتاب بلند احسان حاج‌صفی با خروج اشتباه دروازه‌بان و مدافعین استقلال به یانوش رسید تا این مهاجم صربستانی با ضربه‌ای ساده گل سوم را به آبی‌های میدان بزند و همه چیز به تساوی کشیده شود.

 

 

حال، برتری ۳ گله‌ی استقلال در نیمه اول از دست رفته بود و پیکان انتقادات به سوی کادرفنی استقلال می‌رفت. در زمانی که بازی ۳ بر یک به سود آبی‌ها بود، آرش برهانی به جای مجتبی جباری و فلیپ دسوزا به جای فرهاد مجیدی به بازی آمدند و دقیقا پس از همین دو تعویض، استقلال گل‌های دوم و سوم را یکی پس از دیگری دریافت کرد.

 

در دقیقه ۷۹ یانوش می‌توانست روی سانتر محرم نویدکیا هت تریک خود را کامل کند ولی ضربه‌ی سر این مهاجم زهردار به شکلی خطرناک به بیرون رفت تا استقلال بازنده ی بازی نباشد.

 

اما اتفاق بزرگ این بازی در دقیقه ۸۲ رخ داد. جایی که استقلال پشت محوطه جریمه سپاهان صاحب یک ضربه آزاد شد. ارسال میداوودی و خروج اشتباه رحمتی موجب شد تا توپ پس از برخورد به مدافعان سپاهان مقابل آرش برهانی بیفتد. او فقط دروازه خالی سپاهان را برای گل زدن پیش رو داشت، اما با تکلی عجیب توپ را از دروازه حریف دور کرد که در صحنه‌ای عجیب‌تر توپ به دست رضا عنایتی برخورد کرد و وارد دروازه سپاهان شد. قطعا اگر در آن صحنه اگر عنایتی حضور نداشت، توپ برهانی به بیرون می‌رفت، اما همه چیز دست به دست هم داد تا آن گل عجیب به ثمر برسد.

 

 

 


در دقیقه ۹۰ سپاهان بازهم فرصت زدن گل تساوی را داشت. سانتر بلند محرم نویدکیا از روی دست محمدی و بالا تر از تمام بازیکنان دو تیم گذشت و به محسن بنگر رسید که ضربه بنگر به سمت دروازه خالی استقلال را بیژن کوشکی از روی خط برگرداند تا بازی با همان نتیجه ۴ بر ۳ به سود استقلال به پایان برسد.

 

 

استقلال در آن بازی با سیستم ۲-۵-۳ بازی را آغاز کرد، اما بخت‌های متوالی سپاهان در طول بازی اثبات کننده این نکته بود که با افزایش تعداد مدافعان نمی‌توان الزاما خط دفاع محکم‌تری ساخت. دو تیم با نمایش پُر اشتباه دروازه‌بان‌ها و مدافعان روز پرالتهابی را پشت سر گذاشتند و با وجود آنکه تماشای گل‌ها برای هواداران بسیار هیجان‌انگیز بود، اما اشتباهات فردیِ بسیار زیاد بازیکنان دو تیم در خلق این نتیجه تاثیر زیادی گذاشت.

 

سپاهان منهای جانواریو از تمام سرمایه‌های استقلالی خود در آن دیدار استفاده کرد، اما هواداران استقلال با هو کردن بی‌پایان خسرو حیدری در طول ۹۰ دقیقه روز سختی را برای وی رقم زدند. خسرویی که سانترهای‌اش می‌توانست کلید برد تیم ژنرال باشد، از تمرکز کافی برای ارسال توپ روی دروازه برخوردار نبود. حیدری هم مثل امیر قلعه‌نویی با ناراحتی زمین را ترک کرد و از طرف سکوها بی‌مهری دید و این در طبیعت فوتبال است.

 

 

استفاده از احمد جمشیدیان در پست هافبک دفاعی ترفندی بود که در سپاهان نتیجه نداد. آنها در روزی که محرم نویدکیا را در فاز تهاجمی آماده و سرحال در اختیار داشتند، در دفاع مغلوب و تسلیم ضدحملات سریع حریف شدند.

 

با وجود این که یکی از خاص‌ترین کامبک‌های لیگ نیمه‌کاره ماند و سپاهانِ قلعه‌نویی نتوانست از چیزی که در تهران به آن رسیده بود، محافظت کند، ولی استقلال- سپاهان در لیگ دهم، یکی از جذاب‌ترین‌ و با کلاس‌ترین فوتبال‌های باشگاهی تاریخ ایران است. بازی‌ای که یک تنه می‌تواند متر و معیار لیگ برتر ما را کیلومترها جا به جا کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده: جعفر احمدی

 

استقلال تهران فولادمبارکه سپاهان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: استقلال تهران فولادمبارکه سپاهان هواداران استقلال استقلال و سپاهان دروازه استقلال محرم نویدکیا فرهاد مجیدی قبل از بازی خسرو حیدری دروازه بان ی استقلال قلعه نویی ی دروازه نیمه اول تیم ملی صاحب یک همه چیز ی بازی دو تیم آبی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داور دو بازی حساس پرسپولیس و استقلال + تاریخ و ساعت پخش

رقابت‌های هفته بیست و ششم فصل جاری ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در حالی یکشنبه و دوشنبه ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود که کمیته داوران اسامی داوران هر یک از دیدار‌ها را به شرح زیر اعلام کرد:

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

گل گهرسیرجان- شمس آذر قزوین
داور: ایمان کهیش کمک ها: حسن ظهیری، حامد تازه پور و حامد سیری ناظر: ایرج نظری

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

صنعت نفت آبادان - مس رفسنجان
داور: پیام حیدری کمک ها: حسین مرادی، عباس پورحمیدی و امیر ایار ناظر: حسین خانبان
پیکان تهران - آلومینیوم اراک
داور: محمدحسین زاهدی فرد کمک ها: مهدی شفیعی، بهزاد پناهی و محمدعلی صلاحی ناظر: رسول فروغی
سپاهان اصفهان - استقلال خوزستان
داور: حسن اکرمی کمک ها: مهدی سیفی، محسن بابایی و فرزاد منصوری ناظر: سعید بطحایی
نساجی مازندران - پرسپولیس
داور: موعود بنیادی فر کمک ها: علیرضا ایلدروم، حسن انتظاری و امیرسامان سلطانی ناظر:محسن قهرمانی
ملوان بندر انزلی - هوادار تهران
داور: میثم حیدری کمک ها: یعقوب حجتی، علیرضا طاهرخانی و پوریا افشاریان ناظر: فریدون اصفهانیان
فولاد خوزستان - تراکتور تبریز
داور: بیژن حیدری کمک ها: علی احمدی، یوسف مغروری و مسعود حقیقی ناظر: حسن کامرانی فر
استقلال - ذوب آهن اصفهان
داور:کوپال ناظمی کمک ها:امیرمحمد داودزاده، محمدعلی پورمتقی و شبیر بهروزی ناظر: محمدرضا ابوالفضلی

tags # استقلال ، پرسپولیس سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • پیکان صفر - آلومینیوم یک/ سپاهان صفر - استقلال خوزستان صفر
  • سپاهان 0-0 استقلال خوزستان / گزارش زنده
  • پیکان صفر - آلومینیوم صفر/ سپاهان صفر - استقلال خوزستان صفر
  • پرسپولیس باید مراقب استاد حاشیه باشد | دروازه‌بانی جذب کنید که ندانیم بیرانوند فیکس است
  • گلرهای استقلال علیه بهترین خط حمله لیگ (عکس)
  • داور دو بازی حساس پرسپولیس و استقلال + تاریخ و ساعت پخش
  • بنیادی فر داور پرسپولیس شد/ سوت بازی استقلال در دستان کوپال
  • داور ۲ بازی حساس پرسپولیس و استقلال مشخص شد
  • نکونام قهرمانی استقلال را قطعی کرد (ویدیو)
  • رقیب خسرو حیدری در 38 سالگی مثل 20 ساله‌ها