Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@18:02:57 GMT

گردشگری خارجی بزودی اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۴۶۶۲

گردشگری خارجی بزودی اجرا می‌شود

علیرضا بای با اشاره به فعال شدن زنجیره‌های پذیرش گردشگر در کل کشور گفت: به زودی زمان و ساز و کار لازم برای ورود گردشگران خارجی اعلام می‌شود. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا بای در برنامه «بدون خط خوردگی» گفت: همزمان با روز بیستم خرداد –روز جهانی صنایع دستی- شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف در استان‌ها خواهیم بود و افتتاح این مراسم‌ها به صورت ویدیو کنفرانس و توسط وزیر میراث فرهنگی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این پروژه‌ها شامل راه‌اندازی خانه‌های صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه آثار منتخب، افتتاح فروشگاه‌ها، بازارچه‌های صنایع دستی، راه‌اندازی کارگاه‌ها یا مدارس آموزشی، افتتاح موزه تخصصی مردم شناسی و گشایش خانه‌های خلاق صنایع دستی خواهد بود. این پروژه‌ها در استان‌های گوناگون مانند خراسان رضوی، مرکزی، مازندران، گیلان، کرمان، کرمانشاه، سمنان، تهران و شهرستان‌های توابع تهران برپا می‌شود.

مدیر کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه صنایع دستی در یک روز است، اما تا یک هفته برنامه‌های مرتبط برای گرامی داشت این هنر را اجرا خواهیم کرد، عنوان کرد: تا هفته آینده ویژه برنامه‌هایی مانند تجلیل از هنرمندان و صنعتگران شاخص شهر‌ها و روستاها، بازدید و افتتاح مجتمع کارگاهی صنایع دستی در احمد آباد مستوفی در دستور کار قرار دارد.

این مدیر مسئول در وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین اعلام کرد: حدود ۳۶۷ میلیارد ریال تسهیلات از محل اعتبارات فنی و اعتباری از نیمه سال ۹۷ تا پایان سال گذشته به فعالان حوزه صنایع دستی پرداخت شده است و شامل ۹۰ کارگاه تولیدی می‌شود. این تسهیلات که معمولاً با نرخ‌های زیر دَه درصد است، در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت تا همچنان از هنرمندان صنایع دستی حمایت شود.

وی از اعطای تسهیلات به شرکت‌های خلاق صنایع دستی خبر داد و گفت: این تسهیلات تا سقف چهار میلیارد ریال و با نرخ سود ۹ درصد، طی سه مرحله و در مدت شش ماه پرداخت می‌شود. پرداخت‌های دوم و سوم به این شرکت‌ها، منوط به حفظ اشتغال صد درصدی آن‌ها طی زمستان سال گذشته خواهد بود.

علیرضا بای افزود: در حال حاضر ۷۳ شرکت خلاق در حوزه صنایع دستی و گردشگری فعال هستند و این شرکت‌ها می‌توانند با ورود به سامانه‌ای که برای آن‌ها در نظر گرفته شده، برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کنند. آدرس این سایت ircreative.isti.ir است و شرکت‌ها با مراجعه به آن می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند.

مدیر کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه به موضوع گردشگری و اثرات منفی کرونا بر آن اشاره کرد و گفت: سه روز پیش رئیس جمهور با دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفتگوی تلفنی داشت و تأکید کرد دستورالعمل‌های بهداشتی لازم برای بازگشت فعالان گردشگری به چرخه فعالیت تهیه شود.

وی از تهیه و ابلاغ دستورالعمل شماره سه برای اعمال سفر هوشمندانه در آستانه نیمه خرداد خبر داد و بیان کرد: این کار توسط ستاد هماهنگی خدمات سفر به منظور رعایت مقررات کامل ایمنی و بهداشتی و آمادگی در خدمت رسانی شایسته به هموطنان انجام شد.

بای هدف از تهیه دستورالعمل سفر هوشمند را همزمانی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سفر مردم عنوان و اظهار کرد: طبق این دستورالعمل، با توجه به در پیش بودن تابستان و فصل گرما، از گردشگران و مسافران خواسته شد برای جلوگیری و پیشگیری از شیوع کرونا، با انتخاب خدمات سفر مجاز و بسته‌های سفر هوشمندانه، سفر‌های مستقل و بی برنامه را در دستور کار قرار ندهند و سفری مسئولانه و حرفه‌ای در پیش بگیرند.

مدیر کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ضمن اشاره به ضرر‌های زیاد صنعت گردشگری از کرونا، عنوان کرد: سفر‌های هوشمند کمک می‌کند التیامی برای صنعت گردشگری و فعالان این عرصه صورت بگیرد و همچنین مردم نیز ایمنی کامل نیز در سفر‌ها داشته باشند.

وی درباره سفر‌های صورت گرفته در این ایام توضیح داد و گفت: در ۱۶ روز نخست خرداد ماه، سه میلیون و ۳۰۳ هزار تردد در کشور ثبت شد و دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز اقامت شب داشتند و این مسئله قبلاً توسط مسئولین حوزه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیش‌بینی شده بود. این میزان سفر سبب برطرف شدن بخشی از نگرانی فعالان عرصه گردشگری شد.

وی در خصوص مراکز فعال در حوزه گردشگری اطلاع داد: در حال حاضر به جز آب درمانی‌ها، همه حلقه‌های زنجیره خدمات گردشگری کشور مانند مراکز اقامتی، پذیرایی و مراکز فرهنگی، تاریخی و طبیعت گردی فعال هستند و محدودیتی برای برنامه‌ریزی و ساماندهی و اجرای تور‌های گردشگری وجود ندارد. به زودی زمان و ساز و کار لازم برای ورود گردشگران خارجی اعلام می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گردشگری خارجی صنایع دستی نمایشگاه مردم شناسی صنایع دستی و گردشگری وزارت میراث فرهنگی شرکت ها سفر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۴۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد طاهریان‌مقدم اظهار کرد: در این جشنواره تاکید بر غذاهای بومی محلی شهرستان و آش کمای انغوزه است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران ادامه داد: غذاهای سنتی از نظر داشتن مواد مغذی، ویتامین‌ها و املاح ارزش غذایی بالایی دارد، شهرستان چناران غذاهای سنتی زیادی دارد که برخی از آن‌ها به فراموشی سپرده شده‌اند؛ هدف از برگزاری این جشن‌ها احیا سنن و آداب رسوم گذشتگان است که با شناسایی و حفظ آن‌ها می‌توان به سلامت خانواده کمک کرد.

وی با بیان این که برپایی جشنواره عاملی برای افزایش شور و نشاط در خانواده‌ها است، تصریح کرد: جشنواره غذاهای سنتی، موسیقی محلی و همچنین بازدید از مزارع گیاهان دارویی با مشارکت اقامتگاه بوم‌گردی منیژگان در روستای آبگاهی در مورخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

طاهریان‌مقدم افزود: برنامه‌های این جشن شامل اجرای موسیقی سنتی، اجرای سرود و جشنواره غذاهای سنتی، نمایشگاه گیاهان دارویی و محصولات خانگی، دست بافته‌های زنان و دختران روستایی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران یادآور شد: آش انغوزه یکی از غذاهای سنتی این شهرستان است که بیشتر در دامنه کوه‌های هزار مسجد در بهار رشد می‌کند.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود