Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالیکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی خوش‌بینانه مدعی است اجرای طرح الحاق کرانه باختری ظرف چند روز آینده انجام می‌شود و هرگز شامل قبول تشکیل کشور فلسطین نخواهد بود، رسانه‌های اسرائیلی نگاه بدبینانه‌ای داشته و می‌گویند، تمام احتمالات نشان می‌دهند طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی هرگز عملی نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا،‌ سایت شبکه المیادین به نقل از رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بنی گانتس، وزیر جنگ و گابی اشکنازی، وزیر خارجه دیدار و درباره اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری در اول ژوئیه با آن‌ها بحث و تبادل نظر کرده است.

میخال شیمش، تحلیلگر امور سیاسی شبکه "کان" به نقل از بنی گانتس اعلام کرد: ما در حال مذاکره با آمریکایی‌ها و طرف‌های دیگر هستیم و باید در نهایت به طرحی متوازن و منسجم دست یابیم.

اشکنازی در این نشست گفت که آن‌ها باید هر پیشنهادی را که روی میز مذاکره قرار داده می‌شود، ببینند و بررسی کنند و به هر پیشنهادی ملزم نیستند.

در این راستا تحلیلگر نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ارتش باید کمی قبل از اول ژوئیه آماده شود. تمام احتمالات نشان می‌دهند که الحاق کرانه باختری عملی نخواهد شد.

سایت "واینت" اسرائیل نیز گزارش داد، مسؤولان اسرائیلی اخیرا پیام‌هایی را از آمریکایی‌ها دریافت کرده‌اند مبنی بر اینکه الحاق کرانه باختری احتمالا به دلیل اعتراضات آمریکا به تأخیر بیفتد.

یک مسؤول اسرائیلی نیز به این سایت گفت: آمریکایی‌ها از تظاهرات و کرونا خسته شده‌اند برای همین الحاق جزو اولویت‌هایشان نیست.

رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع مهم در قدس افزود، واشنگتن به نتانیاهو گفته که طرح الحاق را متوقف کند. کاخ سفید پیام‌های خشونت آمیزی از کشورهایی مثل مصر، عربستان و کویت علیه این طرح دریافت کرده است.

پیش از این موشه یعالون، رئیس ستاد سابق ارتش رژیم صهیونیستی گفته بود، موضوع الحاق فریب دیگری از سوی نتانیاهو است. هدف آن منحرف کردن نگاه‌ها از بحران صاحبان منافع مستقل و بیکاران و بازنشستگان و نجات یافتگان از هولوکاست و معلولان است.

وی افزود: نتانیاهو می‌خواهد نگاه‌ها را از واقعیت محاکمه شدنش در یک تحقیقات جنایی منحرف کند.

اما نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنان سعی در القای تصوری غیر از موارد بالا دارد. او در همایشی با حضور مسؤولان ۱۲ شهرک در کرانه باختری گفت: اجرای طرح الحاق کرانه باختری ظرف چند روز آینده آغاز می‌شود و هرگز شامل قبول تشکیل کشور فلسطین نخواهد بود. دولت اسرائیل هرگز با تشکیل کشور فلسطین موافقت نخواهد کرد.

وی گفت: هنوز ترسیم نقشه‌ها به پایان نرسیده است. باید این فرصت را که از حدود ۷۳ سال پیش تاکنون شاهد آن نبوده‌ایم به ویژه در سایه ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ غنیمت بشمریم.

اظهارات نتانیاهو بعد از آن ایراد شد که شهرک‌نشینان او را به قبول تشکیل کشور فلسطین متهم کرده بودند.

مسؤولانی که نتانیاهو با آن‌ها دیدار کرد، اعلام کردند نتانیاهو به آن‌ها تأکید کرده برای اجرای طرح الحاق قبل از اول ژوئیه تلاش کرده اما به دلیل مذاکرات تشکیل دولت به تأخیر افتاده است.

در عین حال روزنامه تایمز اسرائیل نوشت، نتانیاهو به مقامات شهرک‌های کرانه باختری گفته قصد ندارد تمام شهرک‌ها را در اول ژوئیه به اراضی اشغالی ملحق کند و الحاق اراضی دیگر براساس معامله قرن احتمالا زمان زیادی به طول می‌انجامد.

اظهارات نتانیاهو نشان می‌دهد که اول ژوئیه موعد اجرای طرح الحاق خواهد بود اما این اولین باری است که وی به تأخیر احتمالی در الحاق اراضی غور اردن اذعان می‌کند.

اظهارات نتانیاهو نشان می‌دهد که دولت ابتدا سه درصد اراضی کرانه باختری را ملحق خواهد کرد که شامل ۱۳۲ شهرک است که ۴۵۰ هزار ساکن دارد. بعدا ۳۰ درصد اراضی که طبق معامله قرن ترامپ به اسرائیل اختصاص یافته و بیشتر آن در غور اردن است به اراضی اشغالی ملحق خواهند شد. این اقدام بعد از پایان ترسیم نقشه‌ها توسط تیم آمریکایی اسرائیلی صورت خواهد گرفت.

روزنامه تایمز اسرائیل هفته گذشته نوشته بود، احتمالا آمریکا با اقدام اسرائیل برای الحاق یکجانبه کرانه باختری در اول ژوئیه موافقت نکند.

بیشتر رؤسای شهرک‌های کرانه باختری در این نشست حمایت‌شان را از طرح ترامپ اعلام کردند. گزارش‌ها نشان می‌دهند عربستان با طرح‌های یک‌جانبه رژیم صهیونیستی برای الحاق اراضی کرانه باختری مخالف است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بنیامین نتانیاهو الحاق کرانه باختری الحاق کرانه باختری تشکیل کشور فلسطین اجرای طرح الحاق رژیم صهیونیستی اول ژوئیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر جدید رسانه‌های صهیونیستی درباره تصمیم نتانیاهو برای حمله به رفح

به گزارش همشهری‌آنلاین، تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در سایه افزایش فشارهای بین‌المللی و تلاش برای رسیدن به توافق تبادل‌ اسرا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم برای بار دوم حمله به رفح را به تعویق انداخت.

از سوی دیگر روزنامه یدیعوت آحارنوت گزارش داد که برآورد ارتش رژیم صهیونیستی این است که تا سه روز دیگر تصمیم‌گیری درمورد نوار غزه اتخاذ می‌شود و این رژیم یا با جنبش حماس بر سر تبادل اسرا توافق یا به رفح حمله می‌کند.

اخیرا رونن برگمن تحلیلگر مسائل امنیتی رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل چاره ای جز تن دادن به خواسته های حماس به منظور دستیابی به توافق مبادله اسیران ندارد.

وی افزود: تداوم جنگ به مرگ اسیران اسرائیلی نزد حماس می‌انجامد. در حال حاضر تلاش می‌شود که اسرائیلی‌ها قانع شوند که حمله به رفح سبب تغییر موضع حماس به علت فشار نظامی منجر می‌شود. این برداشتی است که چندی قبل نادرست بودن آن مشخص شد.

این تحلیلگر که روابط قوی با مراکز اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دارد، به نقل از یکی از منابع دست اندرکار در مذاکرات مربوط به آتش بس و تبادل اسیران اضافه کرد: «اسرائیل مذاکراتی را برای آزادی اسیران در غزه انجام نداد، اگر این کار را واقعا انجام داده بود، خیلی وقت پیش اسیران به تل آویو بر می‌گشتند.

به گزارش ایرنا، لائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی نیز روز دوشنبه حمله به رفح را یک اشتباه راهبردی دانست و افزود: همانطور که دوباره شهر خان یونس و شمال نوار غزه را به حماس تحویل دادیم، در نهایت مجبور خواهیم بود که حتی در صورت تصرف رفح، دوباره آن را تحویل حماس دهیم.

رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۲۰۷ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۷ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

کد خبر 848371 منبع: ایرنا برچسب‌ها بنیامین نتانیاهو اسرائیل خبر ویژه فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • عملیات جدید ضدصهیونیستی در کرانه باختری/ یک نظامی زخمی شد
  • خبر جدید رسانه‌های صهیونیستی درباره تصمیم نتانیاهو برای حمله به رفح
  • بمباران نوار غزه و حمله به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری
  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • بازداشت ۸ هزار و ۵۰۵ فلسطینی در کرانه باختری طی ۲۰۶ روز
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • افزایش شمار شهدا و بازداشت شدگان در کرانه باختری