Web Analytics Made Easy - Statcounter

به ادعای یک رسانه کره جنوبی، بیانیه اخیر خواهر رهبر کره شمالی در اعتراض به اقدامات سئول علیه پیونگ‌یانگ نشان می‌دهد «کیم جونگ اون» به دنبال ارتقای جایگاه سیاسی وی است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی از زبان کارشناسان نوشت تهدیدات اخیر کره شمالی درباره تعطیل کردن دفتر ارتباطی بین دو کره و پایان دادن به سایر توافقات نشان می‌دهد «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی به دنبال تحکیم جایگاه سیاسی «کیم یو جونگ» خواهرش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته کیم یو جونگ بیانیه‌ای تند در انتقاد از فعالیت‌های مخرب و ارسال اعلامیه‌های تبلیغاتی ضد پیونگ‌یانگ از سوی سئول، منتشر کرد و آن را اقدامی خصمانه در تضاد با توافقات صلح بین دو طرف خواند.

وی هشدار داد، اگر کره جنوبی به ارسال این اعلامیه‌ها پایان ندهد، کره شمالی نه تنها دفتر ارتباطی بین دو کره را تعطیل خواهد کرد، بلکه توافقنامه کاهش تنش نظامی را هم لغو می‌کند و مجتمع صنعتی مشترک را برمی‌چیند.

سئول در واکنش به این تهدید قول داد این اقدامات را متوقف کند.

واحد جبهه متحد کره شمالی اعلام کرد تهدیدات را عملی خواهد کرد و همچنین تاکید کرد یو جونگ، بالاترین مقام کره شمالی در امور بین دو کره است.

این سومین بیانیه خواهر رهبر کره شمالی بود که در سال جاری میلادی منتشر شد. اولین بیانیه وی اوایل مارس در ارتباط با انتقاد سئول از پرتاب موشک‌های کوتاه‌برد بود. وی در این بیانیه این اقدام کره شمالی را بخشی از دفاع از خود خوانده بود.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، چنین بیانیه‌های تندی با تصویری که کیم یو جونگ هنگام سفر به کره جنوبی به عنوان نماینده ویژه پیونگ‌یانگ در سال ۲۰۱۸ برای شرکت در المپیک زمستانی PyeongChang ساخت، متفاوت است. سفری که سه اجلاس بین دو کره و اولین نشست بین کره شمالی و آمریکا را در پی داشت.

یونهاپ افزود: کارشناسان معتقدند کره شمالی با چنین تهدیداتی قصد دارد کیم یو جونگ را در صدر تصمیمات سیاسی کلیدی قرار دهد و جایگاهش را ارتقا ببخشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کره جنوبی کره شمالی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی کیم یو جونگ بین دو کره کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمشیربازی جایزه بزرگ سئول؛ فردا: رقابت پاکدامن و رهبری در دور سوم


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  برنامه نمایندگان ایران در جدول حذفی به این شرح اعلام شد:

دور سوم:
علی پاکدامن - آرتیوم سرکیسیان از قزاقستان
محمد رهبری - توماس مارتین از فرانسه

پیش از این فرزاد باهر ارسباران در دور اول و محمد فتوحی در دور دوم حذف شدند.

دیگر خبرها

  • شمشیربازی جایزه بزرگ سئول؛ فردا: رقابت پاکدامن و رهبری در دور سوم
  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • ستاره کره‌ای بعد از پنج سال از بایرن انتقام گرفت! ‏
  • گل وویونگ جونگ به بایرن مونیخ (اشتوتگارت 2-1 بایرن مونیخ)
  • محسن رضایی از جلسات با گروه‌های سیاسی دنبال چه هدفی است؟
  • مشکل سرایت بنزین به آب‌های سطحی اهواز در حال رفع است
  • بیانیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در خصوص سرایت بنزین به آب‌های سطحی
  • تعلیم عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد