Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات، مسوولان لشگری و کشوری و نیز سازمان ها و ارگان ها در پیام های جداگانه ای درگذشت «رمضان عبدالله شلح» دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفتند.

سردار سلامی: جغرافیای مقاومت یاد و آرمان‌های رمضان شلح را فراموش نخواهد کرد

سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه در پیام تسلیت خود خطاب به «زیاد نخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی نوشت: درگذشت جانسوز مجاهد اعظم و مبارز خستگی ناپذیر انتفاضه مقدس فلسطین، برادر عالیقدر "دکتر رمضان عبدالله شلح" دبیرکل پیشین جنبش جهاد اسلامی فلسطین، موجب تاثر و تالم خاطر اینجانب و آحاد پاسداران انقلاب اسلامی گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه تصریح کرد: بی‌شک جغرافیای مقاومت و انتفاضه فلسطین نام، یاد و آرمان‌های بلند و نورانی آن مجاهد شریف که یادآور اراده و مقاومت خلل ناپذیر مردم مظلوم فلسطین و نوید بخش آزادی قدس و آینده درخشان، پرامید و افتخار آمیز فلسطینیان قهرمان و محو حیات ننگین رژیم جعلی، جنایتکار و کودک‌کش صهیونیستی و دفع غده سرطانی اسرائیل از منطقه است را در حافظه تاریخی خود و در کنار سردار نامدار مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید فتحی شقاقی فراموش نخواهد کرد و پرچم آن مبارزه همیشه جاوید را برافراشته و نماد شرافت، فضیلت، عزت و افتخار خود در بستر تاریخ قرار خواهد داد.

سردار سلامی افزود: فقدان آن مبارز مخلص و فداکار را به ملت مظلوم فلسطین به ویژه مجاهدان جنبش جهاد اسلامی و رزمندگان مقاومت و انتفاضه فلسطین در جای جای سرزمین‌های اشغالی را تسلیت عرض نموده و از درگاه حضرت باری تعالی برای آن مرحوم رضوان و مغفرت الهی و برای جنابعالی و خانواده معظم و همرزمان وی در جبهه مقاومت، صبر و شکیبایی و دوام توفیق خواستارم.

امیرحاتمی: تلاش‌های رمضان شلح تحقق وعده آزادی فلسطین را دست یافتنی‌تر ساخت

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم در پیامی درگذشت مرحوم دکتر رمضان عبدالله شلح دبیرکل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفت و خطاب به زیاد نخاله نوشت: رادمردی آهنین اراده که به زخارف دنیا پشت پا زد، ذلت وخواری سازش با ظالمان را نپذیرفت و با عزم و اراده محکم در سبیل الهی و عزت بخش مقاومت گام نهاد و نام خویش را در بین ستارگان سپهر جهاد و مقاومت در کنار یار مرادش شهید دکتر فتحی شقاقی جاودانه ساخت.

در ادامه پیام وزیر دفاع می‌خوانیم: تلاش‌های مجدانه آن عزیز به خدا پیوسته در زمینه‌های فرهنگی، جهادی، نظامی و ... نسلی را پرورش داد که امروز تحقق وعده الهی آزادی فلسطین را دست یافتنی‌تر از هر زمان دیگر ساخته است. نسلی که بی‌شک هیچ گاه خدمات کم‌نظیر و خالصانه آن مرحوم را از یاد نخواهند برد.

حاتمی فقدان مبارز نستوه را به خانواده وی، ملت شریف فلسطین، مجاهدان محور مقاومت در جنبش جهاد اسلامی فلسطین تسلیت و تعزیت گفت و برای عبدالله شلح هم‌نشینی با اولیای الهی و شهدای عزیز قدس شریف به ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید فتحی شقاقی را از درگاه خداوند متعال مسئلت کرد.

خرازی: شلح عمر پربرکت خود را در راه آزادی فلسطین گذراند

«سیدکمال خرازی» رییس شورای راهبردی روابط خارجی هم با صدور پیامی، درگذشت رمضان عبدالله شلح، دبیرکل پیشین جهاد اسلامی فلسطین را تسلیت گفت.

در متن تسلیت خرازی آمده است: فقدان مرحوم دکتر رمضان عبدالله را که حیات پربرکت خود را شرافتمندانه در راه آزادی فلسطین گذراند به ملت غیور فلسطین و همه مبارزان راه آزادی تسلیت می‌گویم و علو درجات وی را از درگاه خداوند بزرگ‌ خواستارم.

رژیم صهیونیستی رویای الحاق بیشتر سرزمین فلسطین را به گور خواهد برد

کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی هم به مناسبت درگذشت دبیر کل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پیامی نوشت: تاریخ شهادت می‌دهد که فرزندان غیور ملت قهرمان فلسطین همچون دکتر رمضان شلح در طول تاریخ مبارزاتی خود هیچ زمانی پرچم مبارزه و مجاهدت را علی رغم سبعیت جنایتکاران صهیونیستی و اعمال وحشیانه آنها علیه زنان و کودکان برزمین نگذاشته و شهادت و سپری کردن عمر در راه مبارزه را افتخار همه رزمندگان فلسطین و مقاومت در منطقه و سرتاسر جهان می‌باشد.

در ادامه پیام آمده است: نتانیاهو و دیگر سران اشغالگر رژیم صهیونیستی باید بدانند که نخواهند توانست حتی یک وجب از خاک فلسطین را در اشغال خود نگه دارند و رویای الحاق بیشتر سرزمین فلسطین از جمله کرانه باختری را به گور خواهند برد. صهیونیست‌ها از قیام جنبش مستضعفین و تحقیر شدگان در آمریکا که بزودی در انتظار آنهاست و همانگونه قرآن اشاره نموده صهیونیست‌ها نیز به سرنوشت شکست و فروپاشی سنگین مبتلی خواهند شد، عبرت بگیرند.

رمضان عبدالله شلح امروز یکشنبه در پی درگیری طولانی با بیماری درگذشت. رمضان عبدالله استاد اقتصاد دانشگاه غزه از پایه‌گذاران جنبش جهاد اسلامی فلسطین بود که دبیر کلی آن را از سال ۱۹۹۵ میلادی(۱۳۷۴ ) بر عهده داشت.

وی، بعد از شهادت فتحی شقاقی رهبر و پایه‌گذار این جنبش، دبیرکلی آن را بر عهده گرفت. وی به دلیل نقش موثر در حمایت از فلسطین و مبارزه با رژیم صهیونیستی تحت تعقیب دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف. بی. آی) قرار داشت.

شلح در سال های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ ( ۷۲-۷۴) استاد دانشگاه فلوریدای جنوبی در رشته بررسی‌های خاورمیانه بود. وی به زبان انگلیسی و عبری کاملا مسلط و پدر دو دختر و دو پسر بود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سید کمال خرازی شورای راهبردی روابط خارجی حسین سلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سید کمال خرازی شورای راهبردی روابط خارجی حسین سلامی مجلس شورای اسلامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سید کمال خرازی شورای راهبردی روابط خارجی حسین سلامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین رمضان عبدالله شلح آزادی فلسطین فتحی شقاقی دکتر رمضان رمضان شلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۴۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است

به گزارش خبرگزاری مهر، سالار آبنوش که ظهر امروز به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در دیدار شورای فرماندهی سپاه استان قزوین با آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان به عنوان منتخب مجلس دوازدهم حضور داشت اظهار کرد: بسیجی بودن و پاسدار بودن یک افتخار است که به آن می بالم و همیشه خود را سرباز ولایت می دانم.

وی با اشاره به عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: امروز رژیم صهیونیستی به برکت وجود جبهه مقاومت و عملیات وعده صادق رسوای جهان شده است.

منتخب مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی واکنش دانشجویان و اساتید دانشگاه های آمریکا را برآمده از اراده خداوند دانست و خاطرنشان کرد: هیچ اراده ای نمی توانست افکار عمومی جهانیان و وجدان های آنها را به این سمت دفاع از حق رهنمون کند مگر اراده خداوند که به برکت وجود جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت این اتفاق امروز رخ داده و صدای جبهه مقاومت از قلب آمریکا فریاد زده می شود.

آبنوش تحولات دنیا و واکنش های ملت ها در
قبال جنایات صهیونیست ها و حمایت از مردم غزه و فلسطینی ها را در تاریخ چند دهه گذشته بی نظیر دانست و یادآور شد: همه این رخدادها و تحولات جهانی مرهون رهبری امامین انقلاب و جان فشانی خون شهداست.

کد خبر 6093441

دیگر خبرها

  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی
  • قدردانی جهاد اسلامی از جنبش‌های دانشجویی برای حمایت از غزه
  • استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست