Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان سی و دومین نشست شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی دستاوردهای بسیار خوبی را برای انجمن خرما و بخش معدن اتاق بازرگانی بندرعباس به دنبال داشت تا بدین ترتیب اتاق وارد دوره تازه ای از فعالیت های تخصصی خود شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اتاق بازرگانی بندرعباس از آغاز فعالیت دور نهم هیات نمایندگان، اظهار کرد: پیگیری و به نتیجه رساندن مصوبات شورای گفتگو و اجرایی شدن آن همواره از اهداف و دغدغه های اتاق بازرگانی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا صفا افزود: نتایج مثبت و دستاوردهای ارزشمند شورای گفتگو با پیگیری های اتاق و مساعدت مسوولان ملموس خواهد شد و تمام موانع پیش روی فعالان اقتصادی را با مساعدت استاندار هرمزگان مرتفع خواهیم ساخت.

وی با اشاره به نقش مهم و کلیدی جلسات کارشناسی شورای گفتگو در پربارتر شدن این نشست، بیان کرد: برای هر مشکلی که سد راه فعالان اقتصادی است حداقل ۱۰ تا ۱۵ نشست کارشناسی در اتاق با حضور کارشناسان برگزار می شود و امید می رود بتوانیم در این نشست ها گره از کار تجار و بازرگانان باز کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس اضافه کرد: هماهنگی موثر بین بخش دولتی و خصوصی زمینه ساز رونق تولید، ایجاد اشتغال و رونق بازار کسب و کار خواهد شد.

وی ادامه داد: نشست که به عنوان نخستین نشست شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی در سال جدید محسوب می شد دستاوردهای بسیار خوبی به دنبال داشت.

صفا تصریح کرد: ترکیب خبرگان بانکی استان یکی از دغدغه های فعالان اقتصادی استان بود که با مساعدت شخص استاندار مقرر شد یک نماینده از اتاق با هماهنگی لازم به منظور عضویت در ترکیب خبرگان بانکی معرفی شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس ادامه داد: در بخش خرمای استان مقرر شد هماهنگی و پیگیری های انجمن خرمای اتاق از طریق استاندار در راستای اضافه شدن خرما در بسته های حمایتی معیشتی از سوی سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی اقدمات لازم صورت گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه همچنین مقرر شد با کمک شهرداری بندرعباس جایگاه هایی  برای تبلیغات و شناخت بیشتر خرماها در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: ایجا دفاتر نمایندگی در مناطق تولید خرمای استان از دیگر مصوباتی بود که کمک شایانی به تقویت عرضه خرما خواهدکرد که با هماهنگی انجمن خرما و اداره استاندارد تحقق خواهد یافت.

وی در پایان گفت: در نهایت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس  موفق شد مجوز مصوبه بیست و هفتمین نشست شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی مبنی بر معرفی نماینده دارای حق رای در شورای عالی معادن استان را با تایید استاندار اخذ نماید تا بدین ترتیب اتاق بازرگانی بندرعباس وارد دور جدیدی از فعالیت خود مطابق با تخصص و خواسته های اعضای خود شود.

همچنین استاندار هرمزگان نیز در این نشست ضمن قدردانی از عملکرد مثبت اتاق بازرگانی بندرعباس در رونق  اقتصاد استان، گفت: عملکرد اتاق بازرگانی بندرعباس در رونق اقتصاد استان کاملا ملموس است و تعامل اتاق در همه بخش ها در نوع خود مثال زدنی است و ما مدت ها منتظر چنین اتاقی بودیم.

فریدون همتی افزود: در هرمزگان استعداد و ظرفیت تولید ۶۰ رقم خرما وجود دارد که این استان از نظر تنوع تولید انواع خرما از شرایط منحصربفردی در کشور برخوردار است.

عالی ترین مقام دول در هرمزگان با اشاره به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تولید محصول خرما در هرمزگان، عنوان کرد: در هرمزگان استعداد و ظرفیت تولید ۶۰ رقم خرما وجود دارد که این استان از نظر تنوع تولید انواع خرما از شرایط منحصربفردی در کشور برخوردار است.

وی ادامه داد: باید برندسازی و معرفی هر چه بیشتر انواع ارقام خرما‌ در هرمزگان در دستور کار باشد و همچنین بسته بندی، فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی خرما در این استان توسعه یابد.

استاندار هرمزگان بر لزوم انجام تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی در حوزه خرما در هرمزگان تاکید کرد و افزود: دانشگاه‌ها تحقیقات و پژوهش‌های کاربردی با توجه به استعداد بزرگ تولید خرما در استان را انجام دهند تا بتوانیم اقدامات بهتری در این زمینه داشته باشیم.

همتی تصریح کرد: توسعه تولید، فرآوری، بسته بندی و بازاریابی فروش خرما می‌تواند اشتغال بسیاری از جمله در روستاهای هرمزگان ایجاد و افزایش رفاه برای مردم روستاهای استان را به همراه داشته باشد.

وی گفت: باید آموزش های لازم را در این حوزه ارائه دهیم و با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، ساماندهی مناسبی در حوزه خرما در استان داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اتاق بازرگانی بندرعباس شورای گفتگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۵۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی چهار زنجیره تولید چهارمحال‌وبختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • ضرورت تثبیت مقاصد صادراتی از سوی بازرگانان
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید