Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا آذرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمامی تاسیسات اقامتی در شهرستان‌های ساحلی استان به‌صورت مستمر مورد نظارت و بازدید قرار می گیرند.
وی تاکید کرد:مسئولان این واحدها ضمن نظارت بر رعایت شئونات اسلامی ، حفظ و پاکیزگی سواحل اطراف تاسیسات، ملزم به استفاده از ناجیان غریق و نگهبانان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، تهیه بروشور با مضامین معرفی مناطق امن شنا و مراکز اقامتی مجاز را ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: موضوع ساماندهی سواحل و آماده‌سازی این بخش برای جذب بیشتر گردشگر برای رسیدن به توسعه پایدار استان ضروری است.
 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گیلان همچنین یادآور شد : نظارت بر رعایت "سفر هوشمند :سفر+سلامت" با بازگشایی تاسیسات گردشگری در استان افزایش یافته است.
آذرپور با تاکید بر اهتمام به سلامت گردشگران اظهار داشت: تاسیسات گردشگری به شرط رعایت پروتکل سفر هوشمند از ابتدای خردادماه بازگشایی شده و نظارت ها افزایش یافته است.
وی افزود: اکیپ های ویژه در محورهای استان بر اساس ضوابط، فرم‌های تدوینی و چک لیست‌های دستورالعمل ابلاغی سفر هوشمند بر کلیه فعالیت‌های واحدهای اقامتی، پذیرایی و گردشگری نظارت دارند.
وی ادامه داد: بر اساس این فرم‌ها و چک ‌لیست‌ها کلیه موارد تخصصی اعم از اخذ و نصب مجوز و پروانه بهره‌برداری، رعایت اصول بهداشت محیط، بهداشت فردی، بهداشت و کیفیت مواد غذایی، چگونگی و کیفیت ارائه‌خدمت به گردشگران، نکات ایمنی، امنیتی و انتظامی و موارد و پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با دستورالعمل‌های ابلاغی مورد ارزیابی قرار می گیرند.
آذرپور از مردم خواست، در صورت شکایت، انتقاد و پیشنهاد با شماره تماس‌ ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵ که از سوی اداره کل استان‌ به صورت ۲۴ساعته در نظر گرفته شده تماس بگیرند ،یا از طریق شماره ۰۹۶۲۹ اقدام نمایند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی گیلان ادامه داد: با بازگشایی و ارائه‌ خدمات از سوی واحدهای اقامتی، پذیرایی و گردشگری، ضرورت اجرای پروتکل‌های بهداشتی در شرایط ویژه‌ کرونا بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده الزامی، ‌ اعلام شده‌است. 
آذرپور ضمن تاکید بر خودداری از سفرهای غیرضروری، اجرای الزامات دستورالعمل‌های ابلاغی «سفرهوشمند:سفر+سلامت» را در بهبود وضعیت سفرهای ضروری هموطنان موثر دانست و افزود: مرجع و اساس تهیه ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی این دستورالعمل، راهنمای گام دوم مبارزه با کووید۱۹ وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در مراکز اقامتی و حمل‌ونقل، همچنین ملاحظات عملیاتی در مدیریت این بیماری در بخش اقامتی، تهیه‌شده توسط سازمان بهداشت جهانی است.
وی ادامه داد:نحوه برخورد با موارد مشکوک به بیماری، حفاظت فردی و فاصله‌گذاری بین کارکنان و حفاظت فردی گردشگران بویژه استفاده از ماسک و دستکش در فضاهای عمومی اقامتی یا حمل و ‌نقل از موارد مندرج در این دستورالعمل‌هاست.
 پروتکل های حمل و نقل زمینی، حمل ونقل هوایی و حمل ونقل ریلی، همچنین پروتکل‌های واحدهای اقامتی، واحدهای پذیرایی بین‌ راهی، مراکز و سایت‌های تاریخی و موزه‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی، از جمله موارد  درج شده ر این دستورالعمل است.
استان گیلان بعنوان یکی از کانون های مهم گردشگری شمال کشور دارای ۱۰۷ هتل، ۳۳ هتل آپارتمان، ۸۱ مجتمع گردشگری، ۴۹ مهمانپذیر، یک هزار و ۶۸۸ خانه مسافر، ۳۰ مجتمع سرگرمی تفریحی، ۷۴ اقامتگاه بومگردی، ۳۶۰ بین راهی، یک اسکله مسافربری دریایی و ۲۸ اسکله گردشگری دریایی است.
 

برچسب‌ها دریای خزر گیلان جهانگردی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دریای خزر گیلان جهانگردی دریای خزر گیلان جهانگردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۵۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار دهه کرامت امسال اعلام شد

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: هر ساله دهه کرامت با یک شعار محوری و عناوین مشخصی اعلام می‌شود و شعار امسال «با شما سربلندیم» است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام سیداحمد مشرف در نشست دهه کرامت اظهار کرد: هر ساله دهه کرامت با یک شعار محوری و عناوین مشخصی اعلام می‌شود و شعار امسال «با شما سربلندیم» است.

وی افزود: برای سایر روزهای دهه کرامت نیز عناوینی ازجمله «حضرت فاطمه معصومه (س)، بهترین دختر دنیا، الگوی عفاف و حجاب»، «زیست عفیفانه به دست بانوی کرامت و مهربانی»، «شهر مقدس قم حرم اهل بیت (ع)، خواستگاه انقلاب اسلامی» انتخاب شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) ادامه داد: «خدمت کریمانه، مشارکت مردمی، اقتدار مردمی»، «امامزادگان پرچمداران جهاد تبیین و معرفت افزایی»، «امین ولایت، عزیز برادر»، «مساجد تراز اسلامی، خواستگاه والدین ولایی، شهیدان خدایی»، «مبارزه با ظالم، دفاع از مظلوم، زمینه‌ساز ظهور منجی»، «ماه امید، نشاط معنوی، زیارت عارفانه» و «خاندان موسی بن جعفر (ع)، الگوی خانواده ایمانی» از دیگر عناوین انتخاب شده برای روزهای دهه کرامت است.

حجت‌الاسلام مشرف با بیان اینکه جشن‌های ویژه دهه کرامت از ۲۰ اردیبهشت در قم آغاز خواهد شد، تصریح کرد: تلاش کرده‌ایم محوریت این جشن‌ها دختران و بانوان باشند.

منبع: فارس

کد خبر 749051

دیگر خبرها

  • شعار دهه کرامت امسال اعلام شد
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • خصوصیات الزامی برای اعضای هیات مدیره سرخابی ها پس از واگذاری
  • قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳/ پایان خدمت الزامی نیست
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • سرمربی سپاهان مسلمان شد
  • مورایس مسلمان شد
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • علما ومعلمان حافظان دین و ناجیان جامعه