Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشیار برنامه‌ریزی درسی سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی گفت: بیان کرد: کرونا سبب شد، آموزش عالی به صورت جدی در زمینه آموزش مجازی قدم بردارد و فرصتی برای گسترش آن باشد. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، محمد آرمند دانشیار برنامه‌ریزی درسی سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در برنامه رادیویی «گفت‌وگوی علمی» درباره آموزش عالی در دوران کرونا و پساکرونا گفت: این ویروس باعث ایجاد فرصت‌ها و همچنین تهدید‌هایی در حوزه آموزش عالی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیوع این بیماری موجب شده به سمت ابزار‌ها و رسانه‌هایی برود که باید پیش از این به طرف آن‌ها می‌رفتیم هر چند کار‌هایی در حوزه مجازی شده بود.

آرمند تصریح کرد: شیوع کرونا سبب شد، آموزش عالی به صورت خیلی جدی در زمینه آموزش مجازی قدم بردارد و این اقدامات قطعاً در آینده می‌تواند فرصت‌های بسیار خوبی برای آموزش‌های گسترده‌تر و متفاوت به ویژه از مسافت‌های دور ایجاد کند.

دانشیار برنامه‌ریزی درسی سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی درباره فرصت‌هایی که آموزش مجازی به واسطه کرونا ایجاد کرده است اظهار کرد: یک دانشجویی که در شهر بسیار دوری قرار دارد، از طریق آموزش مجازی می‌تواند تمام نیاز‌های خود را بدون سفر به مقصد دانشگاه برطرف کند و آموزش لازم را ببیند.

آرمند از ضرورت تقویت زیرساخت‌های آموزش از راه دور و مجازی در تمام پایه‌ها به ویژه آموزش عالی گفت و اظهار کرد: این مسئله از سال‌ها قبل در جهان آغاز شده است و دانشگاه‌های معتبر جهان مانند آکسفورد و کمبریج برخی از درس‌های خود را به صورت ابزار‌های الکترونیکی تهیه و ارائه کردند. در این راستا سایت‌هایی وجود دارند که این دورس را حمایت می‌کنند. به این شکل یک دانشجو از یک کشور دیگر می‌تواند به راحتی در دوره‌های دانشگاهی شرکت کند.

دانشیار برنامه‌ریزی درسی سازمان مطالعه و تدوین کتب دانشگاهی در ادامه از تداوم استفاده از آموزش از راه دور خبر داد و بیان کرد: در آینده حتی در صورتی که کرونا نیز برطرف شود، جهان با توجه به اینکه به سمت آموزش از راه دور رفته است، شاهد استفاده مستمر از این ابزار‌ها و شیوه‌ها خواهیم بود، اما این کاربرد‌ها در جای خود خواهد بود؛ برای دروس عملی و بعضی از درس‌های خاص، حتماً باید حضور فیزیکی صورت بگیرد.

وی آموزش مجازی را یک مکمل برای دروس آموزش عالی دانست و عنوان کرد: در آینده و در دوران پسا کرونا نیز می‌توانیم از ابزار‌های مجازی برای تقویت آموزش استفاده کنیم و باید به این سمت حرکت کنیم. مسئولین نیز باید در این راستا برنامه‌ریزی کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا آموزش مجازی آموزش مجازی آموزش عالی ابزار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۵۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی شریف در راستای پیشبرد و گسترش همکاری‌ و تعاملات بین‌المللی در حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانشگاهی با عراق، هیئت اعزامی از دانشگاه صنعتی شریف به ریاست دکتر موسوی رئیس دانشگاه شریف، به کشور عراق سفر کردند.

در این سفر چند روزه دکتر موسوی و هیئت همراه ایشان با محسن المندلاوی سرپرست پارلمان عراق و نایب رییس اول پارلمان عراق و رئیس هیئت امنای دانشگاه الفراهیدی، رئیس دانشگاه بغداد و سفیر ایران در عراق دیدار و گفتگو کردند.

در نشست‌های جداگانه‌ای که با مسؤولین این دو دانشگاه صورت گرفت؛ ساز و کارها، نحوه گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی و دانشگاهی، وضعیت و جایگاه دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه بغداد و الفراهیدی از جمله مواردی بود که در این جلسات مطرح و تبادل نظر شد.

هیات اعزامی دانشگاه شریف با حضور در سفارت کشورمان در عراق با محمدکاظم آل‌ صادق، سفیر ایران دیدار و گفت ‌و گو کردند. در این دیدار نحوه حضور دانشگاهی و فناورانه دانشگاه صنعتی شریف به جامعه آموزش عالی عراق از اهم موضوعاتی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6097208

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • نباید بدون برنامه‌ریزی دانشجو گرفته شود
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی