Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول گفت: «تونل ضدعفونی‌کننده هوشمند با سیستم مه‌پاشی تمام‌اتوماتیک در مرکز رشد واحدهای فناور این واحد دانشگاهی طراحی و ساخته شد.»

فرهاد سنچولی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در  علی‌آباد کتول درباره اقدامات ضدکرونایی  دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی‌آباد کتول اظهار کرد: «تحقیقاتی که در مورد ویروس کووید - 19 و کرونا صورت پذیرفته نشان می‌دهد که این ویروس ماندگاری زیادی در هوای آزاد و سطوح دارد که ضدعفونی محیط‌های کاری، معابر اصلی، پیاده‌رو‌ها و مکان‌های پر‌تردد به‌صورت هوشمند، یکی از راه‌های اصلی مقابله با این ویروس و ارتقای سطح سلامت جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی با بیان اینکه اﻳﺠﺎد زﻣﻴﻨﻪ ﻛﺎرآﻓرینی و ﺣﻤﺎﻳﺖ از ﻧﻮآوری و ﺧﻼﻗﻴﺖ پژوهشگران ﺟﻮان یکی از اهداف مراکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی است، خاطر‌نشان کرد: «تونل ضدعفونی کننده هوشمند توسط دو نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مهندسی پزشکی واحد علی‌آبادکتول به نام‌های احمدکاظمی و علی همتی طراحی و ساخته شده که با وجود 9 نازل، امکان پاشش مواد ضدعفونی‌کننده را با قطرات 30 یا 50 میکرونی از زوایای مختلف دارد.»

کاهش انتقال ویروس با استفاده از سیستم پاشنده مه‌پاش

این مقام مسئول گفت: «این تونل می‌تواند در محل ورودی و یا خروجی ساختمان و یا محل ورود وسائل نقلیه نصب شود که با محاسبه دقیق سیستم پاشنده و جانمایی 360 درجه‌ای نازل‌های مه‌پاش، تمام اندام کارکنان، البسه و خودرو ضدعفونی شده و امکان انتقال ویروس را به‌شدت کاهش خواهد داد.»

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحدعلی آبادکتول در پاسخ به سؤال خبرنگار  آنا درباره ماده ضدعفونی کننده تشکیل‌دهنده این تونل اظهار کرد: «سازمان بهداشت جهانی محصولات بر پایه هیدروژن پراکساید و پراستیک اسید را برای از بین بردن ویروس کرونا معرفی کرده که محلول به کار رفته فوداسیب بر پایه هیدروژن پراکساید و پراستیک اسید است که پس از استفاده به آب و دی‌اکسید‌کربن تبدیل می‌شود.»

سنچولی ایجاد محفظه هوشمند شستشوی مجزای دست‌ها در ابتدای تونل را یکی از مزایای رقابتی این محصول در مقایسه با سایر نمونه‌ها اعلام و افزود: «استفاده از موتور پیستونی کوپل ایتالیایی بر تولینی، مصرف بهینه مواد ضدعفونی کننده، قابلیت برنامه‌ریزی به دو حالت تونل یکطرفه و دوطرفه، امکان افزایش تعداد نازل‌ها، امکان استفاده در فضاهای باز و زیر نور خورشید و باران را از ویژگی‌ها و امکانات محصول تولید شده است.»

وی افزود: «این تونل می‌تواند در ورودی مکان‌های مختلف مانند بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، کلینیک‌ها، فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و پایانه‌های مسافربری، مراکز خرید، هایپرمارکت‌ها، مجتمع‌های تجاری و مسکونی، مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، بانک‌ها و کارگاه‌های صنعتی نصب و استفاده شود که متقاضیان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش محصول با شماره‌های 09112711876 و 01734240380 تماس بگیرند.

انتهای پیام/4117/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی ضدعفونی کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمود تارا مسئول پنل پیش نیاز‌های شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران که در روز‌های ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، اظهار کرد: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع‌تر بهبود بخشند. اهمیت آنها در دنیای امروزی این است که این تکنولوژی‌ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده‌ای از تکنولوژی‌های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده‌های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما، در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه‌های اندکی وجود دارند که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته اند.

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیاز‌های اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، تکنولوژی‌های پردازش داده قدرتمند، استاندارد‌های امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی‌های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم‌های مشترک با کادر بالینی شروع کننده اولین فعالیت‌ها است.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیاز‌ها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیاز‌های ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آنها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزار‌های پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکار‌های هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • افتتاح مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند 
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می‌شود