Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری آفریقای جنوبی برای بازگشایی مساجد و دیگر مکان های عبادی در این کشور چراغ سبز نشان داده است به شرط اینکه بتوانند خویش انضباطی های مربوط به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را به طور کامل رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « newvision»،رئیس جمهوری آفریقای جنوبی برای بازگشایی مساجد و دیگر مکان های عبادی در این کشور چراغ سبز نشان داده است به شرط اینکه بتوانند خویش انضباطی های مربوط به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را به طور کامل رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این شرایط تعداد کمی از مساجد اقدام به بازگشایی درهای خود کرده اند چرا که بسیاری از نمازگزاران برای بازگشت به مساجد به دلیل نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا تردید دارند.

 

این تردید در میان مسیحیانی که می خواهند برای عبادت وارد کلیسا شوند نیز وجود دارد.

 

کشیش «سیلوین مالیندوا» در این باره گفت: در اولین روز بازگشایی کلیسا تعداد افرادی که برای عبادت آمده بودند بسیار محدود بود و مانند همیشه نبود.

 

وی افزود: بسیاری از مردم هنوز برای آمدن به کلیساها تردید دارند.

 

در منطقه پر ازدحام ژوهانسبورگ هم برخی از کلیساهای کوچک تحت قوانین سختگیرانه دولتی از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی درهای خود را به روی عبادت کنندگان باز کردند.

 

در روز جمعه بسیاری از مساجد آفریقای جنوبی میزبان اولین نمازگزاران خود پس از حدود بیش از دو ماه بودند اما تعداد نمازگزاران بسیار کم بود.

 

یکی از نمازگزاران در این باره گفت: ما معمولا برای برگزاری نماز جماعت شانه به شانه هم می ایستادیم اما حالا باید فاصله اجتماعی را رعایت کنیم و با حضور تعداد کمی از نمازگزاران در مساجد این امر به خودی خود محقق می شود.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: کلیسا آفریقای جنوبی مسجد آفریقای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۵۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان گفت: دومین قطار ترانزیتی افغانستان بعد از تخصیص لکوموتیو کنسرسیوم برای خروج از کشورT امکان حرکت دارد که در ادامه مشروط به همکاری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از ایراف، اداره راه‌آهن افغانستان در شبکه ایکس اعلام کرده است که، دومین قطار ترانزیتی افغانستان از مسیر ایران به مقصد ترکیه آماده‌ی حرکت است.

این اداره با اشاره به همکاری کشورهای همسایه افغانستان آورده است: ما علاوه‌بر انتقال کالاها، قلب‌ها را نیز به یکدیگر متصل می‌کنیم.

این در حالی است که، اولین قطار ترانزیتی افغانستان به مقصد ترکیه در ایستگاه شمتیغ متوقف شده است.

در خصوص این موضوع «مصطفی رضایی» مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان به ایراف گفت: پس از این‌که اولین قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه به دلیل ناهماهنگی شرکت راه‌آهن دو هفته در مرز شرقی کشور گرفتار شد، بر اساس دستور دفتر رئیس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی به موضوع ورود کرد.

وی افزود: همچنین نامه تعیین‌کننده نماینده ویژه وزارت راه و شهرسازی برای آغاز بهره‌برداری تجاری از محور ریلی خواف - هرات با پیگیری‌هایی که نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان و استاندار خراسان رضوی انجام دادند، تعیین تکلیف صورت گرفت.

رضایی در ادامه توضیح داد: از این‌رو در روزهای جاری این قطار از نقطه صفر مرزی حرکتش را به سمت مرزهای غربی کشور برای خروج به سمت ترکیه آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی در خصوص قطارهای ترانزیتی بعدی از افغانستان که وارد ایران می‌شود، مطرح کرد: بعد از تخصیص لکوموتیو کنسرسیوم برای خروج از کشور امکان حرکت قطارها است که در ادامه مشروط به همکاری شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی انجام خواهد شد.

رضایی در نهایت خبر داد که در روزهای آتی دومین قطار ترانزیتی هم وارد کشور خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حضور مشروط رسانه برای بازی نساجی و پرسپولیس
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است؛ عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • دومین قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه آماده حرکت است / عبور از ایران مشروط به همکاری راه‌آهن
  • رعایت کرامت مرزنشینان و ساحل‌نشینان خط قرمز دولت است
  • دولت علاوه بر کنترل قیمت‌ها، اخلال گران اقتصادی را معرفی کند
  • اردوغان: دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم
  • دادوستد با اسرائیل را خاتمه دادیم