Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@14:10:27 GMT

تخریب ساحل شهرستان کنگان با شکایت محیط زیست متوقف شد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۵۷۰۲

تخریب ساحل شهرستان کنگان با شکایت محیط زیست متوقف شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد قلی نژاد صبح دوشنبه در نشست اعضای شبکه سمن‌های محیط زیست و منابع طبیعی استان بوشهر در ارتباط با آخرین وضعیت پرونده حقوقی تنگ شیرینه کوه بیرمی اظهار داشت: در پرونده کیفری تنگ شیرینه منع تعقیف صادر ولی پرونده حقوقی مفتوح بوده و در حال پیگیری است و در کمیته تعامل نتیجه‌ای مناسب حاصل نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ارتباط با نتایج اعطای گواهی نامه صنعت سبز به صنایع مستقر در عسلویه در سال قبل بیان کرد: صنایعی که در چار چوب دستورالعمل صنایع سبز قرار می گیرند باید بتوانند نظر کارشناسی محیط زیست را به دقت کامل در بخش های آب، هوا، خاک، پسماند، به طور کامل تامین کنند.

مدیر کل محیط زیست استان بوشهر اضافه کرد: تعداد شرکتهایی که در سال ۹۸ در استان گواهی نامه صنعت سبز دریافت کرده‌اند چهار شرکت است.

وی در ارتباط با آتش‌سوزی‌های اخیر نیز بیان کرد: مسئول مستقیم مهار آتش‌سوزی جنگل و مراتع سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و در استان ادارات منابع طبیعی آبخیزداری با همکاری دستگاه‌های مرتبط با ستاد بحران است.

قلی‌نژاد در ارتباط با مشکلاتی همچون تخریب محیط زیست در شهرستان کنگان تصریح کرد: تخریب ساحل کنگان با شکایت محیط زیست متوقف شده است.

وی گفت: حفظ خوریات و تالاب‌ها یکی از وظایف اصلی سازمان محیط زیست بوده و در همین راستا ثبت تالاب بردستان شهرستان دیر از جمله آنها بوده که در بررسی تعیین حریم آن با همکاری آب منطقه‌ای هستیم.

دبیر شبکه سمن های استان بوشهر نیز در این نشست در مورد پیشرفت مراحل ثبتی شبکه استانی با توجه به درخواست موکد قلی نژاد و شبکه ملی توضیحات لازم را بیان داشت و در مورد آخرین وضعیت پرونده حقوقی تنگ شیرینه کوه بیرمی خواستار اعلام نتیجه شد.

پرتوی سنگی خواستار اعلام نتایج اعطای گواهی نامه صنعت سبز به صنایع مستقر در عسلویه در سال قبل ۹۸ و تاثیر آن در کاهش آلایندگی وزندگی مردم بومی آنجا شد.

اسما نورانی عضو هیئت موسس شبکه یکی از مشکلات موجود در شهرستان کنگان را تخریب ساحل دانست و خواستار ورود محیط زیست به موضوع فوق شد. وی اخذ عضویت مبالغ قابل توجه توسط یک تشکل با نام توسعه و انرژی از اعضا را منافات با فعالیت گروه‌های مردمی دانست و درخواست برخورد قانونی داشت.

مدیر عامل انجمن مهر گیاه با اشاره به ارسال مدارک برای ثبت شبکه، تمدید مدت هیئت مدیره آن سمن که به اتمام رسیده، قول داد به محض آماده شدن سریعا مدارک ارسال شود.

کاوه حق پرست عضو شورای هماهنگی، مظلومیت محیط زیست وجامعه مدنی  را یکی از عوامل عدم مسئولیت پذیری از سوی شهروندان دانست و گفت: این دو مقوله که دغدغه نان را نیز باید به آن اضافه کرد باعث عدم پرورش شهروند فعال در جامعه شده است.

وی بی رغبتی سمن ها رادر برخورد دو گانه ادارات دولتی دانست و جلسات و همایش‌ها را بدون خروجی قابل توجه اعلام دانست.

تناور از انجمن توسعه اقلیم پاک، معیار جدید حق آلایندگی های عسلویه را ظلمی در حق ساکنین آنجا و سهم‌خواهی استان‌های هم‌جوار دانست.

فضل الله رسولی از اعضای شبکه، نقش آموزش‌های تخصصی به سمن های زیست محیطی استان را راهکاری مناسب برای مشارکت سمن‌ها در پروژه‌های زیست محیطی بیان کرد.

کد خبر 4944278

منبع: مهر

کلیدواژه: عسلویه محیط زیست بوشهر سازمان محیط زیست کنگان اداره کل محیط زیست استان بوشهر ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان آتش سوزی ایلام سالروز ارتحال امام خمینی بیرجند امام خمینی ره آتش سوزی جنگل ها سانحه تصادف محیط زیست سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۵۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتگ «شکایت_از_بی_بی_سی» در حال پرتکرار شدن است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، کاربران شبکه‌های اجتماعی با پرتکرار کردن هشتگ «شکایت از بی‌بی‌سی» خواستار اقدام نهادهای حقوقی و دیپلماتیک کشور، علیه شبکه جهانی بی‌بی‌سی هستند.   کاربران در پست‌هایشان از انتشار گزارش بی‌بی‌سی درباره پرونده فوت یک دختر جوان ایرانی بدون مستندات و منبع موثق انتقاد می‌کنند.           

دیگر خبرها

  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شکار در فیروزکوه
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • پلمب یک واحد آلاینده غیر مجاز در ورامین
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • هشتگ «شکایت_از_بی_بی_سی» در حال پرتکرار شدن است