Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@09:42:40 GMT

۴۰۰ واحد آبکاری مشهد به شهرک صنعتی کلات منتقل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۵۸۰۹

۴۰۰ واحد آبکاری مشهد به شهرک صنعتی کلات منتقل می‌شود

مدیرکل محیط زیست استان خراسان رضوی از انتقال ۴۰۰ واحد آبکاری مشهد به شهرک صنعتی "کلات" خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تورج همتی صبح امروز با حضور در نود و چهارمین جلسه علنی شورای شهر مشهد با بیان اینکه توسعه صنایع در اطراف مشهد با برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: همچنین برای ساماندهی کارگاه‌های مزاحم شهری نیز برنامه‌ریزی خوبی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با توجه به بارگذاری بسیاری از صنایع در منطقه غرب مشهد توسعه صنایع در قطب مخالف آن وبه ویژه در حوزه شهر فریمان در دستور کار است، اضافه کرد: این امر به منظور تعدیل فشار بر منابع و محیط زیست در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل محیط زیست مشهد همچنین به جابجایی صنایع آبکاری مشهد به خارج از شهر اشاره کرد و گفت: برای این امر در شهرک صنعتی "کلات" محلی در نظر گرفته شده تا ۴۰۰ واحد آبکاری را به این شهرک با هماهنگی دادستانی منتقل کنیم.

وی در خصوص ساماندهی رودخانه"کشف‌رود" نیز گفت: برای این امر رایزنی‌هایی را با سازمان محیط زیست برای تأمین اعتبار انجام داده‌ایم و به زودی اجرایی خواهد داشت، باید توجه داشت که محیط زیست نسبت به وضعیت این رودخانه موضع انفعالی ندارد.

همتی با تاکید بر اینکه در حال حاضر وضعیت مدیریت پسماند در مشهد مناسب است، اضافه کرد: اما چنانچه بخواهیم شرایط را روز به روز بهبود بخشیم و همواره شاهد حس سرزندگی در مشهد باشیم باید برای مشارکت مردم در همه امور برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.

کد خبر 427638

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آلودگی محیط زیست صنایع آلودگی هوا مشهد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۵۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:در منطقه ویژه اقتصادی ازنا،اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.
فرزاد محمدی افزود:طرح فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و تا دو یا سه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی گفت:این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد و پیشرفت بسیار خوبی دارد که تا چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
فرزاد محمدی با بیان اینکه توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است، افزود:برای  رفع موانع تکنولوژی و فنی، واحدهای صنعتی احیا شده که وطیفه و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است که فن‌بازار در استان تشکیل شد.
مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت:هم اکنون نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.
وی گفت:در استان چندین واحد صنعتی دانش‌بنیان شده و با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.




دیگر خبرها

  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • آخرین وضعیت سلامت تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود