Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از پایان ماراتن پست‌های خالی در دولت عراق، نخست‌وزیر این کشور گام دوم را برای تکمیل دایره تغییرات و بازسازی ساختار دستگاه‌های اداری و امنیتی آغاز کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، پارلمان عراق شنبه به بقیه وزرای دولت مصطفی الکاظمی رأی اعتماد داد. الکاظمی که پست وزیر مشاور در امور طوایف را ایجاد کرده متعهد شده که وزیر ترکمانی‌ها را برای گرفتن رأی اعتماد ظرف چند روز آینده به پارلمان بفرستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائتلاف دولت قانون به ریاست نوری مالکی این اقدام را نقض قانون می‌داند. ارشد الصالحی، رئیس ترکمان‌ها از این اقدام استقبال کرده است.

علاوه بر این الکاظمی قاضی رائد جوحی را برای اداره دفترش و عبدالامیر رشید یارالله را به عنوان رئیس ستاد ارتش به جای عثمان الغانمی تعیین کرد. الغانمی نیز به عنوان وزیر کشور تعیین شده است. یارالله یکی از مهم‌ترین رهبران ارتش عراق طی جنگ با داعش بوده است.

الکاظمی همچنین عبدالامیر الشمری را به عنوان فرمانده عملیات مشترک و علی الاعرجی را به عنوان دبیر وزارت دفاع تعیین کرد.

قاضی جوحی اولین قاضی بود که بازجویی از صدام را برعهده گرفت بعد از آن پست‌های متعددی از جمله بازرس کل وزارت دفاع داشته است.

از سوی دیگر، عزت الشابندر، سیاستمدار مستقل عراقی تأکید کرد تکمیل کابینه مرحله سرنوشت‌سازی بین دو مرحله است. تکمیل کابینه حد فاصل بین مرحله جهاد اصغر و مرحله جهاد اکبر است. جهاد اکبری که عراقی‌ها منتظر آن هستند ایجاد شفافیت، لیاقت و ملی‌گرایی و اخلاص است. مردم عراق در طول دهه‌های طولانی از ظلم و فقر رنج برده‌اند و این باید تغییر کند.

از سوی دیگر، ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی دولت الکاظمی را تأیید کرد اما از او خواست به مأموریت‌های مرحله انتقالی عمل کند.

این ائتلاف در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت الکاظمی دولت موقتی برای مرحله انتقالی است و موفقیت آن در گرو انجام مأموریت‌های مرحله انتقالی از جمله برگزاری انتخابات شفاف، محدود کردن سلاح به دولت، حاکمیت قانون و برآوردن خواسته‌های معترضان و مجازات جنایتکاران است.

ائتلاف سائرون به رهبری مقتدی صدر نیز اعلام کرد که دولت الکاظمی با چالش‌های سختی مواجه است.

رامی السکینی، نماینده این ائتلاف گفت: چالش‌های جدید و دشواری در زمینه‌های اقتصادی، بهداشتی، روابط بین‌الملل، توازن منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد. تضعیف دولت کنونی تحت هر بهانه‌ای هرگز به نفع عراق نخواهد بود.

وی بر اهمیت ادامه مسیر دولت الکاظمی و تقویت آن برای عبور از چالش‌ها تأکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی دولت الکاظمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۵۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا

ریاست ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان همدان با اشاره به فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا، گفت: کمیته اربعین با حضور روسای دستگاه‌ها تشکیل می‌شود. - اخبار استانها -

سید رضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درهمدان، با اشاره به اینکه هم اکنون 29 موکب داریم که در خارج کشور باید فعال باشند، اظهار داشت: این موکب‌ها در ایام محرم، عید غدیر، فاطمیه و شب‌های قدر نیز مراسم برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات موکب‌ها و آسیب‌شناسی اربعین سال گذشته انجام شد، بیان کرد: 25 موکب استان در شهر کربلا، یک موکب در مرز، یک موکب در شهر نجف و دو موکب نیز در مسیر نجف تا کربلا به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

ریاست ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان همدان با اشاره به اینکه بازرسی‌ها از موکب‌ها را آغاز کردیم، گفت: امسال از طریق استانداری و اداره جهاد پیگیری می‌کنیم تا موکب‌ها اقلام خود را زودتر تحویل گرفته و خدمت‌رسانی را به موقع شروع کنند.

وی عنوان کرد: صلاحیت این موکب‌ها در کمیته تأیید صلاحیت مورد بررسی قرار می‌گیرد و موکب‌ها باید دارای استاندارهای لازم از جمله تعذیه و اسکان هزار زائر در هر شب، ارائه خدمات درمانی، دارویی و امنت داری باشند و اگر موکبی استاندارد لازم برای خدمت‌رسانی را نداشته باشد و توافق وجود داشته بشد با سایر موکب‌ها تجمیع می‌شود.

موسوی با اشاره به اینکه فعالیت ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین نیز جداگانه و در داخل کشور انجام می‌شودف گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلات موکب‌ها، کمیته اربعین با حضور رؤسای دستگاه‌ها تشکیل می‌شود تا ادارات و دستگاه‌های مرتبط با تأمین و توزیع اقلام پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه در حوزه توسعه و بازسازی نیز اقدامات در حال انجام بوده و نذورات جمع‌آوری شده و یا در حال جمع‌آوری است تاکید کرد: ستاد بازسازی عتبات در سطح کشور ستادی مردم‌نهاد است که فعالان این ستاد همگی خادمان امام حسین (ع) هستند.

به گزارش تسنیم، ریاست ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان همدان در سال جدید به "سید رضا موسوی" سپرده شده و "وحید یونسی" نیز به عنوان معاون اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • مونولوگ|استعفای هالیوا، آغاز افول ساختار حاکمیتی اسرائیل است
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا