Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@12:49:46 GMT

ابراز همدری هادی العامری با جنبش جهاد اسلامی فلسطین

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۵۸۴۸

ابراز همدری هادی العامری با جنبش جهاد اسلامی فلسطین

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح عراق پیامی در پی درگذشت «رمضان عبدالله شلح»، دبیر کل سابق جنبش جهاد اسلامی فلسطین صادر کرد.

العامری در این پیام که خطاب به رهبران جنبش جهاد اسلامی است، گفت: «درگذشت یکی از چهره‌های شاخص جهاد اسلامی، نمادهای جنبش آزادی‌بخش ملی و رهبری فرزانه در محور مقاومت فلسطین را به خود و شما، تسلیت می‌گویم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شبکه خبری السومریه ضمن نقل این پیام، به نقل از این مسئول عراقی گزارش داد: «این فقید گرانقدر، جان خود را نذر فلسطین نمود و با قدس به عنوان جبهه‌ای در ایستادگی و عرصه‌ای در مقاومت زندگی کرد».

العامری، شلح را «آموزگاری برجسته» در مسیر ملت فلسطین و یکی از محورهای تلاش در راه اسلام و طرح اسلامی برای مقابله با صهیونیسم و طرح‌های توسعه‌طلبانه آن، قلمداد کرد.

وی ضمن ابراز همبستگی با ملت فلسطین و سران جهاد اسلامی، خطاب به آنان گفت: «در نبرد ملی، اسلامی و فلسطینی، با شما در یک سنگر مشترک هستیم و از هدف راهبردی که فقید، تعیین کرده، دست برنخواهیم داشت».

این مسئول عراقی در پایان خاطر نشان کرد، مسیر همان مسیر و حرکت به سمت مسجد الاقصی همان هدف است.

 رمضان عبدالله شلح، دبیرکل پیشین جنبش جهاد اسلامی فلسطین که از سال ۱۹۹۵ این سمت را بر عهده داشت و در سال ۲۰۱۸ به دلیل بیماری آن را به «زیاد النَخّاله» سپرد، شامگاه شنبه در سن ۶۲ سالگی درگذشت.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: جنبش جهاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۵۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبگاه شبکه خبری قدس، گروه‌های فلسطینی حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین پس از دیدار رهبرانشان بیانیه مشترکی صادر و در آن مقاومت اسطوره‌ای و اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را ستودند.
در این بیانیه آمده است: ما مقاومت اسطوره‌ای، اراده پولادین و عزم قاطع ملت فلسطین را که به جهان ثابت کرد هرگز مقهور نمی‌شود، می‌ستاییم.
ما در نشست مشترک تلاش‌های صورت گرفته برای توقف تجاوز ارتش صهیونیستی به غزه و تحقق خروج فوری، کامل و جامع نظامیان صهیونیست از غزه و همچنین آزادی اسرا و راه‌های تضمینی کاهش درد و رنج ملت فلسطین را بررسی کردیم.
ما بر ضرورت توسعه و گسترش همکاری ملی و میدانی برای ناکام گذاشتن توطئه‌های رژیم اشغالگر و تحقق اهداف مردم فلسطین و امید آن به آزادی، استقلال و بازگشت (آوارگان) تاکید کردیم.
ما بر ضرورت رایزنی ملی در مسیر تقویت وحدت مردم فلسطین و استفاده از این مقاومت اسطوره‌ای با هدف انعکاس مثبت آن بر شاکله موسسه ملی فلسطین تاکید کردیم.
ما به مردم فلسطین در غزه، در قدس و در کرانه باختری رود اردن و در داخل اراضی اشغالی و همچنین فلسطینیان در سراسر جهان درود می‌فرستیم.
ما اوضاع اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را بررسی کردیم و بر تحقق مطالبات مردمی از جمله دستیابی به توافق جدی و شرافتمندانه تبادل اسرا تاکید داریم.
ما نقش مردم و امت عربی را در حمایت از مبارزه ملت فلسطین ونقش حمایتی ازادگان جهان در شهر‌ها و پایتخت‌ها و دانشگاه‌ها که در دفاع از مردم و آرمان فلسطین و دفاع از انسانیت در برابر نسل کشی‌های مجموع استکبار جهانی از هیچ تلاشی دریغ نورزیدند ارج می‌نهیم.
ما به وجود جبهه‌های حامی مقاومت در لبنان و یمن و سوریه و عراق و ایران و تلاش آن‌ها برای توقف تجاوز نظامی به ملت فلسطین افتخار می‌کنیم و به آن‌ها سلام و درود می‌فرستیم. ما همچنین بر ادامه و گسترش رایزنی‌ها با سایر گروه‌های فلسطینی در داخل و خارج به توافق رسیدیم.

 

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید صهیونیست‌ها منجر به توافق نمی‌شود
  • با طرح پیشنهادی جدید اسرائیل، توافقی در کار نیست
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست
  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری