Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:26:21 GMT

ماشین های گشت محیط زیستی در تهران فعال می شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۵۸۸۵

ماشین های گشت محیط زیستی در تهران فعال می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، شینا انصاری، روز دوشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته محیط زیست در موزه ارتباطات برگزار شد، از ایجاد بانک اطلاعات تنوع زیستی به منظور بررسی وضعیت ۱۳۰۸ گونه گیاهی، که از این میان ۱۶۷ گونه انحصاری هستند، ۱۸۰ گونه پرنده، ۳۸ گونه پستاندار و ۱۳ گونه خزنده  خبر داد و گفت: لازم است محل زیست این گونه ها از جمله رود دره ها و مناطق تحت حفاظت توجه ویژه ای شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مصوبه روز گذشته شورای شهر تهران در ثبت توچال به عنوان میراث طبیعی شهر تهران، ابراز داشت: این مسئله باعث ساماندهی ساخت و سازها و تبدیل شدن این منطقه کوهستانی به زون طبیعی می شود.

انصاری به توجه این اداره کل به مصرف بهینه مصرف آب بخصوص در بوستان ها و فصاهای سبز شهر تهران اشاره کرد و گفت: در حوزه بازچزخانی آب و استفاده از منابع آب سطحی برنامه ریزی کرده ایم تا به منابع آب های زیرزمینی فشار نیاید.

وی ادامه داد: اخیرا کارگروهی با همه مسئولان این حوزه تشکیل شد و باید برای استفاده از این منابع آب برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: ذخیره سازی آب باران در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره مخیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه الگوی کشت با توحه به محدودیت منابع شهر تهران حایز اهمیت است، ابراز داشت: کاشت چمن با توجه به اقلیم تهران سعی می شود از گیاهان کم آب بر و همساز با اقلیم بهره ببریم.

وی از توسعه نیروگاه های خورشیدی کوچک مقیاس و توسعه انرزی های تجدید پدیر و اصلاح الگدی مصرف در ساختمان ها نیز اشاره داشت و اظهار داشت: پایش آلاینده های محیط زیست و مدیریت منابع از حوزه دیگر فعالیت است.

انصاری ادامه داد: هرچند پایش آلودگی هوا توسط شرکت کنترل کیفیت هوای انجام می شود اما طرح هایی در این زمینه پیش بینی شده که از جمله آنها به روز رسانی اطلس پایش منابع آب و شناسایی منابع آلاینده است.

وی با بیان اینکه کارواش ها از دو منظر مصرف بی رویه آب و استفاده از مواد شیمیایی مورد توجه این اداره کل قرار دارد، گفت:  با توجه به محدودیت منابع زیرزمینی باید به سیستم های بازچرخانی استفاده شود.

انصاری افزود: ۴۵۱ واحد کارواش در شهر تهران شناسایی و پایش شده اما از آنجا که قوانین بالادستی در حوزه برخورد با متخلفان در این زمینه متخلفان این حوزه، در اختیار اداره کل محیط زیست تهران قرار می گیرند.

رئیس اداره محیط زیست شهرداری تهران از هوسمندسازی چاهها برای آبیاری فضای سبز به منطور جلوگیری از هدررفت منابع آب نیز خبر داد و گفت: در سطح شهر تهران پروژه های توسعه زیربنایی متعددی وجود دارد و به همین دلیل ارزیابی های زیست محیطی باید مدنطر قرار گیرد، به همین منظور با توجه به مصوبه شورای شهر تهران کمیته فنی غربالگری پروژه ها تشکیل شده است.

انصاری در خصوص اصلاح مصرف پلاستیک در شهرداری نیز گفت: با پیگیری های انجام شده دبیرخانه کاهش مصرف پلاستیک به اداره کل محیط زیست منتقل شد و با ابلاغیه  شهرداری تهران که مصرف ظروف پلاستیک را ممنوع اعلام کرد.

وی ادامه داد:  گشت و پایش محیط زیست به زودی در تهران با خودروهای اختصاصی و تجهیزلت مد نطر راه اندازی شده تا امکانات نمونه برداری داشته باشند.

انصاری شناسایی منابع و کانون های آلودگی از اهداف این گشت ها عنوان کرد. و شناسایی و کاهش کانون های آلودگی و همکاری مشترک با سازمان محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال روز محیط زیست زمانی برای طبیعت گفت: در راستای این شعار محیط زیست شهرداری شعار "اکنون زمان توجه به طبیعت" برگزیده شد.

کد خبر 4944264

منبع: مهر

کلیدواژه: کارواش توچال آلاینده ها ویروس کرونا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران قوه قضاییه آتش سوزی کمیته امداد امام خمینی نیروی انتظامی بازنشستگان محسن هاشمی جلال ملکی وضعیت هوای تهران آموزش مجازی شورای شهر محیط زیست شهر تهران منابع آب اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۵۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا طاهری با اشاره به برگزاری جلسه بررسی مشکلات و معظلات رودخانه کن با حضور معاون این اداره کل، نمایندگان کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر، اداره کل محیط زیست استان تهران، شرکت آب منطقه ای تهران، شهرداری های مناطق ٥، ٩، ١٨، ٢١، ٢٢ گفت: رودخانه کن بزرگترین رودخانه ورودی شهر تهران است و از منظر محیط زیستی و گردشگردی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با گسترش محیط شهری، افزایش نفوس و کاهش نزولات جوی و بهره برداری های غیر اصولی صورت گرفته معضلات فراوارنی را به‌وجود آورد است.

وی به بخشی از معضلات این رودخانه اشاره و تصریح کرد: تخلیه نخاله و پسماند، ورود فاضلاب های بهداشتی و صنعتی، نبود ایمنی مناسب در حریم و بستر رودخانه و … از جمله موضوعات مطرح و بررسی شده در این جلسه بود.

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران مطرح کرد: پس از تبادل نظر و تشریح مشکلات و اقدامات صورت گرفته در بخش های مختلف، مقرر شد ماتریس وظایفی برای همه دستگاه های متولی تنظیم شود و همچنین همکاری هایی فی مابین در خصوص رفع معضلات مربوط به رودخانه کن تقویت شود.

کد خبر 6093949

دیگر خبرها

  • (تصاویر) معجزه معماری در اسلو؛ آپارتمان‌های سازگار با محیط زیست!
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • تأسیس بانک ذخایر دریایی ایران به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • دستگیری ۸ نفر از متخلفان محیط زیستی در اقلید