Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید رضا موحدی زاده روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: ۴۰۰ طرح و پروژه با ۵۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در اطراف حرم رضوی بلاتکلیف مانده ‌است.
وی ادامه داد: امروز در تهران جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی با حضور استاندار خراسان رضوی، شهردار و رییس شورای اسلامی شهر مشهد برگزار می‌شود که امیدواریم طرح نوسازی بافت پیرامونی حرم در این نشست تعیین تکلیف و از بن بست خارج شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این طرح اگر امروز تعیین تکلیف نشود فرار سرمایه شکل می‌گیرد در حالی که مردم باید به ثبات قوانین ایمان و اعتماد داشته باشند.
موحدی‌زاده افزود: باید در طرح‌های جامع و تفصیلی به حقوق شهر پاسخ دهیم و هیچ قانونی نباید سرمایه گذاران را متوقف کند همچنین طرح راهبردی توس نیز که آبروی مشهد و کشور است باید هر چه سریعتر به سرانجام برسد.
وی با اشاره به این که دولت باید بدهی خود به شهرداری‌ها را پرداخت کند ادامه داد: ما هم می‌توانستیم نرخ عوارض شهر را برای ۱۰ سال ثابت نگهداریم اما این به نفع شهر نیست.
وی ادامه داد: هزینه اداره شهر امروز با دو سال قبل خیلی متفاوت شده ‌است، همچنین هزینه های عمرانی چند برابر افزایش یافته‌است به عنوان نمونه ساخت یک کیلومتر مترو از دو هزار میلیارد ریال در دو سال قبل به ۶ هزار میلیارد ریال در حال حاضر رسیده ‌است با این همه باز هم در افزایش نرخ بلیت مترو و اتوبوس افزایش کمی داشتیم و تنها یک سوم هزینه تمام شده حمل و نقل عمومی از شهروندان اخذ می‌شود.
نایب رییس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص اقدامات زیست محیطی مدیریت شهری در کلانشهر مشهد نیز گفت: سرانه فضای سبز برای هر شهروند در کشورهای توسعه‌یافته ۲۵ متر مربع است که در کشورهای در حال توسعه فاصله زیادی با این رقم وجود دارد ولی کلانشهر مشهد نسبت به سایر کلانشهرها در کشور از وضعیت بهتری برخوردار است و سرانه فضای سبز هر شهروند مشهد بیش از ۱۶ متر مربع است.
موحدی زاده در خصوص آتش سوزی جنگلها و مراتع افزود: این موضوع نگران کننده است و حدود ۲۴۰ مورد آتش سوزی امسال تا کنون گزارش شده‌ است.
وی با اشاره به وقوع آتش سوزی‌هایی در کمربند سبز اطراف مشهد ادامه داد: باید از شهر خود مراقبت کنیم و آمادگی داشته باشیم که این اتفاق تکرار نشود و در صورت اتفاق نیز به سرعت مهار شود.

طرح نوسازی و بازسازی بافت فرسوده منطقه ثامن مشهد با ۱۳ هزار پلاک از سال ۷۱ در دستور کار است و هنگام آغاز طرح ۷۰ درصد ساختمان های مسکونی این بافت بیش از ۲۰ سال قدمت داشت که با گذشت دو دهه از آغاز اجرای نوسازی این بافت، این طرح هم‌اکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طبق مصوبه ۱۹ تیر ماه سال ۹۶ شورای عالی معماری و شهرسازی به منظور جلوگیری از تداوم اقدامات مخالف با حفاظت از حیثیت مکان و ارزش های ملموس و ناملموس بافت تاریخی - فرهنگی پیرامون حرم مطهر رضوی، از آن تاریخ طرح نوسازی و بهسازی حرم مطهر رضوی مصوب سال ۱۳۸۷ لغو و اجرای آن متوقف شد اما آبان ماه امسال استاندار خراسان رضوی اعلام کرد که نقشه راه بازسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی مورد توافق وزارت راه و شهرسازی و شهرداری مشهد قرار گرفته‌ و وزارت راه و شهرسازی و شهرداری مشهد به صورت مشترک تا پایان امسال نسبت به تهیه طرح تفصیلی جدید با در نظر گرفتن مبانی شهرسازی و دغدغه های موجود در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی اقدام و آن را در شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب می‌رسانند.

برچسب‌ها شهرداری مشهد مشهد حمیدرضا موحدی زاده وزارت راه و شهرسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد مشهد وزارت راه و شهرسازی شهرداری مشهد مشهد وزارت راه و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد هزار میلیارد ریال حرم مطهر رضوی موحدی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟

ظاهراً تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به مجلس دوازدهم موکول شده است.

به گزارش ایلنا، سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان در چند سال گذشته و وعده‌های نمایندگان مجلس یازدهم، ظاهراً آن‌ها نتوانسته‌اند نظر مثبت اعضای هیات عالی نظارت مجمع تشخیص را جلب کنند و نشست‌هایی که برگزار شده موفق نبوده است.

در حال حاضر پیگیری‌های ما نشان می‌دهد که با توجه به عدم رسیدن به توافق با شورای نگهبان و هیات عالی نظارت و به دلیل رای نیاوردن بعضی از نمایندگان پیگیر طرح، تلاش جهت به دست آوردن نظر مثبت هیأت نظارت و رفع ابهامات به مجلس دوازدهم موکول شده است.

به این ترتیب، فعلاً پیمانکاران در عرصه روابط کار کشور با قدرت ماندگارند و قراردادهای مناقصه جدید پیاپی برگزار می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • تشریح جزئیات مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود
  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان