Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوکار با اشاره به بهره‌مندی اتباع افغان از امکانات آموزشی کشور، گفت: ایران میزبان بسیار خوبی برای اتباع افغان بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد صالح جوکار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، بابیان اینکه جمهوری اسلامی بالاترین محبت را نسبت به اتباع خارجی و مخصوصاً اتباع افغانی دارد اظهار داشت: در این خصوص رهبر معظم انقلاب نیز در رابطه با آینده این کشور و تأثیرات آن‌ها در آینده رهنمودهایی را داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اتباع افغانی امروز در جمهوری اسلامی از مباحث آموزشی در سطوح مختلف بهره‌مند‌ می‌شوند افزود: دانش آموزان اتباع مانند دانش آموزان ایرانی از تسهیلات رایگان استفاده می‌کنند و در دانشگاه‌ها هم از دانشجویان اتباع افغانی به‌خوبی میزبانی می‌شود و همان مطالب و مباحث آموزشی را به آن‌ها ارائه می‌دهند و تفاوتی در این خصوص قائل نیستند.

وی با تأکید بر اینکه نگاه جمهوری اسلامی از روی عدالت به اتباع افغان بوده است گفت: جمهوری اسلامی در هیچ زمینه‌ای تفاوتی بین شهروندان ایرانی و اتباع افغان قائل نبوده است.

جوکار بابیان اینکه یارانه‌هایی که به مردم در استفاده از امکانات بهداشتی و درمانی داده می‌شود، به اتباع هم داده می‌شود افزود: یارانه‌ای که برای کالای اساسی در جمهوری اسلامی به شهروندان ایرانی اختصاص دارد، شامل اتباع افغانی هم شده و هیچ تفاوتی در این خصوص ندارد.

 

زندگی اتباع در ایران سهل‌تر از مردم کشور است

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: زندگی اتباع در ایران سهل‌تر از شهروندان ایرانی است چون از مردم مالیات و عوارض اخذ می‌شود، درصورتی‌که از اتباع افغان هیچ‌کدام از این موارد دریافت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مزیت‌هایی که اتباع افغان در ایران بهره‌مند ‌می‌شوند، ایرانی‌ها از آن نمی‌توانند استفاده کنند اذعان کرد: امروز اتباع به‌صورت غیرمجاز وارد کشور می‌شوند و در مشاغل بسیاری فعالیت و کسب درآمد می‌کنند که این مسائل حتی به بیکاری جوانان کشور منجر شده است. این مسئله نشان‌دهنده این است که توجه خاص و ویژه‌ای به اتباع افغانستانی در ایران اسلامی‌شده است.

جوکار از دیگر تفاوت نگاه جمهوری اسلامی به اتباع نسبت به کشورهای دیگر را در زندگی آن‌ها با مردم دانست و اضافه کرد: در کشورهای مختلف اجازه زندگی مشترک اتباع با مردم آن کشور داده نمی‌شود ولی می‌بینیم که ایران اسلامی و مخصوصاً در استان یزد، اتباع افغانی هم در شهرک‌ها و هم در داخل شهر کنار مردم و به‌صورت سالم در حال زندگی هستند و هیچ مشکلی در این میان نیست.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حتی اتباع افغانی در ایران بدون هویت ازدواج می‌کردند و صاحب فرزند می‌شدند که قوانینی برای آن‌ها تصویب شد که فرزندانشان بتوانند شناسنامه دریافت کنند و هویت داشته باشند.

وی گفت: ورود اتباع به‌صورت غیرقانونی به کشور مشکلات امنیتی را برای ایران به وجود آورده ولی درعین‌حال رأفت اسلامی نظام شامل حال این افراد شده و به‌هیچ‌عنوان برخورد تبعیض‌آمیز بین آن‌ها و ایرانی‌ها شاهد نیستیم.

جوکار در پایان بابیان اینکه اتباع نباید به‌صورت غیرقانونی و به همراه قاچاقچیان انسان وارد کشور شوند تا مشکلی برایشان به وجود بیاید اظهار داشت: سو استفاده دشمن از این جریان، بهره‌برداری سیاسی است که دشمن علیه جمهوری اسلامی به کار بسته است.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی اتباع افغانی اتباع افغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۶۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد

به گزارش صدای ایران از ایسنا،رسول کوهیایه‌زاده در خصوص آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی اظهار کرد: خوشبختانه مطابق دادنامه قطعی صادره از سوی شعبه ۳۸ دیوان عالی کشور که صراحتاً اعلام کرده است چنانچه موکل آقای بابک زنجانی بتواند بدهی خود را پرداخت نماید مستحق بهره‌مندی از مقررات ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی است و با توجه به اینکه اموال مربوطه به کشور مسترد گردیده و بدهی کاملاً تسویه شده است، با درخواست دادگستری کل استان تهران و تایید ریاست محترم قوه قضاییه و رهبر معظم انقلاب با درخواست عفو موکل موافقت فرمودند و مجازات اعدام به ۲۰ سال حبس تقلیل یافت.

وکیل مدافع بابک زنجانی ادامه داد: اینک با عنایت به اینکه بیش از ۱۰ سال از مدت گذراندن مدت حبس می‌گذرد، مطابق قوانین و مقررات موکل امکان بهره‌مندی از آزادی مشروط را دارا است و دوران تحمل زندان به پایان رسیده است.

کوهپایه زاده ضمن تشکر از قوه قضاییه و رهبری گفت: این پرونده نمونه درخشان و مصداق بارز درایت و صداقت و صحت در تصمیمات و قول‌های دستگاه قضایی است. برخلاف برخی ادعا‌ها نهایتا هم اموال به کشور مسترد شد و هم حقوق قانونی موکل ملحوظ نطر قرار گرفت و احقاق شد.

وی افزود: به عنوان وکیل دادگستری از بدو ورود به پرونده تمام تلاش بر این امر بود که حقوق قانونی موکل مورد توجه قرار گیرد و پس از ۱۰ سال حضور در این پرونده تحقق وعده الهی را شاهدیم.

کوهپایه زاده در پایان گفت: در تاریخ دستگاه قضایی که همزمان استرداد اموال و حقوق متهم مورد توجه قرار گیرد مرهون عدالت خواهی و تدبیر و صلابت و اهتمام و ژرف اندیشی شخص رییس قوه قضاییه است که از بدو تشکیل پرونده تا امروز با نظارت و ارشاد و جلوگیری از کج روی‌ها و ارائه طریق هم مانع از تضییع حرمت خون انسان شدند و هم اموال مربوطه به کشور مسترد شد و یقینا اجر این ثواب عظیم نزد خداوند محفوظ است.


دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت، نیاز پیش‌ِ روی ما به حساب می‌آید
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • ضرورت اجتناب از افغان ستیزی/کشور در حوزه حضور اتباع اشباع شده است
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • علاقمندی کشور‌های آفریقایی برای بهره‌مندی از توانمندی‌های حوزه سلامت ایران