Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو انجمن داروسازان کشور گفت: میکروربات‌های دارورسان به نوعی هدفمند و دقیق دارو‌ها را از بافت‌های غیر دلخواه جدا کرده و به بافت‌های مورد نظر انتقال می‌دهند. به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، آرش محبوبی، عضو انجمن داروسازان کشور و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در برنامه رادیویی «روزنه» گفت: میکروربات‌های دارورسان، دارو‌ها را در بدن حمل می‌کنند و به هدف می‌رسانند و در موقعیت هدف دارو را آزاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: رسیدن داروی کافی به بافت هدف در بدن، مهم‌ترین مشکل حوزه دارو رسانی است.

عضو انجمن داروسازان با اشاره به این که سیستم‌های حامل روند دارورسانی را تسهیل می‌کنند، اظهار داشت: در سیستم‌های معمولی دارورسانی، دارو پس از ورود به داخل بدن در تمام بخش‌ها توزیع می‌شود و به تمام بافت‌های غیر دلخواه ما نفوذ می‌کند.

وی با اشاره به این که نفوذ دارو به بافت‌های غیر دلخواه عوارض متعددی را برای افراد به همراه می‌آورد، عنوان کرد: افراد درگیر با سرطان همیشه با عوارض جانبی متعددی – مانند ریزش مو – مواجه می‌شوند، چرا که دارو‌های موثر در درمان سرطان به نوعی به بافت‌های غیر دلخواه نفوذ پیدا می‌کنند.

محبوبی افزود: موضوع «دارورسانی» سعی دارد تا به نوعی هدفمند و دقیق دارو‌ها را از بافت‌های غیر دلخواه جدا کرده و به بافت‌های مورد نظر انتقال دهد.

وی با اشاره به موضوع «تجمیع و دفن دارو»، توضیح داد: بسیاری از دارو‌ها پس از ورود به بدن از طریق کلیه یا کبد مسیر دفع را طی می‌کنند. میکروربات‌های دارورسان خاصیت الکترومغناطیسی دارند و همین موضوع باعث می‌شود تا ما بتوانیم از خارج بدن مسیر دارو‌ها را مشخص کنیم و از تجمیع دارو در یک بافت خاص جلوگیری کنیم.

عضوهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اضافه کرد: در حال حاضر دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایران روی موضوع «حامل‌های نانو مغناطیسی داروها» مطالعه می‌کنند. امروزه بسیاری از حامل‌های دارویی در قالب گلبول‌های قرمز کار می‌کنند، به این معنا که گلبول‌های قرمز در بدن علاوه بر وظایف خود نقش حامل دارویی را بر عهده می‌گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: میکروربات حامل های نانو فناوری نانو درمان بیماری میکروربات ها دارو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۶۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان گفت: مأموران انتظامی مستقر در ایست و بازرسی شهید میرزایی شهرستان بندرعباس روز گذشته حین کنترل خودروهای عبوری لاین ورودی حاجی آباد به بندرعباس به یک دستگاه کامیون تانکر مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: مأموران جهت بررسی با همکاری عوامل انتظامی پاسگاه و تیم عملیاتی شهرستان خودرو را متوقف و در بازرسی از آن ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف و در این رابطه یک متهم راننده کامیون دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی استان ارزش سوخت قاچاق کشف شده در این عملیات را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان تصریح کرد: متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

کد خبر 6094703

دیگر خبرها

  • حمله شهرک‌ نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • حمله شهرک‌نشینان به کمک‌های ارسالی به غزه را به شدت محکوم می‌کنیم
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • حمله یک پهپاد انتحاری اوکراینی به حامل موشک یدکی برای سامانه پدافند هوایی بوک روس ها (فیلم)
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا
  • مهدی نصیری; زیر تیغ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان/ توهم یا شوخی یا پروژه هدفمند؟! +جدول
  • توقیف اتوبوس حامل گازوئیل قاچاق در ریگان
  • توقیف اتوبوس حامل ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان
  • کامیون تانکر حامل ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در توقیف پلیس
  • اردن حمله شهرک‌نشینان به کاروان‌های کمک‌ها را به شدت محکوم کرد