Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، چهل و نهمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان تهران در محل این استانداری برگزار شد. در این جلسه که با حضور ویدئو کنفرانس نمایندگانی از سازمان محیط زیست تهران، سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، گمرک غرب تهران، سازمان صنعت و معدن استان تهران، نمایندگان سه دانشگاه علوم پزشکی، جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای برگزار شد، چند دستور جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای این جلسه تعیین تکلیف ۸۰۰ تن محموله آزبست دپو شده در غرب تهران مورد بررسی قرار گرفت.

اکبرپور نماینده سازمان محیط زیست در این جلسه در خصوص این محموله آزبست گفت: براساس مصوبه‌ای از سال ۹۰ استفاده از آزبست و واردات آن ممنوع شد اما ۸۰۰ تن از این محموله که قبل از آبان ماه سال ۸۹ ثبت سفارش شد در گمرک غرب استان باقی ماند.

وی با اشاره به اینکه الیاف موجود در آزبست در هوا منتشر می‌شود، گفت: این حجم از آزبستی که در محوطه گمرک دپو شده تهدیدی برای سلامتی ساکنان غرب تهران است و تقاضا داریم که هرچه زودتر درباره آن تعیین تکلیف شود.

سپس مدیرکل گمرک غرب تهران با اشاره به محکومیت گمرک در سالهای گذشته به پرداخت جریمه ۲ میلیارد و ۳۶۷ میلیون تومانی گفت: تاکنون یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به حساب دادگستری واریز شد تا به صاحب کالا داده شود و اکنون منتظر نظر مقامات ذیربط برای تعیین تکلیف آن هستیم.

سپس نماینده سازمان املاک تملیکی در خصوص این ۸۰۰ تن آزبست گفت: در سال ۹۶ مناقصه‌ای برای این آزبست انجام شده و خریدار آن معلوم شده است اما به علت برخورد به شیوع کرونا و بسته شدن مرزها مشکلاتی در صادرات آن به وجود آمده و قرار است تا این آزبست به هندوستان صادر شود.

وی با بیان اینکه بسته‌بندی آزبست‌ها انجام شده، اظهار داشت: در هفته‌های آتی اولین محموله به شرط آنکه در گمرک مشکلی به وجود نیاید به هندوستان صادر می‌شود.

در ادامه جلسه براساس پیشنهاد محمد تقی‌زاده، معاون عمرانی استاندار تهران مقرر شد طی دو ماه آینده این محموله آزبست به هندوستان صادر شود.

تقی‌زاده در خصوص تعیین تکلیف این ۸۰۰ تن آزبست که در غرب تهران دپو شده است، گفت: براساس این جلسه مقرر شده طی دو ماه آینده آزبست‌های دپو شده که بیش از یک دهه است با این مشکل مواجه هستیم، ظرف دو ماه آینده تعیین تکلیف و مشکلات آن مرتفع شود.

در ادامه جلسه مسئله پاکسازی و ساماندهی پسماندهای منطقه خلازیر مورد بررسی قرار گرفت. پس از صحبت‌های نماینده شهرداری تهران و سازمان حفاظت محیط زیست محمد تقی‌زاده گفت: براساس جلسه‌ای که در برج ۹ سال گذشته در منطقه ۱۹ داشتم مقرر شد مجتمع صنفی براساس فرآیند قانونی با همکاری وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و استانداری فعال شود و پیگیری قانونی در این زمینه انجام گیرد.

محمد تقی‌زاده همچنین با اشاره به دیگر دستور جلسه این کارگروه که در خصوص سایت دفن پسماندهای صنعتی و ویژه استان تهران بود، گفت: در جلسه بعدی این کارگروه گزارشی در این باره ارائه خواهد شد.

وی همچنین در خصوص طرح جامع پسماند که در این جلسه به آن اشاره و مورد بررسی قرار گرفت نیز گفت: براساس صحبت‌های آقای علیپور مقرر شد مشاور ایشان در جلسه بعدی راجع به ساماندهی وضع موجود، نحوه انتقال و برنامه‌های آینده صحبت کنند. همچنین کمیته‌ای به اتفاق دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، شهرداری تهران، محیط زیست و نظام پزشکی برای بحث پسماندهای ویژه خرد، کلینیک‌ها و مراکز درمانی و مطب‌ها تشکیل و ساماندهی شود.

در پایان این جلسه مقرر شد میزان تقاضای تقریبی پسماندهای صنعتی از سوی شرکت‌ها و شهرک‌های صنعتی که از سازمان صمت مجوز دارند، تا جلسه بعدی این کارگروه برآورد و اعلام شود.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: محمد تقی زاده مورد بررسی قرار گرفت شهرداری تهران تعیین تکلیف محیط زیست ماه آینده غرب تهران تقی زاده گمرک غرب دپو شده مقرر شد ۸۰۰ تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۶۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد

در جلسه مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها، مباحث درباره راه‌اندازی کانون نهج البلاغه در دانشگاه‌ها و همچنین تعیین مسئول و میزبان بخش دانشگاهی دوره آینده نمایشگاه بین‌المللی قرآن تعیین تکلیف شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، جلسه یکصد و سی و ششم مجمع مشورتی شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها با حضور مدیران فرهنگی و قرآنی دستگاه‌های دانشگاهی در محل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.

گزارش مشکلات نمایشگاه قرآن و تعیین میزبان دوره آینده

در این جلسه چهار دستور قرآنی مورد بحث و بررسی کارشناسان قرار گرفت. در ابتدا نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از شرایط برپایی بخش دانشگاهی سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ارائه دادند و کم و کیف این حوزه مورد تحلیل قرار گرفت.

بر اساس تحلیل‌های عنوان شده و نظرات کارشناسان و نمایندگان، مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان میزبان بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن نامه‌ای مبنی بر ضعف‌ها و مشکلات نمایشگاه قرآن ارائه دهد.

در ادامه این نشست و پس از تحلیل‌های انجام شده در حوزه نقش دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، مقرر شد میزبانی بخش دانشگاهی دوره آینده نمایشگاه بین‌المللی قرآن که در اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، برعهده وزارت علوم باشد.

 

حفظ موضوعی ‌زمینه‌ای برای رواج "حفظ تخصصی قرآن" در کشور است

 

راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا طاهری، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم، در این جلسه گزارشی از جشنواره نهج‌البلاغه ارائه کرد. دانشگاه علوم پزشکی قم میزبانی این جشنواره را بر عهده داشته است.  

در این رابطه مقرر شد با حضور رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، معاونان و مدیران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و تأثیرگذاران حوزه نهج‌البلاغه تشکیل شود و در آن جلسه تصمیم‌سازی‌هایی در مورد فعالیت‌های بیشتر در حوزه نهج‌البلاغه صورت گیرد.

از دیگر مصوبات مربوط به این دستور تشکیل کانون نهج‌البلاغه در دانشگاه‌ها بود که بر اساس این مصوبه مقرر شد هر دانشگاه یک کانون نهج‌البلاغه داشته باشد.

گزارش دستگاه‌ها از جشنواره‌های داخلی قرآن و عترت

یکی دیگر از دستورها که مربوط به ارائه گزارش دستگاه‌ها از جشنواره‌های داخلی قرآن و عترت و ارائه گزارشی از تمهیدات در نظر گرفته شده برای برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت بود، در این جلسه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

در این بخش و پس از طرح مباحث مختلف مقرر شد زمان و مکان اختتامیه سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت که به میزبانی وزارت بهداشت برگزار می‌شود، در جلسه آینده مجمع مشورتی اعلام شود.

تصمیم‌گیری برای اضافه شدن یا اضافه نشدن بخش اساتید و کارکنان به جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان نیز به جلسه آینده مجمع مشورتی موکول شده است تا در این رابطه در آینده تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • اتباع غیرمجاز افغان دستگیر و از کشور خارج می شوند /۵۰ درصد اتباع در کدام شهر ساکن هستند؟
  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران
  • استاندار تهران: اتباع غیرمجاز دستگیر و از کشور خارج شوند
  • مجلس هفته آینده جلسه علنی ندارد
  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • فرش قرمز زیر پای تیمِ جدید استقلال!
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • کشف ۴۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در گمرک پرویزخان