Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسیحی تازیانی با تاکید بر ضرورت پایش تالاب ها و حفاظت و حراست از آنها، گفت: امسال سهمیه جذب ۱۶ محیط بان دریایی اخذ شده که پس از برگزاری آزمون، از خدمات آنان بهره خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « حبیب مسیحی تازیانی »  در نشست خبری که به مناسبت هفته  محیط زیست و به صورت آنلاین برگزار شد، ضمن گرامیداشت این هفته، شعار امسال هفته محیط زیست «جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران » اعلام و اظهار کرد: قطعا با برنامه ریزی در راستای تحقق این شعار تلاش خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

وی به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده این اداره کل در حوزه های مختلف پرداخت و گفت: در حوزه های  آموزش، سمن ها و امور محوله اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

 

 

مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان با اشاره به آتش سوزی های حادث شده در مناطق مختلف استان، افزود: این آتش سوزی ها که عمدتا بر اساس عوامل طبیعی، بی احتیاطی، سهل انگاری و خطای انسانی صورت گرفته، به 25هکتار از اراضی استان آسیب وارد کرده  است.

 

مسیحی تازیانی با تاکید بر ضرورت پایش تالاب ها و حفظ و حراست از آنها، عنوان کرد: از سال گذشته ایجاد دو مرکز پاسگاه ساحلی در تالاب شور شیرین میناب و تالاب گز سیریک با اعتبارات سازمانی و با هدف پایش تالابی در دستور کار قرار دارد که انشاالله در سال 1399 بهره برداری خواهند شد. همچنین امسال سهمیه 16 محیط بان دریایی اخذ شده که پس از برگزاری آزمون، از خدمات آنان بهره خواهیم گرفت.

 

مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان به همکاری مطلوب سمن ها با این اداره کل اشاره کرد و گفت: هر ماه جلسات منظمی با سمن ها برگزار می شود و در این نشست ها راهکارهای خوبی ارائه شده و می شود  در این راستا در صدد هستیم نشست مشترک رسانه و سمن های محیط زیستی را برنامه ریزی و برگزار کنیم.

 

مناطق حفاظت دریایی  در جوار سواحل جزایر

 

مسیحی تازیانی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه حفاظت از تالابها، یاد آور شد: طرح جامع زیست بوم در تالاب شور شیرین تیاب میناب مهیا شده که امیدواریم در کارگروه زیر بنایی استان به تصویب برسد . در این خصوص کارگروههایی فعال خواهند شد. در حوزه دریایی هم 6 نقطه حساس دریایی خصوصا در جوار سواحل جزایر به سازمان معرفی کرده ایم تا بتوانیم در حوزه دریا هم مناطق حفاظتی داشته باشیم.

 

وی به اجرای ضوابط زیست محیطی در اجرای همه طرح ها اشاره و اظهار کرد: در همه طرح های بزرگ خصوصا صنایع و شیلات با جدیت دنبال اجرای ضوابط محیط زیستی هستیم و همکاران من به دقت اجرای این ضوابط را از مجریان مطالبه می کنند. در خصوص پایش دریایی و سواحل هم نظارت لازم صورت می گیرد و مجموعه اداره دریایی و مرکز سنجش ،23 نقطه را به عنوان شاخص انتخاب و رصد می کنند. به عبارتی در اکثر صنایع سیستم های پایش آنلاین وجود دارد اخیرا هم پایش آنلاین خروجی پساب پالایشگاه هم در دستور کار قرار گرفته و بزودی انجام می شود.

 

مدیرکل محیط زیست استان هرمزگان با قدردانی از حمایت استاندار هرمزگان در برنامه مدیریت پساب بندرعباس، بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب با همکاری منطقه ویژه خلیج فارس از اواخر سال گذشته این طرح را آغاز کرده اند که با شیرین سازی آب آنرا در اختیار صنایع قرار دهند.

 

صید غیر مجاز ترال عامل مرگ آبزیان سواحل جاسک

 

« میثم قاسمی »، معاون فنی اداره کل محیط زیست استان هرمزگان نیز در این نشست عمده ترین عامل آتش سوزی اراضی را بی احتیاطی دانست و گفت: سهل انگاری و عوامل طبیعی از عمده ترین دلالیل بروز آتش سوزی هاست.

 

معاون فنی اداره کل محیط زیست استان هرمزگان مرگ آبزیان در سواحل جاسک را شرح داد و افزود: صید غیر مجاز ترال با قایق های صیادی صورت گرفته است و چون این آبزیان ارزش تجاری نداشته اند آن را در سواحل رها کرده اند.

 

قاسمی با اشاره به اینکه اداره کل محیط زیست استان هیچ جابجایی پلنگ در نقاط استان نداشته است، تصریح کرد: پلنگ از گونه هایی که نسل آن در حال انقراض است و متاسفانه به واسطه عدم وجود بیمه پلنگ این مسئله همواره تعارضاتی را بین دامداران و این گونه جانوری ایجاد کرده است و امیدواریم که بتوانیم این تعارضات را به حداقل برسانیم.

 

 تمدید جشنواره ملی صیانت از آب تا مردادماه 1399

 

« مطهره عابدینی »، رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل محیط زیست استان هرمزگان در این شست عملکرد حوزه آموزش و پژوهش را تشریح کرد و گفت: آموزش همکاران و کارکنان، اجرای طرح آموزشی یک ساعت با محیط بانان در شهرستان ها با همکاری آموزش و پرورش و برگزاری جشنواره های دانش آموزی در قالب این طرح، آموزش مربیان پیش دبستانی فعال در آموزش و پرورش و بهزیستی، نشست مستمر ماهانه سمن ها با مدیرکل  از جمله اقدامات است.

 

رئیس اداره آموزش و پژوهش اداره کل محیط زیست استان هرمزگان از تمدید جشنواره ملی صیانت از آب خبر داد و افزود: این طرح ملی است که با در نظر گرفتن شرایط مختلف، 9 استان مشارکت خواهند داشت.

 

عابدینی با بیان اینکه ساخت انمیشین های محیط زیستی  با هدف آموزش های غیر حضوری در دستور کار قرار گرفته است.، اضافه کرد: این طرح ملی تا مرداد تمدید شد و علاقه مندان می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

 

وی، روند مجوز دهی  مدارس سبز را دارای  اشکال دانست و گفت: برای اجرای مدارس سبز مقرر شد ساز و کارهای لازم به گونه ای دیده شود که مجوز از طریق آموزش و پرورش صادر شود.

 

گزارش از « غلامعباس شمس الدینی »

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته محیط زیست هرمزگان اداره کل محیط زیست استان هرمزگان مسیحی تازیانی محیط زیستی آتش سوزی سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۶۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر دبستان استثنایی نوید سعادت شهر گفت: در پی وزش باد چند جوجه جغد از لانه هایشان به بیرون پرتاب شده بودند.

خانم شجاعی افزود: در تماس تلفنی با اداره محیط زیست، نیرو‌های محیط زیست به همراه یکی از تیمارگران این اداره به مدرسه آمدند و جوجه ها را به لانه هایشان بازگرداند.

در دبستان استثتایی نوید، درختان کهنسال کاج با ارتفاع بیش از ۱۵ وجود دارد که جمعی از پرندگان به علت بلند بودن این درختان آشیانه خود را بر روی این درختان ساخته اند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • نجات جوجه جغد‌ها در پاسارگاد
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است