Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@12:15:25 GMT

گازوئیل گران نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۷۱۳۳

سید حمید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر افزایش قیمت گازوئیل اظهار داشت: افزایش قیمت گازوئیل نه در بودجه آمده و نه دولت در این زمینه بحثی مطرح کرده و تاکنون از سوی هیچ مقام مسئولی تائید نشده است. آقای نوبخت در مجلس یک موضوع کلی در زمینه لزوم کم شدن میزان یارانه‌ها مطرح کرد، برخی حدس زدند که این برنامه در مورد نفت‌گاز اعمال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: اکنون شرایط برای تغییر قیمت مساعد نیست و با توجه به اتفاقات سال گذشته بعید است که دولت بخواهد در رابطه با یارنه انرژی تغییری اعمال کند.

گازوئیل در همه دنیا گران‌تر از بنزین است

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تصریح کرد: البته در همه دنیا گازوئیل از بنزین گران‌تر است و قاعدتا قیمت کنونی این فرآورده با قیمت‌های جهانی تطابق ندارد و اگر تغییری اعمال شود باید برابر با نرخ بنزین توزیع شود.

وی گفت: با توجه به اینکه عمده مصرف‌کنندگان گازوئیل قابل کنترل هستند یارانه مربوط به آن را نیز می‌توان کنترل کرد گرچه قاچاق در این فرآورده هم زیاد است.

تولید 95 میلیون لیتر گازوئیل در روز

 حسینی یادآور شد: در حال حاضر روزانه 95 میلیون لیتر در روز تولید گازوئیل داریم و در زمینه تولید این فرآورده خودکفا هستیم، میزان مصرف نیز کمی کمتر از رقم تولید است، اخیرا دولت ۵ درصد از سهمیه‌ها کم کرده که می‌توانیم 10 تا 15 میلیون لیتر صادرات داشته باشیم. ضمنا علاوه بر تولید گازوییل توسط پالایشگاه‌ها شاهد تولید هیدروکربور سنگین توسط پخش خصوصی و فرآورده‌های پتروشیمی (هیوی‌اندلایت) نیز هستیم که شبیه گازوییل بوده و عمدتا صادر می‌شوند، پالایشگاه‌ها نیز هر زمان مازاد داشته باشند اقدام به عرضه در بورس کرده و مشتری هم دارند.

قاچاق همچنان ادامه دارد؟

وی درباره قاچاق گازوئیل نیز گفت: قاچاق این فرآورده نسبت به قبل کاهش یافته، کرونا باعث شد مصرف بقیه کشورها هم کم شود، اما در کل بیشترین حجم قاچاق فرآورده مربوط به گازوئیل است، عمدتا از طریق استان‌های مرزی، لنج‌ها، سهمیه اختصاصی به بخش کشاورزی و یا کامیون‌ها نشت می‌کند، مرتب شاهدیم که جایی کشف می‌شود که زیر دریا لوله‌گذاری شده و از استان‌های مرزی به دست قاچاقچیان می‌رسد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: افزایش قیمت انرژی بخش کشاورزی دولت قاچاق نفت یارانه صادرات نوبخت گازوئیل سید حمید حسینی قیمت گازوئیل افزایش قیمت بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی گفت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در مرز ماهیرود طی سال گذشته به حدود ۷ هزار میلیارد ریال رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا عابدانی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فروش مرزی فرآورده‌های نفتی در 12 ماه سال گذشته در ماهیرود انجام شده که قریب به 7 هزار میلیارد تومان به خزانه دولت واریز شده است.

وی با بیان اینکه در نتیجه اقدامات مفید در این مرز، بیش از 25 میلیون لیتر فروش مرزی فرآورده‌های نفتی تحقق یافته است گفت: این میزان ضمن انتفاع مرزنشینان و رونق بازارچه‌ مرزی، سهم به سزایی در کاهش قاچاق و عرضه خارج از شبکه سوخت داشته است.

 مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان جنوبی تصریح کرد: از محل فروش یاد شده بیش از 180 میلیارد ریال به عنوان حق العمل سازمان همیاری‌های شهرداری استان پرداخت شده که در جهت تقویت بنیه مالی شهرداری‌ها و سایر مصارف مالی در سطح استان هزینه خواهد شد.

عابدانی گفت: با آغاز محاسبه میزان سوخت خروجی بر اساس باک پر در مرز ماهیرود، علاوه بر جلوگیری از قاچاق در مرز، کنترل باک کامیون‌ها تسهیل شده و در حداقل زمان ممکن، کار کامیون‌های صادراتی در زمینه کنترل و نظارت بر سوخت خروجی از طریق باک بررسی و بر اساس قیمت شناور مرزی غرامت به حساب خزانه واریز می‌شود.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • کشف انبار دپوی ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر ماهشهر
  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر/ ۳ نفر دستگیر شدند
  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر
  • بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب کشف شد
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت+عکس
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود