Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@19:11:15 GMT

قدرت و جایگاه خواهر اون

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۷۱۸۲

قدرت و جایگاه خواهر اون

به گفته کارشناسان، تهدیدهای اخیر کره شمالی به تعطیلی دفتر اتحاد دو کره و پایان دادن به دیگر توافقات مهم دو کشور نشان‌دهنده نیت کیم جونگ اون برای تقویت جایگاه سیاسی خواهرش کیم یو جونگ است.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، چند روز پیش کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون،‌ رهبر کره شمالی، در بیانیه‌ شدیداللحنی کمپین گروه‌هایی از اتباع فراری کشورش به همراه دیگر فعالان مخالف در کره جنوبی برای فرستادن اعلامیه‌های تبلیغاتی ضد حکومت پیونگ یانگ به داخل خاک این کشور کمونیستی را به عنوان یک اقدام "خصمانه و مغایر با یک سری توافقات صلح" بین دو طرف محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هشدار داد، در صورتی که کره جنوبی روند فرستادن این اعلامیه‌ها را متوقف نکند، پیونگ یانگ نه فقط دفتر ارتباطی دو کره را تعطیل خواهد کرد بلکه همچنین توافق نظامی دو طرف برای کاهش تنش را نیز لغو کرده و یک مجتمع صنعتی مشترک در مرز را نیز به طور کامل برخواهد چید.

با این حال کره جنوبی در پاسخ متعهد شد به اینکه چنین فعالیت‌هایی را ممنوع سازد اما اداره موسوم به "اداره جبهه متحد" در دولت کره شمالی یک روز بعد از آن متعهد به عملی ساختن تهدیدات خواهر رهبر کره شمالی شده و تایید کرد او مسئول اصلی مدیریت مسائل دو کره در حکومت آنجا است.

کارشناسان طرح یک چنین اظهاراتی تندی از جانب پیونگ یانگ را با هدف دامن زدن به اختلافات در داخل کره جنوبی و همچنین ارتقا جایگاه سیاسی کیم یو جونگ در کره شمالی با قراردادنش در راس روندهای تصمیمگیری های سیاسی مهم می دانند.

لیف اریک ایسلی، یک استاد مطالعات بین الملل در دانشگاه Ewha Womans در سئول با تایید دنبال کردن این اهداف از جانب کره شمالی عنوان کرد: کیم جونگ اون در حال استفاده از خواهرش (که قبلا فرستاده ویژه کره شمالی برای به اصطلاح "دیپلماسی لبخند" در زمان المپیک بازی‌های زمستانی ۲۰۱۸ بود)، برای تهدید بنیان شکننده همکاری‌های بین دو کره است در حالی که گروه‌های مترقی در کره جنوبی چشم امید به تقویت این بنیان دارند.

سال گذشته میلادی، خواهر رهبر کره شمالی اقدام به ارسال پیام تسلیت از سوی برادرش بابت مرگ لی هی هو، همسر کیم دائه جونگ، رئیس جمهور اسبق کره جنوبی کرد که به خاطر تعاملاتش با کره شمالی شهرت داشت.

اخیرا به دنبال مطرح شدن یک سری گمانه زنی‌ها در خصوص ابتلای رهبر کره شمالی به بیماری شدید، حتی بحث جانشینی خواهرش در رهبری مطرح شد.

کارشناسان معتقدند با توجه به مشارکت‌های فعالانه اخیر کیم یو جونگ در سیاست‌گذاری‌ها و طرح بیانیه‌های تند، نقش‌آفرینی‌های سیاسی او از سطح عنوان رسمی‌اش یعنی معاون اول مدیر دپارتمانی در کمیته مرکزی حزب حاکم کارگران بالاتر است و اختیارات او اکنون تعداد زیادی از سازمان‌های دولتی را در بر میگیرد و او صرفا مطرح کننده ایده‌های رهبر این کشور نیست./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رهبر کره شمالی کیم یو جونگ کره جنوبی دو کره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۷۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی

پس از نتایج شگفت‌انگیز تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا و صعود به جام جهانی، این تیم در رنکینگ جهانی چهار پله صعود کرد.

در تازه ترین رنکینگ جهانی فوتسال تیم ملی فوتسال افغانستان در آسیا از جایگاه دوازدهم به جایگاه هشتم رسید و از جایگاه ۴۹ جهانی به جایگاه ۴۵ صعود کرد.

این درحالی است که در روزهای گذشته تیم ملی فوتسال افغانستان با درخشش در جام ملت‌های فوتسال آسیا به جایگاه پنجم این مسابقات راه پیدا کرد و جواز حضور در جام جهانی فوتسال را به دست آورد.

این در حالی است که کادر فنی این تیم همه ایرانی هستند و حالا افغانستان به قدرتی تازه در فوتسال آسیا تبدیل شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر معظم انقلاب اسلامی
  • سردار سلامی: رهبر انقلاب فرمودند سپاه در بحث آموزش مجاهدت کند
  • حکم دادگاه رژیم صهیونیستی علیه خواهر هنیه
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر انقلاب
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • آتش سوزی خودروی پراید در جایگاه سوخت آستارا
  • استقبال از تیم ملی فوتسال افغانستان در تهران
  • کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی ۲ خواهر در مازندران
  • صعود فوتسال افغانستان در رنکینگ جهانی