Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی احداث راه آهن اردبیل-میانه با اختصاص اعتبارات لازم و توجه ویژه دولت تسریع می‌یابد و در سال آینده شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود. ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

داود شایقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث راه آهن اردبیل-میانه با اختصاص اعتبارات لازم و توجه ویژه دولت تسریع می‌یابد و در سال آینده شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این پروژه را مطالبه جدی مردم استان اردبیل را دانست و افزود: پروژه بزرگ راه‌آهن اردبیل یکی از مهم‌ترین مطالبات و خواسته‌های جدی مردم مناطق مختلف استان اردبیل به ویژه در حوزه ریلی و جاده‌ای است که می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

پروژه راه آهن میانه - اردبیل مشکل تامین اعتباری نداردشهرک صنعتی زنجان با همکاری راه آهن شمالغرب به شبکه ریلی متصل می‌شوداستاندار بوشهر: با همراهی نمایندگان اجرای پروژه راه آهن بوشهر تسریع شد

شایقی از سفر معاونت ریاست جمهوری به استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: همچنین امروز نیز معاونت ریاست جمهوری به استان اردبیل و مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور برای بازدید از این پروژه و بررسی مسائل و مطکلات پیرامون آن به استان اردبیل سفر خواهند کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به اعتبارات لازم برای این پروژه ریلی بیان کرد: بعد از سفر ریاست جمهوری 250 میلیارد تومان از طریق یکی از بانک‌ها برای پروژه راه آهن اردبیل و 700 میلیارد تومان نیز از طریق کمک بانک‌های عامل به پروژه راه آهن اردبیل اختصاص یافته است.

 توسعه صادرات محصولات کشاورزی اولین دستاورد

وی در ادامه با بیان اینکه بهره‌برداری از راه‌آهن اردبیل در توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان موثر خواهد بود اظهار کرد: تکمیل و بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن اردبیل-میانه علاوه‌بر سایر مزایا و تاثیرات مثبت بر مباحث اقتصادی در افزایش و همچنین توسعه کشاورزی منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

شایقی با اشاره به پروژه‌های عظیم شمال استان اردبیل گفت: پایانه لجستیکی و شهرک مشترک صنعتی ایران و آذربایجان و راه آهن اردبیل به پارس‌آباد در ادامه راه آهن میانه اردبیل در دستور کار قرار گرفته شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: تکمیل پروژه‌های ریلی و جاده‌ای مناطق مختلف استان استان دغدغه مجموعه ما است که در سفر معاونت رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه علاوه بر تاکید بر آن اتصال راه آهن اردبیل به کشور‌های آسیای میانه از طریق مرز شهرستان پارس‌آباد مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 146/ی

R41374/P/S6,49/CT15

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروژه راه آهن اردبیل راه آهن اردبیل میانه بهره برداری استان اردبیل رئیس سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۷۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر اسماعیلی گفت: بخشی از پروژه‌های بهسازی و توسعه در کریدورهای اصلی زنجان - بیجار، زنجان - دندی - تخت سلیمان، زنجان - بناب، منجیل، سه‌راهی سلطانیه به قیدار و همدان و همچنین بهسازی کلور به درام از حوزه شهرستان طارم است که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی راه و حمل‌ونقل را یکی از مؤلفه‌های توسعه هر کشوری عنوان کرد و افزود: استان زنجان به جهت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در کریدور اصلی کشور به عنوان محور حیاتی در بحث حمل‌ونقل شناخته می‌شود که توجه به ایمنی محورهای مواصلاتی این استان از اولویت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی را از مهمترین وظایف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانسته و گفت: با توجه به اعتبارات تخصیصی بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

وی اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راه‌ها دانست و ادامه داد: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان - قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی وبهسازی شد.

اسماعیلی از برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در دو لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه حل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه به هزینه‌های بالای ساخت راه اشاره کرد و ادامه داد: ساخت یک کیلومتر راه اصلی حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با شرایط اقتصادی حاکم و محدودیت‌های اعتباری باید از ظرفیت‌های خارج از اعتبارات دولتی که می‌تواند به پروژه‌ها تزریق شود استفاده کرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

کد خبر 6090434

دیگر خبرها

  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • نگران رسوب پروژه های عمرانی معطل مانده در اردبیل هستیم
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری