Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@12:33:14 GMT

بازگشایی سینما‌ها در استان کرمان

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۷۶۹۶

بازگشایی سینما‌ها در استان کرمان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  محمدی معاون هنری و سینمایی اداره کل ارشاد استان گفت: از ابتدای تیرماه سینما‌های استان کرمان بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند.

او افزود: پرسنل سینما باید دستکش ماسک و تب سنج داشته باشند و مردم هم ملزم به استفاده از ماسک ودستکش هستند و فاصله گذاری اجتماعی هم رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین محمد جواد حسین زاده معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: با احتساب مجوز‌های چاپ قبل از سال ۹۸ که در سال گذشته اعلام وصول شده است، ۴۵۴ عنوان کتاب به تیراژ ۴۹۰ هزار و ۵۲۵ توسط ناشران محلی به مرحله نشر رسید.

او افزود: به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی صنعت نشر و همچنین گرانی کاغذ در سال گذشته عنوان‌های چاپی کاهش یافته است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: از ابتدای سال نیز تا کنون برای بیش از ۵۸ عنوان کتاب با تیراژ ۷۴ هزار، درخواست اعلام وصول دریافت و مورد بررسی قرار گرفته اند.

حسین زاده تصریح کرد: مجوز این تعداد کتاب با برگزاری ۱۲ جلسه کارگروه نظارت بر نشر کتاب استان و کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های دینی، پزشکی، ادبیات، تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی و کودک و نوجوان و علوم پایه صادر شده است.

او بیان داشت: از ابتدای راه اندازی سامانه جامع صدور مجوز قبل از چاپ کتاب تا کنون بیش از ۱۸۲ اثر در سامانه ثبت شده است که برای ۱۳۰ اثر مجوز قبل از چاپ صادر و برای ۱۴ عنوان کتاب نیز اعلام وصول صادر شده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: ۶۷ ناشر فعال در استان وجود دارد که ۱۶ نفر از آن‌ها زن و مابقی مرد هستند و ۱۴ ناشر در شهرستان‌ها و مابقی در کرمان هستند و تعداد مؤلفان استان کرمان ۲۰۱ نفر شامل ۷۸ زن و ۱۲۳ مرد است.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز چاپ کتاب ویروس کرونا استان کرمان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۷۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی

الکساندر کینشچاک، رئیس بخش سیاست خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه روسیه به ریانووستی گفت که روسیه و لیبی در زمینه بازگشایی کنسولگری روسیه در بنغازی با یکدیگر همکاری می‌کنند.

پروسه توافق با طرف لیبیایی برای ایجاد یک نمایندگی جدید کنسولی روسیه در شرق این کشور هنوز تکمیل نشده است. او توضیح داد که در واقعیت‌های فعلی این امر بسیار دشوار است.

روسیه اخیراً سفارت خود را در طرابلس بازگشایی کرد، سفارتی که قبلاً با شروع جنگ داخلی در لیبی در سال ۲۰۱۴ بسته شده بود. روسیه حضور نظامی در لیبی دارد و از ارتش ملی لیبی (LNA) مستقر در طبرق به رهبری مارشال خلیفه حفتر حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • صدور مجوز بهره‌برداری شهرک صنعتی شماره ۲ زرند پس از ۱۷ سال انتظار
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی امکانپذیر نیست +فیلم
  • امکان عرضه کتاب‌های غیرمجاز در نمایشگاه مجازی وجود ندارد +فیلم
  • تردد در معابر منتهی به میدان کتاب ساماندهی و کانالیزه شد
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند