Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت گفت: اخلاص در فعالیت‌های قرآنی از مهم‌ترین ویژگی فعالیت‌های قرآنی، مذهبی و متضمن اثربخشی آنها است. تاریخ انتشار: 13:56 - 19 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۷۲۸۶

خبرگزاری میزان- سیماسادات لاری در «نشست مشترک شورای مرکزی مجامع کانون‌های "قرآن و عترت" و "مذهبی" دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور که روز گذشته (یک‌شنبه) در سالن جلسات معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بیان کرد: اخلاص در فعالیت‌های قرآنی از مهم‌ترین ویژگی فعالیت‌های قرآنی، مذهبی و متضمن اثربخشی آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 لاری طی سخنانی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بیان کرد: اخلاص در فعالیت‌های قرآنی از مهم‌ترین ویژگی فعالیت‌های قرآنی، مذهبی و متضمن اثربخشی آنها است. موفقیت‌های کارهای فرهنگی با برکت فعالیت‌های قرآنی به بالندگی و بلوغ می‌رسد. معتقدم شما دانشجویان فعال در کانون‌های قرآن و عترت و مذهبی می‌توانید با فعالیت‌های همه‌جانبه‌نگر، اصولی و برنامه‌ریزی درست خود تأثیرگذاری زیادی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: استفاده کادر درمانی  از طرح ترافیک در تهران رایگان شد+جزئیات

معاون وزیر بهداشت افزود: کار در مسیر نشر معارف تابناک قرآن و سیره اهل بیت علیه‌السلام آنقدر عظمت دارد که هر چقدر در مسیر آن تلاش کنیم باز هم کم است. برای خدمت به قرآن نباید کوتاهی کنیم و باید از حداکثر توان و منابع خود برای گسترش جامعیت قرآن در سطح جامعه و دانشگاه استفاده کنیم. خوشحالم که کانون‌های قرآن و عترت و مذهبی در مدت کمی که از زمان انتخابات‌شان می‌گذرد، فعالیت‌های مهمی انجام دادند و در زمان شیوع کرونا، نشر معارف قرآنی را در صدر فعالیت‌های خود قرار دادند و برکت این کتاب شریف را با زیست دانشجویی همراه کردند. ما باید لذت قرآن را در زندگی جوانان ساری و جاری کنیم تا آنها طعم شیرین آن را بچشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت همچنین توصیه کرد: جانشین‌پروری و توجه به پژوهش از مهمترین کارهایی است که در زمینه ریل‌گذاری و بسترسازی فعالیت‌های فرهنگی در آینده اهمیت دارد. انقلاب ما در اصل یک انقلاب فرهنگی است و ما باید فرهنگ و دین را در سایه قرآن و ارزش‌های پاک شهدا مدنظر داشته باشیم.

 لاری همچنین به ضرورت برگزاری مستمر "جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان دانشگاه‌های علوم پزشکی" اشاره کرد و گفت: دانشجویان و عزیزانی که مایل هستند در فعالیت‌های قرآنی حضور یابند و خود را در مسابقات مختلف قرآنی محک بزنند، بهترین بستر برای این افراد بدون شک حضور در "جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت" است. دانشجویان می‌توانند در قالب این جشنواره‌ها و حضور در مسابقات مختلف قرآنی از جمله حفظ و قرائت قرآن، تفسیر و مشارکت در فعالیت‌های قرآنی آمیخته با ادب و هنر ، با قرآن انس و الفت بیشتری داشته باشند و استعدادهای خود را در این زمینه تقویت کنند.

در بخش دیگری از این جلسه حامد سلیمی دبیر کانون‌های قرآن و عترت به نمایندگی از اعضای شورای مرکزی عنوان کرد: انتخابات ما در بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شد و اواخر اسفندماه مجمع را تحویل گرفتیم که همزمان با شیوع کرونا در کشور بود، اما در همین زمان طرح بزرگ یک‌درصد (ویژه ماه مبارک رمضان) را اجرا کردیم و مجمع را کمیته‌بندی کردیم. روابط عمومی، طرح و برنامه، جشنواره، آموزش و... از جمله کمیته‌های ما است.

بر اساس این گزارش، در این نشست اعضای شورای مرکزی کانون‌های قرآنی و مذهبی به بیان گزارش و دغدغه‌های خود پرداختند. معرفی برنامه‌های‌صورت گرفته و در حال اجرا، بخشی از گزارش فعالیت مجامع تخصصی کانون‌های قرآن وعترت و مذهبی بود. طرح بزرگ یک ‌درصد (ویژه ماه مبارک رمضان)، تولید ۳۰ پادکست قرآنی، مسابقه تفسیر طرح، ربات جشنواره قرآن و عترت(ع) از جمله فعالیت‌های به اجرا در آمده بود. در طرح یک درصد مسابقاتی چون رقابت قاریان، مسابقات تفسیر، مسابقه جدول ویژه شب قدر و... طراحی و اجرایی شد. در حال حاضر نیز طرح "سفیران نور" در حال اجرا شدن است.

درخواست مجوز نشریه قرآنی "قلم"، طرح "دانشجوخبرنگار قرآنی"، "نمایشگاه مجازی قرآنی"، "رویداد استارتاپ قرآنی"، "سیر مطالعاتی فعالان قرانی"، "رتبه‌بندی کانون‌ها"، "برنامه‌ قرآن در زندگی"، "سازماندهی دانشجو معلمان قرآن" و "همایش فعالان قرآنی" از جمله برنامه‌های آتی و موارد درخواستی اعضای شورای مرکزی کانون‌های قرآنی بود.

محمد امین راعی دبیر کانون‌های مذهبی نیز در این نشست عنوان کرد: مجمع کانون‌های مذهبی از پنج کانون "هیات"، "عفاف و حجاب"، "مهدویت"، "ایثار و شهادت" و "نماز" تشکیل شده است و هر کانون در شورای مرکزی یک نماینده دارد. کانون مذهبی بزرگترین کانون وزارت بهداشت به حساب می‌آید و ۱۴۰ کانون فعال در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی دارد. تلاش ما در دوره‌ حاضر این است که بین اعضای کانون‌های مذهبی ارتباط مستمر و هم افزایی صورت بگیرد.

وی افزود: کانون‌های مذهبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی استفاده از بنیه و توان دانشجویی برای پیشبرد فعالیت‌های مذهبی است.

تولید پادکست، اپلیکیشن مذهبی، مسابقه "دختران آفتاب"(مسابقه کتاب‌خوانی)، "منجیان هالیوود"(نقد و بررسی آثار آخرالزمانی هالیوود با حضور کارشناسان )، کارگاه مجازی "حریم مروارید"(کارگاه مجازی حجاب و عفاف)، طرح دانشجو مداح از جمله فعالیت‌های کانون‌های مذهبی مذهبی است. فعالیت در بخش ویژه شهید حاج‌قاسم سلیمانی در بیست و پنجمین جشنواره قرآنی هدهد از دیگر فعالیت‌های این کانون‌ها است.

گفتنی است در این نشست که با حضور نمایندگان مجامع شورای مرکزی کانون‌های قرآن و عترت و مذهبی وزارت بهداشت برگزار شد، سیماسادات لاری معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، حسین همتی معاون مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت و اعضای شورای مرکزی کانون‌های قرآنی و مذهبی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت بهداشت قرآن و عترت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی کانون های قرآن و عترت اعضای شورای مرکزی کانون های مذهبی جشنواره قرآن قرآن و عترت عترت و مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اعظم السادات برغمدی اظهار کرد: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور ادامه داد: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، تحقق خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی با خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی نظیری پیش روی دختران علاقه‌مند در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته بانوان علاقمند تبریزی به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" ویژه بانوان سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان بیضا
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • راه‌اندازی کانون نهج‌ البلاغه در دانشگاه‌ها تصویب شد
  • انتخاب وزارت علوم به میزبانی بخش دانشگاهی سی و دومین دوره نمایشگاه قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی