Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@21:59:47 GMT

سارقین شبکه ریلی به محاکم قضایی معرفی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۷۹۰۲

سارقین شبکه ریلی به محاکم قضایی معرفی می‌شوند

سعید رسولی روز دوشنبه در حاشیه نشست خبری در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش سوانح ریلی گفت: برعکس تصورات موجود افزایش سوانح ریلی نداشتیم، سوانح ریلی سال ٩٨ به نسبت سال قبل‌تر و سوانح ریلی سال ٩٩به نسبت سال گذشته کاهش یافته است.

وی در خصوص موضوع پیچ دزدی و ریل دزدی که اخیرا به عنوان علت برخی سوانح ریلی مطرح است، گفت: پلیس راه آهن به صورت روزانه وظیفه تامین امنیت از خطوط ریلی را بر عهده داشته و به صورت روزانه موردهایی را شناسایی و به طور کلی سرقت را گزارش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رسولی موارد سرقت و تعرض به خطوط ریلی به صورت روزانه رصدو با جدیت دنبال می شیود و مجرمین تحویل مقامات قضایی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه ایمنی برند راه آهن است، گفت: شفافیت در اطلاع رسانی نیز خط قرمز ما است .به محض وقوع هر حادثه‌ای کمیسیون سوانح به محل اعزام می‌شود و شروع به بررسی دلایل و شواهد می‌کند و اگر علت حادثه‌ای هنوز مشخص و اعلام نشده است به دلیل روشن نبودن موضوع است.

رسولی با بیان اینکه تنها کمیسون سوانح ریلی اجازه اعلام علت حوادث ریلی را دارد، گفت:حتی به عنوان مدیرعامل شرکت راه آهن اجازه اظهار نظر ندارم. علت وقوع سوانح را کمیسیون عالی سوانح در راه‌آهن بررسی، مشخص و اعلام می‌کند که این کمیسیون خارج از راه‌آهن مشغول به کار است و اعضای آن توسط وزیر راه و شهرسازی انتخاب می‌شوند.

وی گفت:در خصوص برخورد با مدیران متخلف که در بروز سانحه تاثیرگذار بودند نیز قوانین وجود دارد و اعمال خواهد شد.

رسولی در ادامه به سبد تامین منابع مالی راه آهن در سال ٩٩ اشاره کرد و گفت: سازوکارهای مالی پشتیبان برای جهش تولید در سال جدید، تبصره ١٩ و ١٨ قانون بودجه سال ٩٩ است.

مدیرعامل شرکت راه آهنگفت: بر این اساس از محل تبصره ۱۸ مبلغ ۱۹۰۰ میلیارد تومان تامین شد که تاکنون ۴۷۰ هزار میلیارد تومان آن جذب راه آهن شده است و امیدواریم باقی آن نیز به زودی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: از محل تبصره ۱۹ هم در هفته آینده فراخوان عموم برای سرمایه‌گذاری در ساخت ۱۵۰ کیلومتر خط فرعی اعلام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اکنون ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر طول خطوط اصلی راه آهن است اما با احداث خطوط فرعی می‌توان چندین چشمه بار را به ریل متصل کرد.

وی گفت: همچنین از محل ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید، ظرفیت جذب سرمایه گذاری در حوزه ریلی سرعت خواهد گرفت و ۴۶۴ واگن تامین مالی شده است.

برچسب‌ها شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران سعید رسولی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران سعید رسولی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران سعید رسولی سوانح ریلی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۷۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دستگیری سارقین زورگیر در عملیات پلیس

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

روز دهم اردیبهشت در گشت زنی‌های هدفمند ماموران به موتورسیکلت لاکی اقدام به موبایل قاپی در مقابل مامورین می‌نمایند و متواری می‌شوند که پس از تعقیب گریز لاستیک موتور را مورد اصابت گلوله قرارداده و موفق به دستگیر کردن سارقین شدنددر بررسی اولیه از متهمین ۳ عدد گوشی آیفون و یک عدد قمه وسلاح غیر متعارف کشف گردید متهمین در تحقیقات اولیه به جرم خود و سرقت اشیاء قیمتی خصوصا تلفن همراه اعتراف کرد.

دیگر خبرها

  • دادگاه های صلح در محاکم اردبیل ایجاد می شود
  • اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر معرفی شدند
  • معرفی اعضای شبکه اجرای قانون اساسی در استان بوشهر
  • پیشنهاد تماشای «افعی تهران» در تلویزیون
  • ثبت کمترین میزان سوانح ریلی در یک دهه گذشته
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • ببینید | دستگیری سارقین زورگیر در عملیات پلیس
  • کریدور شلمچه بصره با اهمال مدیریت راه آهن زمین خورد
  • کریدور ریلی خواف هرات گرفتار تحریم‌ های داخلی است