Web Analytics Made Easy - Statcounter

خواجوی با اشاره به رسیدگی کانون «شیفتگان ولایت امیرالمومنین(ع)» به وضعیت کارگران روزمزد و آسیب‌دیده بر اثر کرونا، گفت: اعطای وام قرض‌الحسنه، توزیع بسته‌های حمایتی و بهداشتی و انجام فعالیت‌های فرهنگی در این راستا است.

«حسین خواجوی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد  خبرگزاری شبستان درباره اقدامات کانون فرهنگی هنری «شیفتگان ولایت امیرالمومنین(ع)» در رزمایش مواسات و کمک مومنانه ذیل طرح ملی «راهکار»، اظهار کرد: این کانون وابسته به مسجد و مجتمع مهدیه در مناطق محروم و حاشیه ای مشهد واقع شده و بازه فعالیت آن به حدود 20 سال قبل باز می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته مهم تمرکز فعالیت این کانون مسجدی بر مخاطب کودک و نوجوان در قالب تربیتی و فضای کار هیئت است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «شیفتگان ولایت امیرالمومنین(ع)» در جوار مسجد و مجتمع مهدیه استان خراسان رضوی، گفت: در موضوع مواسات و کمک مومنانه به محض شیوع کرونا، کارگروه جهادی کانون ورود کرده و بسته های ضدعفونی و بهداشتی را در منطقه مهرآباد و بر اساس منطقه بندی از روی نقشه، با مراجعه به درِ همه منازل توزیع کرد.

 

وی ادامه داد: با توجه به برگزاری جلسات هفتگی مسجد مهدیه در شب های پنجشنبه، پس از شیوع کرونا زمان این جلسات را به ضدعفونی کردن محلات با همکاری اعضای کانون اختصاص دادیم.

 

خواجوی با اشاره به موقعیت جغرافیایی کانون فرهنگی هنری «شیفتگان ولایت امیرالمومنین(ع)»، تصریح کرد: واقع شدن کانون در منطقه کارگرنشین و محروم شهر، ضرورت کمک های مومنانه به اهالی را دوچندان کرده است به ویژه که بیشتر ساکنان محله از کارگران روزمزد هستند و به دلیل شیوع کرونا با آسیب های اقتصادی جدی روبرو شده اند. از این رو، کانون با همکاری مسجد و مجتمع مهدیه وام قرض الحسنه بین دو تا پنج میلیون تومان با بازپرداخت های طولانی مدت را به محرومان منطقه اعطا می کند.

 

وی با بیان اینکه کانون با همراهی مسجد و مجتمع مهدیه فعالیت های خیریه اعم از حمایت از سادات و خانواده های بدسرپرست و بی سرپرست را هم دنبال می کند، گفت: در این راستا بسته های معیشتی را در سه مرحله بین خانواده های تحت پوشش خیریه و نیز دگر افراد شناسایی شده، توزیع کردیم، که در مجموع شامل 500 بسته به ارزش 350 تا 400 هزار تومان می شود. هزینه این بسته ها توسط خیران و سازمان ها و بچه های مهدیه تامین شده است.

خواجوی با اشاره به پیوست های فرهنگی طرح ملی راهکار، ابراز کرد: در این راستا ما نیز در توزیع بسته های معیشتی بین محرومان صرفا به محصولات غذایی و خوراکی بسنده نکردیم بلکه اقلام فرهنگی و نیز عروسک و اسباب بازی نیز برای بسته ها پیش بینی شد و در آنها قرار گرفت.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «شیفتگان ولایت امیرالمومنین(ع)» درباره استفاده از ظرفیت نوجوانان عضو کانون در اجرای رزمایش مواسات و نیز مقابله با کرونا، ابراز کرد: هم در بسته بندی و هم در توزیع بسته های حمایتی و بهداشتی نوجوانان همکاری داشتند و با پوشش یک‌دست و مرتب و همراه با دستکش ژتون های دریافت بسته های معیشتی را با مراجعه به درِ منازل توزیع کردند.

 

وی با اشاره به حضور اهل سنت در منطقه فعالیت کانون فرهنگی هنری «شیفتگان ولایت امیرالمومنین(ع)»، بیان کرد: به منظور فرصت سازی برای وحدت مذاهب در مناسبت ها، در توزیع بسته های حمایتی بین محرومان اهل سنت در ایام ولادت امام مجتبی(ع) بسته های شکلات و شیرینی نیز قرار دادیم.

 

خواجوی با بیان اینکه ما هر سال مراسم افطاری وحدت را برگزار می کردیم، گفت: این مراسم در شب ولادت امام مجتبی(ع) و با حضور اهالی و بزرگان سه مسجد منطقه برگزار می شد.

 

وی با اشاره به دیگر فعالیت های فرهنگی این کانون در ایام مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات مجازی مثل نقاشی خانوادگی «زیباترین حرم» با موضوع تصویر ذهنی کودکان از قبرستان بقیع و اجرای پویش «شیرین ترین تولد» با محور پخت کیک و منزل آرایی ویژه نیمه شعبان و اهدای جوایز نفیس همچون کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، دوچرخه و ... که با مشارکت بچه های مسجد از دیگر استان ها هم همراه بود، ازجمله این فعالیت است.

 

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: وام قرض الحسنه رزمایش مواسات و همدلی مشاغل آسیب دیده از کرونا کانون فرهنگی هنری توزیع بسته ع بسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۸۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست حجت الاسلام رستمی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پیش از دستور این جلسه با تاکید بر تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر اظهار کرد: در تدوین این بسته باید هماهنگی دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در تدوین این بسته به هنرستان‌های هنر توجه شود چراکه باید موضوع به صورت پایه‌ای مدنظر باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر پس تدوین، به اطلاع فعالان حوزه هنر برسد، همچنین در تدوین این بسته از ظرفیت فرهنگستان هنر نیز استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

از این رو مقرر شد دکتر ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس دانشگاه سوره، بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه­های هنر با قابلیت اجرا در سه سطح (کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت) را تدوین و جهت طرح در جلسه شورا به دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ارسال کند.

در ادامه جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با موضوع ارائه گزارش سامانه فرنما براساس درخواست دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در راستای اجرایی سازی راهبرد ۳، ۱۱ و ۲۱ نظام فرهنگی ـ تربیتی سند دانشگاه اسلامی ادامه پیدا کرد. در این جلسه معاون فرهنگی وزیر علوم گزارشی از وضعیت سامانه «فرنما» که مربوط به فعالیت فرهنگی دانشجویان کشور است، ارائه کرد.

عبدالحسین کلانتری در این گزارش بر سیاستگذاری شاهدمحور، ظهور فناوری­های نوین و توسعه رویکرد دیجیتال در عرصه  فرهنگی، افزایش رویکرد‌های داده محور، هوشمندسازی، حکمرانی باز و پلتفرمی، مشارکتی شدن حکمرانی تأکید کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، مزایای سامانه فرنما را یکپارچگی داده­ها از فعالیت­های دانشجویی، تحلیل فعالیت­های فرهنگی، زمینه­سازی برای کشف ضعف­ها، افزایش تولیدات بومی و شبکه­سازی میان کنشگران فرهنگی اعلام کرد.

محمدابراهیم سقزچی دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه­ها و مراکز آموزشی با تشکر از معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار بازبینی و ارتقاء سامانه شد تا با فراهم شدن امکان مشارکت کنشگران، رتبه­بندی فرهنگی دانشگاه­ها، ارتباط با شبکه‌­های اجتماعی جهت بازنشر تولید محتوا‌ها و تحلیل کارشناسی و استخراج شاخص­‌ها، سامانه یکپارچه‌­ای در دسترس باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با استقبال از ارائه گزارش سامانه فرنما، خواستار رسانه‌­ای شدن اقدامات این معاونت شد و بر ارائه گزارش­‌های فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

حجت ­الاسلام والمسلمین رستمی ضمن تقدیر از گزارش معاونت فرهنگی وزارت علوم، با ضروری دانستن هم­افزایی نظام آموزش عالی کشور، افزودند طرحی صورت گیرد  تا از نظر فنی امکان تجمیع داده­‌های آموزش عالی و گزارش‌­گیری از سامانه فرنما برای سایر مدیران جهت مجموعه سیاست‌گذاری­‌های بعدی فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم (ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه‌ای انجام می‌شود
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود