Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه صنعتی امیرکبیر از میان دانشجویان استعداد درخشان در مقطع دکتری برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشجو می‌پذیرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر به منظور ارتقای کیفی دوره­‌های دکتری و حمایت از استعداد‌های درخشان و در چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری و آیین‌­نامه داخلی، تعداد محدودی از فارغ‌­التحصیلان و دانشجویان سال آخر کارشناسی‌­ارشد را برای ورود به دوره دکتری سال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بدون آزمون پذیرش می­‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 شرایط عمومی برای پذیرش درخواست متقاضیان داشتن معدّل حدّاقل ۱۶ در مقطع کارشناسی­ و معدّل حدّاقل ۱۷ (بدون احتساب نمره پایان­‌نامه) در مقطع کارشناسی‌­ارشد و
حدّاقل نمره ۱۸ پایان­‌نامه در مقطع کارشناسی‌­ارشد از شرایط عمومی پذیرش در این دوره خواهد بود.

همچنین لازم است داوطلبان حداقل یکی از شرایط « ارئه مقاله معتبر علمی پژوهشی داخلی یا نمایه شده بین­‌المللی که نام متقاضی بعد از حذف نام استاد راهنمای پایان­‌نامه، نفر اوّل باشد؛ ثبت اختراع با داوری و تأیید نهایی سازمان پژوهش­‌های علمی و صنعتی ایران؛ اخذ رتبه اوّل تا سوّم انفرادی یا اوّل گروهی در جشنواره‌­های علمی معتبر بین‌­المللی؛ دانشجویان کارشناسی‌­ارشد ترم چهارم در صورتی که جزو رتبه‌­های اوّل، دوّم یا سوّم باشند (تنها دانشجویان دوره­‌های روزانه و نوبت دوّم دانشگاه‌­های دولتی که کلیّه دروس را تا پایان نیم‌سال سوّم گذرانده­‌اند می‌­توانند از بند د استفاده کنند)؛ رتبه اوّل تا پانزدهم نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور را داشته باشند.

برای متقاضیانی که دانشجوی یکی از دانشگاه­‌های صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، تهران، فردوسی مشهد، تبریز، علم و صنعت، تربیت مدرّس، شیراز، خواجه نصیر و شهید بهشتی، اصفهان، علامّه طباطبایی بوده و واجد شرایط بند ۱-۳ و یکی از بند‌های ۱-۴ هستند، ضریب هم‌ترازی معدّل اعمال شده و لذا داشتن معدّل کارشناسی بالای ۱۵ جایگزین بند­ ۱-۱ و داشتن معدّل کارشناسی‌­ارشد بالای ۱۶ جایگزین بند­ ۱-۲ می­‌شود. شرایط ویژه برای دانشجویان دانشگاه‌­های برتر دانشجویان کارشناسی‌­ارشد که در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی‌­ارشد دانشجوی یکی از دانشگاه‌­های صنعتی امیرکبیر، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، تهران، فردوسی مشهد، تبریز، علم و صنعت، تربیت مدرّس، شیراز، خواجه نصیر و شهید بهشتی، اصفهان، علامّه طباطبایی بوده و (بدون اعمال ضریب هم‌ترازی معدّل) دارای معدّل کلّ بالای ۱۶ در مقطع کارشناسی و همچنین معدّل کلّ بالای ۱۷ در مقطع کارشناسی‌­ارشد هستند مستقل از بند ۱-۴ می­‌توانند متقاضی استفاده از این سهمیه شوند. 

دانشگاه شاهد در رشته مهندسی پزشکی به دانشگاه‌­های فوق­‌الذکر در تبصره‌­های ۲ و ۳ اضافه می­‌شود. تا موعد ثبت­‌نام در مقطع دکتری تمامی مدارک نهایی کارشناسی­‌ارشد باید ارائه شود.

رشته مورد درخواست در مقطع دکتری باید مرتبط با رشته کارشناسی‌­ارشد باشد. داوطلبان می­‌توانند حدّاکثر در دو رشته /گرایش (مرتبط با رشته کارشناسی‌­ارشد) درخواست بدهند. دانش­‌آموختگی در مقطع کارشناسی‌­ارشد تا پایان شهریور ماه قبل از شروع دوره دکتری الزامی است.

فقط پرونده فارغ­‌التحصیلان کارشناسی‌­ارشد که در شهریور ماه ۹۹ از زمان فراغت از تحصیل آن‌ها کمتر از دو سال گذشته باشد قابل بررسی است. مدارک دوره­‌های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، آموزش محور، دانشگاه­‌های غیرانتفاعی و دانشجویانی که مدارک خود را از دانشگاه­‌های خارج از ایران دریافت نموده‌­اند برای ورودی بدون آزمون، بررسی نخواهد شد. مجلّات پذیرش‌دهنده مقالات مذکور نباید در فهرست مجلّات نامعتبر وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری باشند.
  درخواست متقاضیانی که طبق مادّه۱ واجد شرایط پذیرش هستند از سوی اداره استعداد‌های درخشان و المپیاد‌ها به دانشکده‌­ها ارسال شود. دانشکده­‌ها طبق شرایط و ضوابط خود می‌­توانند اقدام به پذیرش اوّلیه متقاضیان کنند.

ارائه درخواست و دارا بودن حداقل شرایط به هیچ عنوان به منزله پذیرش نخواهد بود و بدیهی است اعلام نتایج اوّلیه هیچ‌گونه حقّی برای داوطلبان ایجاد نمی‌کند و پذیرش نهایی منوط به موافقت دانشگاه و تأیید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود و احراز صلاحیت عمومی و انضباطی دانشجویان ضروری است. نحوه ثبت‌­نام متقاضیان باید ثبت‌­نام اینترنتی خود را در بازه زمانی یکم تیر ماه تا ۳۱ تیر ماه ۹۹ از طریق سایت اینترنتی pgrad.aut.ac.ir/۳/applicant انجام دهند. مهلت ثبت‌­نام به هیج وجه قابل تمدید نخواهد شد. 

همچنین لازم است داوطلبان مبلغ ۹۵۰۰۰۰ ریال که همزمان با تکمیل پرونده در سامانه ثبت­‌نام انجام خواهد شد را پرداخت کنند. مدارک لازم در روز مصاحبه کپی کارنامه (ریز نمرات) کارشناسی و کارشناسی­‌ارشد، کپی صورت‌جلسه دفاعیه کارشناسی­‌ارشد با درج نمره پایان­‌نامه کارشناسی‌­ارشد (بجز برای دانشجویان کارشناسی‌­ارشد که هنوز از پایان‌­نامه خود دفاع نکرده­‌اند)، اصل و نامه پذیرش قطعی مقاله، گواهی رتبه اوّل تا سوّم انفرادی و یا اوّل گروهی در جشنواره­‌ها یا مسابقات معتبر علمی، گواهی ثبت اختراع با داوری و تأیید نهایی سازمان پژوهش‌­های علمی و صنعتی ایران، گواهی رتبه اوّل تا سوّم رشته و یا گرایش در مقطع کارشناسی‌­ارشد، گواهی کسب رتبه در المپیاد علمی دانشجویی کشور، کپی صفحه اوّل کتاب تألیفی یا ترجمه شده، کپی مدرک زبان (درصورت وجود هر یک از موارد فوق) از جمله مدارک مورد نیاز برای مصاحبه خواهد بود.    مدارک و وجه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی­‌شود،  مدارک متقاضیانی که در مهلّت مقرر اقدام به ثبت­‌نام اینترنتی نکرده باشند، به هیچ وجه بررسی نخواهد شد.

چنانچه در هر مرحله از ثبت‌­نام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد ثبت نام ایشان لغو خواهد شد.

مصاحبه پذیرفته‌­شدگان بدون آزمون همزمان با پذیرفته­‌شدگان آزمون کتبی دکتری است، زمان مصاحبه و اعلام نتایج در سایت اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه اعلام خواهد شد.

درس سایت اینترنتی جهت ثبت‌­نام، pgrad.aut.ac.ir/۳/applicant خواهد بود متقاضیان در صورت داشتن هرگونه سؤال ضروری به آدرس momtazaut.ac.ir ایمیل بزنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دکتری دانشگاه امیرکبیر بدون آزمون بدون کنکور مقطع کارشناسی صنعتی امیرکبیر رتبه او ل بدون آزمون خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور

به گزارش همشهری آنلاین،‌ نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ برای داوطلبان چهار گروه‌ آزمایشی علوم ریاضی، فنی و علوم انسانی، زبان های خارجی و هنر روز گذشته پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه جاری در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.

دومین و آخرین روز نوبت دوم کنکور نیز با شرکت بیش نیم میلیون (۵۰۱ هزار) داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی امروز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی آغاز شد.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبین در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ یکی از مهم ترین تغییرات آزمون امسال در مقایسه با سال گذشته است.

آزمون سراسری از سال ۱۴۰۲ فقط برای دروس تخصصی هر یک از گروه‌های آزمایشی برگزار شد. اما دروس عمومی در سابقه تحصیلی داوطلبان وجود داشته و در نمره کل سابقه تحصیلی لحاظ شد.

داوطلبان می‌توانند در یکی از سه گروه اصلی ( علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی) مختلف در دو نوبت آزمون شرکت کنند ولی در صورت تغییر گروه آزمایشی در نوبت دوم آزمون، باید گروه مورد نظر را برای پذیرش در دانشگاه ( در مرحله انتخاب رشته ) انتخاب کنند و امکان انتخاب رشته از هر دو گروه اصلی میسر نیست. البته باید توجه داشته باشند که سوابق تحصیلی کامل مربوط به گروه آزمایشی مورد نظر را نیز باید دارا باشند و درصورتی که در یک یا چند درس، سابقه تحصیلی لازم برای گروه آزمایشی درخواستی را نداشته باشند نمرات آن دروس صفر لحاظ می‌شود.

برای داوطلبانی که برای پذیرش در آزمون پذیرش دانشجو- معلم اعلام علاقه مندی کرده‌اند نیز در گروه آزمایشی مربوطه منحصراً یک کارت ورود به جلسه منتشر شده است. این دسته از داوطلبان باید علاوه بر پاسخگویی به دفترچه‌های سؤالات آزمون اختصاصی مربوط به گروه آزمایشی انتخابی، به دفترچه سوالات اختصاصی آزمون پذیرش دانشجو- معلم نیز پاسخ دهند.

نوبت دوم آزمون سراسری تیر ماه برگزار می شود و نمرات کنکور سال گذشته همچنان معتبر است؛ یعنی دو آزمونی که سال گذشته برگزار شد، همچنان نمراتشان معتبر است در مقطعی که قرار است انتخاب رشته صورت بگیرد داوطلبان می توانند خودشان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند یا به سازمان سنجش اجازه بدهند نمره بالاتری را برای آنها لحاظ کند.

کارنامه اولیه داوطلبان نوبت اول نیمه مرداد ماه جاری اعلام می کنیم و همزمان چند روز بعد انتخاب رشته داوطلبان آغاز می شود.

کد خبر 847190 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر مهم کنکور سازمان سنجش آموزش کشور

دیگر خبرها

  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  • آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون آموزگاری از امروز
  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود