Web Analytics Made Easy - Statcounter

شکایت از نیروی پلیس فرانسه عمدتا به دلیل رفتارهای خشونت‌آمیز افزایش ۲۳ درصدی داشته است. ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از یورونیوز، گزارش سال 2019 میلادی بازرس کل پلیس ملی فرانسه (IGPN) مشهور به «پلیس پلیس‌های فرانسه» حاکی از آن است که میزان شکایت از نیروهای پلیس این کشور در سال 2019 میلادی 23.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

7 درصد افزایش یافته است و بیش از نیمی از این شکایت‌ها نیز به دلیل رفتار خشونت آمیز ماموران پلیس بوده است.

بر اساس این گزارش، بررسی پرونده‌های انضباطی داخلی پلیس نشان دهنده آن است که در مجموع در سال 2019 میلادی 19 نفر در سراسر این کشور در جریان اقدامات پلیس کشته و 117 نفر نیز زخمی شده‌اند. از 19 مورد مرگ به ثبت رسیده، دست‌کم 8 مورد در نتیجۀ استفاده مستقیم پلیس از سلاح گرم بوده است.

یک سال پیش از آن یعنی در 2018 میلادی 17 نفر در جریان مداخلات پلیس کشته شده بودند.

این گزارش ضمن تاکید بر اینکه قصد ندارد به اقدامات منجر به جرح یا مرگ توسط نیروهای پلیس مشروعیت دهد، اعلام می‌دارد: «در بیش از یک سوم پرونده‌ها، مرگ در نتیجۀ رفتار تهاجمی مستقیم فرد علیه پلیس یا به دلیل وضعیت جسمانی او (داشتن بیماری، مصرف الکل یا مواد مخدر و ...) روی داده است.»

88 درصد از مصدومیت‌ها یا رفتارهای منجر به مرگ نیز در منطقه‌ای خارج از مقر پلیس روی داده است.

اعمال خشونت برای حفظ نظم عمومی

گزارش همچنین حاکی از آن است که 53 مصدومیت در جریان عملیات پلیس فرانسه برای مقابله خشونت‌های شهری روی داده است؛ این رقم در سال 2018 میلادی 90 مورد بوده است.

گزارش تاکید دارد که «اگرچه این میزان مصدومیت‌ها در مقایسه با یکسال پیش از آن 41 درصد کاهش یافته است، اما صدمات جسمی حاصل از تلاش پلیس برای مدیریت نظم عمومی 45 درصد از کل مصدومیت‌ها را تشکیل می‌داده است... مداخلات پلیس و عملیات قضایی نیز عامل به ترتیب 27 درصد و 12 درصد از کل مصدومیت‌های روی داده است.»

نیمی از جراحات یا به عبارت دیگر 48 درصد از موارد مصدومیت‌ها بدون استفاده از اسلحه گرم روی داده است.

تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که استفاده از سلاح گرم توسط ماموران پلیس در این سال، نسبت به سال 2018 میلادی کاهش یافته (303 مورد استفاده از سلاح گرم در 751 پرونده درگیری) و شلیک به سمت خودروها یا راننده‌هایی که پلیس را هدف گرفته‌اند و جانشان را به خطر انداخته‌اند نیز دلیل وقوع 153 مورد از مصدومیت‌ها بوده است.

واکنش فرانسه به خشونت علیه معترضان و خبرنگاران در آمریکا

 

اخراج پلیس‌ها به دلیل نقض قوانین

در سال 2019 میلادی «پلیس پلیس‌های فرانسه» 224 مورد تحقیق داخلی برای بررسی تخلفات ماموران پلیس انجام داده است، این رقم یکسال پیش از آن 290 تحقیق بوده است.

اگرچه تعداد این پرونده‌ها در سال 2019 کاهش یافته اما پرونده‌های تحقیق در این سال از پیچیدگی‌های بیشتری برخوردار بوده است.

پس از انجام این تحقیقات در مجموع 630 مورد نقض وظیفه به اثبات رسیده و مجازات‌هایی از اخطار ساده گرفته تا اخراج پیشنهاد شده است. در این سال 39 نیروی پلیس به دلیل انجام این تخلفات اخراج شده‌اند؛ این رقم یکسال پیش از آن 100 پلیس بوده است.

در گزارش «پلیس پلیس‌های فرانسه» به اتهامات مربوط به نژادپرستی که در مرکز اعتراضات اخیر فرانسه نیز هست، اشاره‌ای نشده است.

با این حال با توجه به گزارشی که پیش از این از سوی فردریک وو، مدیرکل پلیس ملی فرانسه اعلام شده بود، شمار تحقیقات قضایی که با این موضوع علیه پلیس فرانسه انجام شده کاهش یافته و از 48 مورد در سال 2018 میلادی به 30 مورد در سال 2019 میلادی رسیده است.

انتهای پیام/

R36446/P/S8,89/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "فرانسه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فرانسه اخبار فرانسه سال 2019 میلادی سال پیش از آن روی داده پلیس فرانسه کاهش یافته مصدومیت ها پرونده ها پلیس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۸۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان

برچیده شدن اخیر یک کمپ حامی فلسطینیان در برلین منجر به اعتراضات خشونت بار دیگری شده که انتقادهای زیادی را در شبکه‌های اجتماعی از خشونت وحشیانه پلیس علیه معترضان به دنبال داشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، تخلیه یک کمپ اعتراضی در حمایت از فلسطینیان در منطقه دولتی برلین به اعتراضات خشونت آمیزی منجر شده است. در جریان این اعتراضات درگیری بین تظاهرکنندگان و افسران پلیس رخ داده و تعداد زیادی دستگیر شدند.

نیروهای پلیس به دلیل رویکرد بعضاً وحشیانه آنها مورد انتقاد قرار گرفته و صحبت از خشونت پلیس در شبکه های اجتماعی بلند شده است. گفته می شود فیلم های ضبط شده منتشر شده نشان می دهد که شرکت کنندگان در اعتراضات مورد ضرب و شتم نیروهای پلیس قرار گرفته اند.

سخنگوی پلیس روز یکشنبه از "بررسی جامع وقایع و اقدامات ماموران اعزام شده" خبر داه واعلام کرد: تحقیقات در حال انجام است تا مشخص شود آیا شکایت یا اتهامات جنایی وجود داشته است.

پلیس آلمان روز جمعه کمپ اعتراضی در حمایت از فلسطینیان در نزدیکی دفتر صدر اعظم آلمان را برچیده واعتراضات مشابه را ممنوع کرد. حدود 150 افسر پلیس در منطقه حاضر شدند و چادرهای معترضان را جمع کرده و آن ها را با خود بردند . پلیس در توجیه این ممنوعیت گفت که شرکت کنندگان در اردوگاه بارها مرتکب جنایاتی از جمله فتنه گری شده اند. علاوه بر این، پلیس اعلام کرد که محدودیت های خاصی که وضع شده بود رعایت نشد.

با این ممنوعیت، همه رویدادهای جایگزین نیز تا 13 ماه می در سراسر شهر ممنوع شد. به گفته پلیس، دادگاه اداری برلین حکم ممنوعیت را تایید کرده است. در ابتدا مشخص نبود که آیا برگزارکنندگان شکایتی را به دادگاه عالی اداری برلین-براندنبورگ ارائه خواهند کرد یا خیر.

با وجود این ممنوعیت، ده ها تن از هواداران فلسطینیان و این کمپ اعتراضی روز جمعه پس از متفرق شدن کمپ تا عصر به تجمع در منطقه دولتی ادامه دادند و با صدای بلند علیه این اقدام پلیس اعتراض کردند. نیروهای پلیس تظاهرکنندگان را از جمعیت بیرون کشیدند و دیگران را عقب راندند. تظاهرکنندگان علیه پلیس شعار سر می دادند.

پلیس روز شنبه اعلام کرد که تا عصر جمعه ساعت 10 شب، در مجموع 161 نفر در یک اطلاعیه کوتاه دستگیر شدند. 42 تحقیق جنایی از جمله به ادعای پلیس نقض صلح، تحریک به نفرت یا حمله به افسران اجرای قانون آغاز شد. همچنین 89 تخلف اداری نیز به ثبت رسیده است. بر اساس اطلاعات موجود حدود 380 مامور پلیس در جریان این اعتراضات در حال انجام وظیفه بودند.

عصر روز جمعه هم یک جلسه اعلام نشده در برلین-نوکولن برگزار شد. پلیس اعلام کرد که شعارهایی برای حمایت از فلسطینی ها سر داده شده و مواد آتش زا پرتاب شد. حدود 150 نفر در هرمان پلاتز تجمع کردند که برخی از آنها نقاب داشتند. سه افسر پلیس مجروح شدند و دو نفر از آنها به صورت سرپایی در بیمارستان مداوا شدند.

به گفته سخنگوی پلیس، 59 مورد به اصطلاح بازداشت و 28 مورد تحقیقات جنایی از جمله تحریک به نفرت در جریان بوده است. به گفته پلیس، تجمع پس از دو ساعت به طور کامل متفرق شد.

به گفته سخنگوی پلیس، روز شنبه  هم در جریان تظاهرات حامی فلسطین در نوکولن، دو افسر زخمی شدند. طبق برآورد پلیس، حدود 750 نفر به تظاهرات ثبت شده در هرمان پلاتز آمدند. گفته می شود که حدود 280 افسر پلیس در محل حضور داشتند. هفت پرونده از جمله به ظن تحریک به نفرت، آسیب رساندن به اموال، توهین یا حمله فیزیکی به مأموران اجرای قانون علیه معترضان آغاز شد. به گفته سخنگوی پلیس 8 مرد و 3 زن به طور موقت در جریان این اعتراضات بازداشت شدند.

اعتراف وزیر دارایی به رشد اقتصادی ضعیف آلماناعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش پیش‌بینی قیمت نفت به دنبال احتمال کاهش عرضه
  • رفتارهای نادرست در شیوه زندگی تهدیدی جدی برای سلامتی انسان
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • حمله خشونت‌آمیز پلیس نیویورک به دانشجویان حامی فلسطین در «کلمبیا»
  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان