Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان معاون آموزش دوره متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم در ۴۷۸ حوزه امتحانی از روز شنبه این هفته خبر داد و گفت: ۳۹ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در امتحانات نهایی پایه دوازدهم شرکت می کنند.

محمدرضا ناظم زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه امتحانات پایه نهم در دوره متوسطه اول و پایه دوازدهم در دوره متوسطه نظری به صورت حضوری برگزار می شود، اظهار کرد: البته امتحانات پایه نهم نهایی نیست و برگزاری امتحان فقط به صورت حضوری، اما بر عهده مدرسه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم از روز شنبه شروع شده است، افزود: در پایه دوازدهم امتحانات نهایی به صورت همزمان در کشور برگزار می شود و سوالات به صورت کشوری طراحی شده و تصحیح اوراق نیز به صورت منسجم و طبق روال آزمون های نهایی است.

معاون آموزش دوره متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان ادامه داد: در روزهای زوج رشته های تجربی و ریاضی امتحان دارند و در روزهای فرد رشته های ادبیات و علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و بزرگسالان آزمون می دهند.

وی با اعلام اینکه در سطح استان ۳۹ هزار و ۸۰۰ دانش آموز در امتحانات نهایی پایه دوازدهم شرکت می کنند، گفت: ۲۲ هزار نفر از این دانش آموزان دختر و بقیه پسر هستند که در ۴۷۸ حوزه امتحانی حضور پیدا کرده و امتحان می دهند.

ناظم زاده با اشاره به اینکه برخی از حوزه های امتحانی در یک مدرسه و برخی در چند مدرسه متمرکز شده است، خاطرنشان کرد: به صورت روزانه از حوزه های امتحانی و برگزاری امتحانات پایه دوازدهم بازدید می کنیم و خوشبختانه تاکنون مشکل خاص و شکایتی نداشته ایم و امتحانات به خوبی در حال برگزاری است، با این وجود اگر خانواده ها نگرانی دارند می توانند به اداره کل آموزش و پرورش استان منتقل کنند تا پیگیری کنیم، در عین حال که خودمان نیز هر روز به حوزه های مختلف سر می زنیم و نظارت داریم.

وی یادآور شد: امتحانات پایه نهم تا اواخر خرداد و حداکثر ۲۷ خرداد برگزار می شود و امتحانات پایه دوازدهم تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد. هنرستان ها امتحان نهایی ندارند و دروس تئوری را به صورت مجازی آموزش دیده و امتحان می دهند، اما دروس کارگاهی باید حتما حضوری باشد که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی شروع به برگزاری دوره های حضوری کرده ایم.

معاون آموزش دوره متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر پایه دوازدهم هنرستان دروس کارگاهی را می گذرانند که طی دو هفته آینده تمام می شود، افزود: بعد دو یا سه هفته، کارگاه های پایه یازدهم و بعد پایه دهم شروع می شود، البته اگر هنرستانی فضای کافی داشته باشد می تواند همزمان کارگاه ها را برگزار کند، اما عملا تعداد کمی از هنرستان ها این شرایط دارند و معمولا باید برای هر پایه جداگانه برگزار کنند.

وی با تاکید براینکه قطعا آموزش های مجازی جایگزین آموزش رو در روی کلاسی نمی شود و این موضوع طبیعی است که کیفیت آموزش دانش آموزان تحت تاثیر قرار گرفته باشد، گفت: با این وجود براساس بررسی هایی که داشتیم حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد آموزش ها انجام شده و از زمانی که ستاد مبارزه با کرونا اجازه داد کلاس های رفع اشکال نیز برگزار شد و در حال حاضر به نظر می رسد مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

ناظم زاده درخصوص تجمع برخی دانش آموزان در ساعت قبل و بعد از برگزاری آزمون در مقابل مدرسه نیز، گفت: ما ساعت مشخص امتحانات را به دانش آموزان و اولیا اعلام کرده ایم، باید والدین دقت داشته باشند دانش آموز رأس ساعت بیاید و برود و تجمع نکند.

معاون آموزش دوره متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با تاکید براینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای برگزاری امتحانات در مدرسه با جدیت دنبال می شود، خاطرنشان کرد: محیط بیرون مدرسه را نمی توانیم کنترل کنیم، اما به دانش آموزان توصیه می کنیم بعد از امتحان سریع به منزل بروند و خانواده ها هم باید کنترل و نظارت بر ساعت رفت و آمد دانش آموزان را بیشتر کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس امتحانات نهایی طرح فاصله گذاری اجتماعی پروتکل بهداشتی امتحانات نهایی پایه دوازدهم برگزاری امتحان امتحانات پایه دانش آموزان دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۸۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشی از دانش آموز اصفهانی به مناسبت گرامیداشت روز معلم + فیلم

معلم ها نقش حیاتی در شکل دادن به آینده جامعه دارند و با پرورش دانش آموزان، آنها را همانند شمعی روشن در جاده بی انتهای علم و دانش رهنمون می‌سازند؛ بنابراین به منظور تقدیر و تجلیل از این قشر فرهنگی زحمتکش جامعه هر ساله روز ۱۲ اردیبهشت مراسم ویژه‌ای را برگزار می‌کنند .

در همین راستا دانش آموزی از دبستان شهید احمدی واقع در ناحیه 2 شهر اصفهان گزارشی تهیه کرد و از تمامی معلم ها تجلیل و قدردانی به عمل آورد و این روز بزرگ را به آنها تبریک گفت.

فیلم ارسال شده را می توانید در ادامه مشاهده کنید.

منبع: هستی فلاحتی - اصفهان

بیشتر بخوانید:

به صدا درآمدن زنگ روز معلم در مدرسه دخترانه شهید امام بخش + تصاویر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است
  • امتحانات نهایی امسال چرا مهم‌تر است؟
  • شرکت ۴۴هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی در چهارمحال وبختیاری
  • گزارشی از دانش آموز اصفهانی به مناسبت گرامیداشت روز معلم + فیلم
  • محتواهای کمک‌ آموزشی برای امتحانات نهایی موضوعیتی ندارد
  • متقاضیان جهش تحصیلی در کردستان از ۱۵ اردیبهشت نوبت گیری کنند
  • حضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه
  • آغاز فرآیند جهش تحصیلی دانش آموزان کردستانی از ۱۵ اردیبهشت
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی