Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@05:20:03 GMT

افزایش پروازهای فرودگاه ماکو به ۶ سورتی در هفته

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۹۲۲۰

افزایش پروازهای فرودگاه ماکو به ۶ سورتی در هفته

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: با آغاز پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، پروازهای تهران به منطقه آزاد ماکو و برعکس به بیش از ۶ سورتی در هفته افزایش یافت. به گزارش پول نیوز، محمدرضا عبدالرحیمی با بیان اینکه تسهیل تردد گردشگران، فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران، متخصصان و شهروندان این منطقه از طریق حمل و نقل هوایی، علاوه بر آثار مستقیم حمل و نقل سریع و ایمن، آثار قابل توجه دیگری نیز دارد، اظهار داشت: از اول تیرماه نیز روزهای شنبه تا پنج‌شنبه به صورت روزانه شرکت هواپیمایی هما از تهران به فرودگاه ماکو پرواز خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالرحیمی ادامه داد: طی ۲ هفته آتی پرواز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» از تهران به ماکو در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه هر هفته از فرودگاه مهرآباد به مقصد فرودگاه ماکو و برعکس انجام می‌شود و روزهای شنبه و چهارشنبه نیز این پروازها توسط شرکت هواپیمایی تابان برقرار خواهد بود.
وی بیان کرد: احداث فرودگاه در این منطقه به عنوان یکی از زیرساخت‌های تسهیل و تسریع توسعه بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در خدمت کل منطقه است که در سال‌های اخیر توسط سازمان در کنار دیگر پروژه‌ها انجام شده و نتایج بسیار خوبی در راستای توسعه داشته است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اعلام اینکه سال گذشته از طریق این فرودگاه ۱۶ هزار و ۶۱۵ مسافر جابجا شده است، بیان کرد: این فرودگاه در مساحتی بالغ بر ۳۲۵ هکتار در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو احداث شده و طراحی آن برای هواپیمای ایرباس ۳۲۰ است.
به گزارش ایرنا، احداث فرودگاه منطقه آزاد ماکو در خرداد سال ۱۳۹۳ آغاز و اولین پرواز آزمایشی آن در دهه فجر سال ۱۳۹۴ انجام شد.
ترمینال اصلی فرودگاه در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع احداث شده که در کنار سالن ترمینال vip قادر به پذیرش مسافران پروازهای داخلی و بین المللی است.
مجوز مرزهوایی این فرودگاه در مهرماه ۱۳۹۷ صادرشده و پروازهای بین المللی نیز متناسب با فراهم شدن شرایط تقاضا بزودی برقرار می‌شود.
نخستین پرواز رسمی از فرودگاه منطقه آزاد ماکو ۲۳ اسفند سال ۱۳۹۵ با حمل خانواده‌های شهدا به عنوان مسافر با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به سوی مشهد انجام شد تا فرودگاهی که در کمتر از ۲ سال احداث شد با استفاده از ترمینال موقت مورد بهره برداری قرار گیرد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: فرودگاه احداث حمل و نقل ماکو زیرساخت منطقه آزاد ماکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۹۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن رشید العبایجی تولیت آستان قدس حسینی افزود: میزان پیشرفت در فرودگاه بین‌المللی کربلا اکنون به هفتاد و پنج درصد رسیده است و بیشتر ساختمانها و امکانات و فیلدهای هوایی و زمینی تا حدود نود درصد تکمیل شده‌اند.

وی ادامه داد: تمامی تجهیزات لازم برای فرودگاه فراهم شده است و کارکنان از دو سال پیش دوره‌های پیشرفته را در کشورهای خارجی دیده‌اند و در حال حاضر برای انجام وظیفه آماده هستند.

لازم به ذکر است که اقدامات لازم در فرودگاه بین المللی کربلا وابسته به آستان قدس حسینی با سرعت بالا و بدون توقف ادامه دارد و افتتاح و بهره برداری از فرودگاه به طور کلی به افزایش جهش اقتصادی و گردشگری در عراق کمک می‌کند.

کد خبر 6091018 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • افزایش دمای هوا تا روز سه‌شنبه/ پایان هفته بارانی در قم
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • ارس مقام اول کشور در بین مناطق آزاد و اقتصادی کشور را کسب کرد