Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان چهارفصل و پرآب کهگیلویه و بویراحمد در بخش کشاورزی مغفول و محروم مانده تا جایی که در این حوزه به دلیل بی تدبیری‌ مسئولان و متولیان امر حرفی برای گفتن ندارد. ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، کهگیلویه و بویراحمد با داشتن دو اقلیم سردسیری و گرمسیری، توپوگرافی کوهستانی و داشتن 10 درصد آب‌های سطحی در حوزه کشاورزی-باغداری می‌تواند به قطب در کشور تبدیل شود ولی به دلیل بی تدبیری دستگاه متولی تاکنون نتوانسته به جایگاه شایسته و بایسته خود در این خوزه دست یابد و در سال‌های اخیر این سوء مدیریت پررنگ‌تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز در بسیاری مناطق کهگیلویه و بویراحمد کشاورزی به صورت سنتی نجام می‌شود، سیب و دیگر محصولات تولیدی باغداران را دلالان با کمترین قیمت خریداری می‌کنند، عسل مرغوب به صورت نسیه و در قوطی‌ها نازیبا فروش می‌شود، خبری از صنایع تبدیلی نیست، بازار مرغ و گوشت حال روز خوشی ندارد زیرا گردفراموشی بر صورت جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه حمایت کننده و هداست کننده نشسته است.

کیست که نداند عدم توجه به نظام عرضه و تقاضا  و تنظیم بازار محصولات کشاورزی بویژه مرغ و گوشت قرمز سبب تورم یا کاهش شدید قیمت این محصولات نشده و  نابسامانی بازار را به همراه نداشته است.

عدم توجه به تامین و توزیع  به موقع نهاده‌های کشاورزی از قبیل کود شیمیایی، سم و دارو سبب ایجاد مشکلات فراوانی برای کشاورزان شده و  عدم رعایت عدالت در توزیع اعتبارات ملی و استانی در حوزه پروژه‌های عمرانی کشاورزان را عصبانی کرده است تا جایی که از سر جمع بیش از 42 میلیارد تومان اعتبارات پروژه‌های آبیاری تحت فشار در سال 98 کمتر از یک میلیارد به شهرستان‌های سردسیری و بیش از 40 میلیارد تومان به دو شهرستان خاص تزریق شده است.

بیش از 2400 شغل جدید با اجرای طرح‌های جهش تولید در بخش کشاورزی استان مرکزی ایجاد می‌شودکدام محصولات کشاورزی بیشترین و کمترین افزایش قیمت را تجربه کردند؟درخواست رئیس جهاد کشاورزی استان گلستان از گندمکاران؛ محصول خود را به دولت بفروشید

 تعطیلی عملیات اجرایی و راکد ماندن چندین پروژه بزرگ تامین آب در شهرستانهای بویراحمد و دنا در چند سال اخیر و استهلاک عملیات قبلی و هدر روی چندین میلیارد بیت المال بطوری که داد و فریاد مردم در این زمینه بلند شده است.

بررسی خبرنگاران تسنیم نشان می‌دهد اقدامات لازم برای حفظ  و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی انجام نشده به‌طوریکه سالانه هزاران هکتار از اراضی کشاورزی توسط سودجویان تصرف می‌شود و  عدم توجه به توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی و سردخانه‌ها سبب شده که سالانه باعث هدرروی مقدار زیادی از دسترنج کشاورزان استان شود.

خبری از حمایت توسعه و ایجاد تشکل‌های مورد نیاز بخش کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد نیست و بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی محلی از اعراب ندارد  و بخش زیادی از تسهیلات بخش کشاورزی به سوی اموری غیر از کشاورزی به دلیل سوء نظارت انحراف پیدا می‌کند.

با وجود پیگیری‌های انجام شده موفق به انجام مصاحبه با الیاس تاج‌الدینی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و باقرزاده معاون این سازمان نشدیم.

انتهای پیام/541/ ت

R41452/P/S6,69/CT7 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۹۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، دکتر میعادی فر با هدف بازدید از زیر ساخت‌های فوریت‌های پزشکی و کلنگ زنی ۳ پایگاه اورژانس وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.
با حضور رئیس اورژانس کشور کلنگ ساخت ساختمان پایگاه اورژانس جاده ای آب سفید شهرستان بویراحمد با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و با مساحت ۲۴۰ و زیر بنای ۱۳۵ متر مربع به زمین زده شد.
خبر تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد‏
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه‌وبویراحمد