Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که هنوز از سوی مقامات دولت، آمار کشته‌های اعتراضات آبان ماه سال 98 به صورت شفاف اعلام نشده است، خبرگزاری ایرنا، وابسته به دولت نوشته است: با گذشت نزدیک به دو هفته از آغاز اعتراض‌های گسترده به تبعیض نژادی در آمریکا و برخورد خشونت‌آمیز پلیس و نیروهای گارد ملی با معترضان، هنوز آمار دقیقی از مجموع کشته‌ها و زخمی‌های این ناآرامی‌ها منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گر چه منابع محلی هر از گاهی اخباری از کشته‌ها و زخمی‌های درگیرهای معترضان با پلیس، تیراندازی افراد مسلح به تظاهرکنندگان و پلیس و دیگر برخوردهای خشونت آمیز منتشر می‌کنند، هنوز آمار مشخصی از مجموع قربانیان این درگیری‌ها در رسانه‌های آمریکایی منتشر نشده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس تنها منبع معتبری است که در ۴ ژوئن (۱۵ خرداد) خبر داد که پلیس آمریکا تا آن زمان بیش از ۱۰ هزار نفر را در جریان اعتراض‌های جاری بازداشت کرده است. این خبرگزاری آمریکایی هنوز اطلاعاتی در مورد تعداد کشته‌ها و زخمی‌های اعتراض این دو هفته منتشر نکرده است.

برخی رسانه های غربی روز چهارشنبه گذشته اعلام کردند 13 نفر در جریان ناآرامی های جاری در آمریکا جان خود را از دست داده اند. اما منابع رسمی آمریکا تا کنون هیچ آمار رسمی در این زمینه اعلام نکرده اند.
ابهام در تعداد دقیق جان باختگان اعتراض‌های اخیر در مقایسه با به روز رسانی دقیق و لحظه به لحظه آمار قربانیان کرونا در آمریکا سوال برانگیز است.

به نظر می‌رسد که صفحه مربوط به «اعتراض‌های جورج فلوید» در فرهنگنامه آنلاین ویکی پدیا تنها منبعی باشد که تعداد کشته‌های اعتراض‌های اخیر را دستکم ۲۰ نفر اعلام کرده است. به نوشته ویکی پدیا، از میان این کشته‌ها، ۱۷ نفر بر اثر اصابت گلوله جان باخته اند.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اعتراضات آبان اعتراضات آمریکا کشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۹۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین

درحالیکه جنبش دانشجویی آغاز شده از دانشگاه‌های آمریکا به مراکز آموشی فرانسه راه پیدا کرده است، خشونت پلیس ایالات متحده در برخورد با معترضان نیز به نیروهای امنیتی پاریس سرایت کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، امروز دوشنبه دانشجویان دانشگاه سوربون فرانسه در تلاش بودند تا چادرهای اعتراض به همان شیوه دانشجویان در آمریکا برپا کنند که با سرکوب و خشونت پلیس مواجه شدند.

 

.

 

چد نفر از دانشجویان فریاد «فلسطین پاینده باد» سر می‌دادند و یک پرچم بزرگ را در دست داشتند. آنها سپس یک تحصن در مقابل ورودی این موسسه آموزش انجام دادند.

سازمان دهندگان این اعتراض‌ها همچنین نسبت به خشونت پلیس فرانسع اعتراض داشتند.

خیزش دانشجویی در آمریکا؛ سرکوب در کشور مدعی دموکراسی

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • تعداد دانشجو‌های دستگیر شده در آمریکا به ۱۰۰۰ نفر رسید
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین