Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: به‌زودی با همکاری مشترک با سازمان محیط زیست، گشت و پایش محیط زیستی در تهران با خودروهای برقی اختصاصی و تجهیزات مورد نیاز راه اندازی می‌شود که هدف آن شناسایی منابع و کانون‌های آلودگی است. ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ شینا انصاری با اشاره به شعار و موضوع هفته محیط زیست اظهار کرد: افزایش روزافزون جمعیت و در پی آن افزایش مصرف منابع و آلودگی‌های محیط زیستی موجب انقراض بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی و همچنین گرمایش زمین شده است که این امر توجه به مسائل و معضلات محیط زیستی را چند برابر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از دلایلی که روز جهانی محیط زیست امسال به موضوع تنوع زیستی اختصاص پیدا کرد، مسئله شیوع کرونا بود زیرا نشان داد که اگر نظام‌های پشتیبان حیات و تعائل طبیعت دچار بهم ریختگی شود، بشر با مشکلات عدیده‌ای از جمله تولید عوامل بیماری زا روبرو خواهد شد.

انصاری خاطرنشان کرد: با وجود اینکه کرونا باعث کاهش فعالیت کارخانه‌ها و ترددها و در نتیجه کاهش گازهای گلخانه‌ای و ایجاد آرامش برای گونه‌های جانوری شد اما افزایش استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی کننده‌ها و همچنین افزایش مصرف فراورده‌های پلاستیکی و به حداقل رسیدن تفکیک پسماند به محیط زیست آسیب می‌رساند.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به محورهای فعالیت اداره کل محیط زیست گفت: نصب 1020 آبگرمکن در سطح مناطق 22گانه و بوستان‌ها، راه‌اندازی 18 ساختمان انرژی، اصلاح الگوی مصرف انرژی در 600  ساختمان تحت پوشش شهرداری تهران، ایجاد بانک اطلاعات تنوع زیستی شهر تهران، تهیه اطلس محیط زیستی مناطق، شناسایی و پایش منابع آلاینده، بهینه سازی مصرف آب در بوستان‌ها و استفاده از آب‌های سطحی برای آبیاری فضای سبز شهری، بررسی علل بوی نامطبوع شهر تهران، ارزیابی اثرات محیط زیستی پروژه‌ها و شناسایی و رتبه بندی ساختمان‌های دوستدار محیط زیست از جمله اقدامات اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار است.

وی ادامه داد: جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای به جای کیسه‌های پلاستیکی در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های شهروند، هوشمندسازی چاه‌های آب برای آبیاری فضای سبز برای جلوگیری از هدرفت آب، ذخیره‌سازی آب باران، تولید 630 کیلووات انرژی تجدیدپذیر به تفکیک مناطق 22گانه، بهینه‌سازی مصرف انرژی در 250 ساختمان تحت تملک شهرداری، راه‌اندازی صندوق محیط زیست با محوریت حمل  و نقل عمومی از جمله اقداماتی که در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

انصاری با بیان اینکه الگوی کشت با توجه به محدودیت منابع شهر تهران حایز اهمیت است، گفت: حذف تدریجی چمن یکی از موارد مورد توجه است که سعی می‌شود به جای آن از گیاهان با مصرف آب کمتر و همساز با اقلیم استفاده شود.

وی درباره شناسایی منابع آلاینده اظهار کرد: کارواش‌ها از دو منظر مصرف بی رویه آب و استفاده از مواد شیمیایی مورد توجه این اداره کل قرار گرفته است که با توجه به محدودیت منابع آب زیرزمینی باید از سیستم‌های بازچرخانی استفاده شود و در این راستا 451 واحد کارواش در شهر تهران شناسایی و پایش شده است.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: به‌زودی با همکاری مشترک با سازمان محیط زیست، گشت و پایش محیط زیستی در تهران با خودروهای برقی اختصاصی و تجهیزات مورد نیاز راه اندازی می‌شود که هدف آن شناسایی منابع و کانون‌های آلودگی است.

واکنش سخنگوی شورای شهر تهران به عدم احداث یادمان سردار سلیمانی از سوی شهرداریرئیس سازمان بازرسی: مأموران شهرداری کرمانشاه برای تخریب آلونک آسیه پناهی مجوز نداشتند/ احراز کوتاهی در پروژه غیزانیهروح‌الامینی: مهم‌تر از تخریب، جلوگیری از ساخت‌‌وسازهای غیرقانونی است/قانون ماده 100 شهرداری‌ها اصلاح شود

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاونت خدمات شهری شهرداری تهران کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران محیط زیستی راه اندازی شهر تهران اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۹۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) معجزه معماری در اسلو؛ آپارتمان‌های سازگار با محیط زیست!

دفتر معماری بین المللی اسنوهتا از Vertikal Nydalen، یک ساختمان با معماری خاص با کاربری متنوع در اسلو (نروژ) رونمایی می‌کند.

به گزارش عصرایران، این پروژه با ترکیب یک سیستم آب و هوایی ساده، خودکفا و تهویه طبیعی، مرز‌های طراحی پایدار را جا به جا کرده است. گفتنی است که پروژه مورد نظر به عنوان یک نقطه عطف جدید برای منطقه احیا شده نایدالن عمل می‌کند.

این سازه در مکانی قرار دارد که قبلا یک ناحیه صنعتی بوده و در برنامه ریزی‌های جدید شهری به یک مرکز تجاری مدرن مبدل شده، اما لوکیشن پروژه مذکور کاربری پارکینگ داشته است.

تیم معماری طی عملکردی که تحسین بین المللی را به همراه داشته، در این منطقه یک سازه متفاوت بلندمرتبه را ساخته است.

ساختمان Vertikal Nydalen که رسما در ۲۵ آوریل ۲۰۲۴ افتتاح شد، دارای رستوران‌هایی در سطح خیابان است. روی رستوران‌ها پنج طبقه فضای اداری و بر فراز آن‌ها آپارتمان‌های مسکونی قرار دارند.

معماران اسنوهتا، Vertikal Nydalen را به عنوان یک ساختمان "راه حل سه گانه صفر" طراحی کرده و به مصرف انرژی خالص صفر برای گرمایش، سرمایش و تهویه دست یافته اند. این امر از طریق ترکیبی از تجهیزات ژئوترمال، پنل‌های فتوولتائیک (PV)، سیستم گرمایش و سرمایش کم انرژی و تهویه طبیعی صورت گرفته است.

در مقایسه با یک ساختمان استاندارد، این پروژه دارای رکورد کاهش بیش از ۵۰ درصدی در انتشار CO۲ ناشی از به کار گیری مواد، حمل و نقل و مصرف انرژی است.

دیگر خبرها

  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب
  • (تصاویر) معجزه معماری در اسلو؛ آپارتمان‌های سازگار با محیط زیست!
  • تعارضات محیط زیستی ۲ معدن بزرگ زنجان رفع شد
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • مناطق حادثه خیز در هنگام وقوع بارندگی شناسایی شدند
  • کاکایی، کارشناس صنعت خودرو: مردم پول ندارند سمند ۲۰ سال پیش را عوض کنند؛ می خواهند خودروی برقی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیونی وارد کنند؟
  • جزییات برگزاری چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست