Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@13:24:06 GMT

سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده خراسان جنوبی تصویب شد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۰۰۱۹

سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده خراسان جنوبی تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در جلسه ویدئو کنفرانسی تصویب سند ارتقا زنان و خانواده با اشاره به اینکه سند استان خراسان جنوبی از بهترین اسناد استانی ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در کشور است، گفت: این سند گام مهمی در راستای برنامه ریزی برای زنان و خانواده‌ها بوده و بر اساس اسناد بالادستی تهیه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتکار افزود: سندهای ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در واقع سیاست‌های اجرایی و عملیاتی خاص هر استان است تا بنا بر اقتضائات و شرایط بومی و فرهنگی خودشان برای تحقق شاخص‌های عدالت در موضوع زنان و در موضوع بسیار مهم خانواده تلاش و اقدام کنند.

وی با اشاره به نظر مقام معظم رهبری درباره گام دوم که ما باید آینده‌نگر و پیشرو باشیم و پایه‌های یک تمدن اسلامی را بگذاریم تا بتواند برای آینده کارکرد داشته باشد، گفت: این آینده‌ای است که در آن عدالت و قسط در همه ابعادش از جمله در بعد جنسیتی باید برقرار باشد و این برنامه‌های اجرایی انشاءالله آن هدف عالی را محقق می‌کند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی با همکاری معاونت و جهاد دانشگاهی در سطح استان در حال اجراست، گفت: هدف این طرح افزایش مهارت‌ها برای کسب و کار و در نهایت ایجاد یک زنجیره ارزش است و در حال حاضر ۷۴ نفر از زنان سرپرست خانوار خراسان جنوبی در حال گذراندن این دوره‌ها هستند.

ابتکار همچنین به طرح مشترک معاونت امور زنان و خانواده با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه حمایت از تعاونی‌های زنان روستایی و جلب همکاری بانک‌ها برای ارایه تسهیلات اشاره کرد.

وی از همکاری با دانشگاه فرهنگیان و برگزاری کارگاه آموزشی با حضور ۲۷۰ معلم دانشجو و همکاری با وزارت آموزش و پرورش به منظور آموزش مهارت‌های گفتگو به دانش آموزان در قالب کارگاه‌های آموزشی در سطح استان خبر داد و با اشاره به طرح ملی گفتگوی خانواده گفت: در اولین جلسه اجرای این طرح در استان حضور داشتم و پس از آن انجمن جامعه شناسی ایران کار را ادامه داده است که کارگاه‌های مسئله یابی مشارکتی، تربیت تسهیلگران سطح یک و دو و بازآفرینی مهارت‌های گفتگو از جمله اقدامات انجام شده در قالب این طرح بوده است.

معاون رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح ارتقاء تاب آوری اجتماعی از سال ۹۶ در استان آغاز شده، تصریح کرد: اجرای این طرح باید در نقاط پرآسیب استان استمرار یابد چرا که می‌تواند به جوامع محلی کمک کند تا در مقابل آسیب‌ها به شناخت و انطباق و در نهایت تغییر شرایط دست یابند.

معصومه ابتکار در پایان اظهار امیدواری کرد که به زودی و با برطرف شدن خطر کرونا، بتوانیم شاهد توسعه بوم گردی در سطح استان نیز باشیم.

کد خبر 4944602

منبع: مهر

کلیدواژه: معصومه ابتکار خراسان جنوبی معاونت امور زنان ریاست جمهوری زنان ویروس کرونا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران قوه قضاییه آتش سوزی کمیته امداد امام خمینی نیروی انتظامی احتکار بازنشستگان محسن هاشمی جلال ملکی وضعیت هوای تهران آموزش مجازی زنان و خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، به گفته لطفی کارشناس هواشناسی، دمای هوا هم تا اواسط هفته افزایشی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از فراجا برای اجرای طرح عفاف و حجاب
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در قم برگزار می‌شود
  • جمیله علم الهدی خطاب به غربی ها: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • رویکرد ما برای ارتقاء بهداشت روانی باید جامعه‌محور شود
  • جمیله علم الهدی : به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید
  • جمیله علم‌الهدی: به ایران بیایید و وضعیت زنان را ببینید